Gå til innhold

Sykepleiere gidder ikke ta del i stellet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er kveldsskift og det er en sykepleier med blant de 5 på skiftet, så vet vi andre (helsefagarbeidere for det meste) at det blir en hektisk kveld. For de har "så mye å gjøre" at det ikke er snakk om å være med på stellet av pasientene.

Når ble sykepleiere så fisefine at de knapt skal være i kontakt med pasientene? 

Flere som merker retten nye "klasseskillet", som spesielt de relativt unge sykepleierne forfekter?

Anonymkode: a89c2...a85

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vi det her og. Jeg har gått til sjefen flere ganger og sykepleieren har fått advarsel flere ganger. Neste gang det skjer så kan det godt være hun får sparken, siden hun ikke gjør arbeidsoppgavene hun skal. 

Gå videre med det ellers skjer det ingenting.

Anonymkode: ec9a7...3d3

• Liker 26
Skrevet

Uenigheter mellom sykepleiere og hjelpepleiere, og andre nedover i "hierarkiet" i helsevesent er gammelt nytt. 

Anonymkode: 5517d...bae

• Liker 16
Skrevet

Jeg er selv helsefagarbeider, og har lagt merke til dette selv.
Men det kan hende de faktisk har mye å gjøre, papirarbeid og kontortid, slike ting vi ikke kan gjøre? også dossere medisiner. 
Jeg tror kanskje de har mer å gjøre enn hva vi kan se, spesielt om det ikke er mange sykepleiere på jobb. 

Anonymkode: cf565...288

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv helsefagarbeider, og har lagt merke til dette selv.
Men det kan hende de faktisk har mye å gjøre, papirarbeid og kontortid, slike ting vi ikke kan gjøre? også dossere medisiner. 
Jeg tror kanskje de har mer å gjøre enn hva vi kan se, spesielt om det ikke er mange sykepleiere på jobb. 

Ja men da er det sykepleierne som må gå videre med det. For om de teller med som en av gruppa så SKAL de være med på stell. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja men da er det sykepleierne som må gå videre med det. For om de teller med som en av gruppa så SKAL de være med på stell. 

Ok. Men har du prøvd å snakke med denne sykepleieren? Hvorfor h*n ikke deltar i stell? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tull. Det er altfor få sykepleiere ansatt på sykehjem, så de sliter stort sett veldig med å få unna alt arbeidet som ikke fagarbeidere eller assistenter har lov til å gjøre. Dere får heller jobbe mot å få ansatt en assistent til kveldsskiftet. Ta dette med tillitsvalgt og verneombud. 

Og for the record: Nei, jeg er ikke sykepleier. 

Anonymkode: a3bd4...15b

• Liker 32
Skrevet

Sykepleier der jeg jobbet, jobbet rævva av seg på kveldsvakt. Og h*n stelte aldri pasienter (altså sykepleierne generelt). Vi assistenter og helsefagarbeidere tok kveldsstellet selv om det var hektisk, fikk hjelp av sykepleier til en og annen pasient dersom de fikk litt tid. 

Anonymkode: 56311...4a6

• Liker 5
Skrevet

Det er jo det de er utdannet til å gjøre? Vaske folk i rumpen. Jeg trodde de gikk den enkle utdanning nettopp for å få en så enkel jobb? Når de har fått det gidder de altså ikke gjøre jobben sin? Overrasker meg ikke.

Anonymkode: 4193e...fc8

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det de er utdannet til å gjøre? Vaske folk i rumpen. Jeg trodde de gikk den enkle utdanning nettopp for å få en så enkel jobb? Når de har fått det gidder de altså ikke gjøre jobben sin? Overrasker meg ikke.

Så jævlig snobbete du skal være da. Sykepleiers jobb er ikke bare å stelle folk. Skaff deg kunnskap.

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, Spiteful skrev:

Så jævlig snobbete du skal være da. Sykepleiers jobb er ikke bare å stelle folk. Skaff deg kunnskap.

Oi da, glemte jeg at de skal gi medisiner også? Uff da. Beklager virkelig så meget!

• Liker 10
Skrevet

Dette er jo en av grunnene til at sykepleiere har så dårlig rykte. 

Anonymkode: 39158...76f

• Liker 13
Skrevet

Sykepleiere generelt er litt rare på det der..De vil gjerne bli sett på som "mini-leger" og ser samtidig ned på hjelpepleiere. De har IKKE kunnskap om hva leger gjør,men allikavel sammenligner de seg med disse selvom de heller burde sammenligne seg med hjelpepleiere.

• Liker 16
Skrevet

Skriv avvik. Hele tiden! Hver gang et stell ikke blir utført som det skal pga dårlig kapasitet, skriv avvik. Hver gang dere ikke rekker alt dere skal gjøre, skriv avvik. Hver gang en person må ta stell der det skal være to, skriv avvik. 

Det er avvik som gjør at ting blir registrert. Trenger ikke være negativt for sykepleieren, sykepleieren bør jo også skrive avvik hver gang hun har for mye å gjøre slik at hun ikke får deltatt i stell som hun skal. 

Anonymkode: 9ae72...305

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Sykepleiere generelt er litt rare på det der..De vil gjerne bli sett på som "mini-leger" og ser samtidig ned på hjelpepleiere. De har IKKE kunnskap om hva leger gjør,men allikavel sammenligner de seg med disse selvom de heller burde sammenligne seg med hjelpepleiere.

Nå får du rulle inn og ikke dra alle under en kam vel?

Anonymkode: dfa78...3ce

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Spiteful skrev:

Sykepleiere er virkelig ikke så mye mer enn nettopp pleiere. At de hausser opp dosering av medisinere er til å le av. 

Sykepleien er en enkel bachelor som de skolesvake tar.

Anonymkode: a3278...449

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jepp.

Problemet er at sykepleiere får høre om igjen og om igjen gjennom hele utdanningen at de er på linje med ingeniører, at de må kreve høyere lønn, blablabla.

Det er tragisk når sykepleiere legger ut om alt de kan. Alt de kan? Halve bacheloren deres er jo praksis. :fnise:

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv avvik. Hele tiden! Hver gang et stell ikke blir utført som det skal pga dårlig kapasitet, skriv avvik. Hver gang dere ikke rekker alt dere skal gjøre, skriv avvik. Hver gang en person må ta stell der det skal være to, skriv avvik. 

Det er avvik som gjør at ting blir registrert. Trenger ikke være negativt for sykepleieren, sykepleieren bør jo også skrive avvik hver gang hun har for mye å gjøre slik at hun ikke får deltatt i stell som hun skal. 

Anonymkode: 9ae72...305

Du er hjelpepleier? :):)

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du rulle inn og ikke dra alle under en kam vel?

Anonymkode: dfa78...3ce

Det er jo slik de fleste sykepleiere er. Høye på seg selv, helt uten grunn.

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

En sykepleier er absolutt ingen lege, men jeg tror ikke du er helt inneforstått med hverken hva en sykepleiers ansvarsoppgave er eller hva slags kompetanse de sitter inne med.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...