AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Del Skrevet 18. november 2016 Noen her som vet hva det betyr ? Urinen i det siste har blitt veldig gul/oransje.. før var det alltid blankt men kun mørkt om morgenen.. Anonymkode: 13239...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 18. november 2016 #2 Del Skrevet 18. november 2016 Drikker du nok? Mørk urin kan tyde på at du er dehydrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #3 Del Skrevet 18. november 2016 Det betyr at den er konsentrert, ofte fordi du drikker for lite. Anonymkode: 77595...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmd Skrevet 18. november 2016 #4 Del Skrevet 18. november 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her som vet hva det betyr ? Urinen i det siste har blitt veldig gul/oransje det betyr at du må begynne å drikke enda mere vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #5 Del Skrevet 20. november 2016 På 18.11.2016 den 15.32, cmd skrev: det betyr at du må begynne å drikke enda mere vann. Drikker egentlig helt normalt som alltid.. så skjønner ikke. Om morgenen er den helt mørk.. blir for dumt å gå til legen for det, men kanskje andre har hatt det sånn før og kanskje vet hva det er Anonymkode: 13239...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 20. november 2016 #6 Del Skrevet 20. november 2016 Normalt med mørkere urin om morgenen da du ikke drikker om natten og urinen konsentreres. Blir den blank igjen når du drikker så viser det jo at ting er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #7 Del Skrevet 20. november 2016 Det er normalt at urinen er mørkere om morgenen. Er den mørk gjennom hele dagen kan det hende du er dehydrert eller at du har anemi, blandt annet. Du sier du drikker normal mengde, men det som er normalt for deg kan egentlig være for lite for kroppen. Kan også være at du drikker mye alkohol for eksempel. Anonymkode: 2ce70...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #8 Del Skrevet 20. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er normalt at urinen er mørkere om morgenen. Er den mørk gjennom hele dagen kan det hende du er dehydrert eller at du har anemi, blandt annet. Du sier du drikker normal mengde, men det som er normalt for deg kan egentlig være for lite for kroppen. Kan også være at du drikker mye alkohol for eksempel. Anonymkode: 2ce70...7d5 Hm, er anemi farlig? Ja, drikker sånn så jeg gjorde for noen uker siden og da var det blankt. Har kanskje drukket litt mer brus enn vanlig? Alkohol drikker jeg ikke Anonymkode: 13239...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ajax Skrevet 20. november 2016 #9 Del Skrevet 20. november 2016 Ta en dag hvor du drikker mye mer vann enn det du pleier. Om den fortsatt er mørk når kvelden kommer så kan det være nedsatt funskjon på lever/nyre, og da må du dra til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #10 Del Skrevet 20. november 2016 39 minutter siden, Ajax skrev: Ta en dag hvor du drikker mye mer vann enn det du pleier. Om den fortsatt er mørk når kvelden kommer så kan det være nedsatt funskjon på lever/nyre, og da må du dra til legen. Uff da.. skal prøver å drikke mye idag. Men hva er egentlig normalt ? Skal urinen alltid være helt blank? Anonymkode: 13239...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 20. november 2016 #11 Del Skrevet 20. november 2016 Drikk mer vann. Minst 2 liter om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #12 Del Skrevet 20. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff da.. skal prøver å drikke mye idag. Men hva er egentlig normalt ? Skal urinen alltid være helt blank? Anonymkode: 13239...b11 Jeg får mørkere urin når jeg har urinveis infeksjon! Ville prøvd å drikke mye en dag, og se om det skjer endringer. Hvis ikke er det jo bare å ta en tlf til legen:) Anonymkode: ef71f...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #13 Del Skrevet 20. november 2016 16 minutter siden, Epiphany skrev: Drikk mer vann. Minst 2 liter om dagen. Tull. For friske mennesker holder det å drikke når man er trøst. Denne overdrevne vanndrikkinga er rett og slett ikke sunn. Urin skal ikke være blank, det er helt normalt at den er gul i forskjellige nyanser. Normalt mørkere om morgenen. Anonymkode: f1ce2...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 20. november 2016 #14 Del Skrevet 20. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tull. For friske mennesker holder det å drikke når man er trøst. Denne overdrevne vanndrikkinga er rett og slett ikke sunn. Urin skal ikke være blank, det er helt normalt at den er gul i forskjellige nyanser. Normalt mørkere om morgenen. Anonymkode: f1ce2...91e Du har din mening, og jeg har min. Det er helt greit at vi ikke deler den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #15 Del Skrevet 20. november 2016 Akkurat nå, Epiphany skrev: Du har din mening, og jeg har min. Det er helt greit at vi ikke deler den. https://www.nrk.no/buskerud/--voksne-trenger-ikke-tateflaske-1.11841741 Anonymkode: f1ce2...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 20. november 2016 #16 Del Skrevet 20. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/buskerud/--voksne-trenger-ikke-tateflaske-1.11841741 Anonymkode: f1ce2...91e Om jeg skulle drukket kun når jeg var tørst, hadde jeg drukket kanskje to glass til dagen. Jeg mener dette er for lite. Jeg er sunnest når jeg drikker mer vann. Mener ikke at en skal sluke i seg tre vannflasker til dagen, men å passe på å bruke vann som tørstedrikk og ikke sitte å sutte på en colaflaske hver dag. 2 liter vann er ikke overdrevent mye i mine øyne, det er en normal mengde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #17 Del Skrevet 20. november 2016 3 minutter siden, Epiphany skrev: Du har din mening, og jeg har min. Det er helt greit at vi ikke deler den. Dette handler ikke om meninger. Hadde du hatt litt kunnskaper om dette hadde du visst at overdreven drikking ikke er sunt. Du hadde da hatt kunnskaper om at vannet trekker inn i cellene siden det er mer natrium inni cellene (natrium-kaliumpumpa) enn ekstracellulært siden vann alltid trekker seg etter natrium, og celler sprekker naturligvis om det blir for mye væske inni dem. Gul urin er helt normalt. Anonymkode: 9dec5...d98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 20. november 2016 #18 Del Skrevet 20. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om meninger. Hadde du hatt litt kunnskaper om dette hadde du visst at overdreven drikking ikke er sunt. Du hadde da hatt kunnskaper om at vannet trekker inn i cellene siden det er mer natrium inni cellene (natrium-kaliumpumpa) enn ekstracellulært siden vann alltid trekker seg etter natrium, og celler sprekker naturligvis om det blir for mye væske inni dem. Gul urin er helt normalt. Anonymkode: 9dec5...d98 Vet at overdreven drikking ikke er sunt. Snakker heller ikke om dette. Skrev et innlegg rett over ditt om du vil lese det, ellers har jeg ikke mye mer å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ajax Skrevet 20. november 2016 #19 Del Skrevet 20. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om meninger. Hadde du hatt litt kunnskaper om dette hadde du visst at overdreven drikking ikke er sunt. Du hadde da hatt kunnskaper om at vannet trekker inn i cellene siden det er mer natrium inni cellene (natrium-kaliumpumpa) enn ekstracellulært siden vann alltid trekker seg etter natrium, og celler sprekker naturligvis om det blir for mye væske inni dem. Gul urin er helt normalt. Anonymkode: 9dec5...d98 Jeg drakk 9 liter vann i døgnet en periode. Det gikk helt fint det 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #20 Del Skrevet 20. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff da.. skal prøver å drikke mye idag. Men hva er egentlig normalt ? Skal urinen alltid være helt blank? Anonymkode: 13239...b11 Nei, urinen skal ikke være blank. Det normale er gul urin, og som andre har sagt er det normalt at den er mørkere på morgenen, siden du da ikke har drukket noe på noen timer. Drikker du for lite forblir den mørk også utover dagen, men om den lysner når du drikker mer er det ingenting å være bekymret over. Og så er jeg enig i at det selvsagt er viktig å drikke nok vann, men "nok vann" er mindre enn det vi har blitt fortalt overalt de siste årene, i tillegg til at det avhenger av ting som aktivitetsnivå, temperatur og helse generelt. Her er en artikkel på Forskning.no, og her er Helsedirektoratets råd. 9 liter i døgnet som Ajax forteller om kan være direkte livsfarlig. Anonymkode: 44b52...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå