Gjest Eugene Onegin Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Man kan jo ikke annet å synes synd på dem når de er blitt hjernevasket til å tro på noe som ikke finnes. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Synes synd på deg som har et så stort behov for å gjøre narr av andre Anonymkode: 6d82e...1f2 9
Gjest HarryDotter Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Er alltid en ikke troende som starter nedlatende tråd om de som tror. Lurer på hva som trigger behovet for å stadfeste sin forakt for noen som tror noe annet enn det man selv gjør. Spesiellt happy kan de ikke være iallefall.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes synd på deg som har et så stort behov for å gjøre narr av andre Anonymkode: 6d82e...1f2 Hva gjøre narr av? Religiøse er jo hjernevaskede....Man tror jo ikke på noe så latterlig uten å være det. Anonymkode: 8a156...499 4
Gjest HarryDotter Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjøre narr av? Religiøse er jo hjernevaskede....Man tror jo ikke på noe så latterlig uten å være det. Anonymkode: 8a156...499 Hva er du hjernevasket til å tro da? Ingen som vet vitenskapelig om det blir svart, gjenfødt i ny kropp, nirvana, aliens som henter oss eller om en Gud finnes. M.a.o er vi alle "hjernevasket" av noen andres tanker og teorier om hva som skjer når vi dør. Man er altså ikke noe mer geni, som du utroper deg selv til, fordi du ikke tror på en Gud. Gratulerer. Du er like dum som resten av oss
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 43 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Man kan jo ikke annet å synes synd på dem når de er blitt hjernevasket til å tro på noe som ikke finnes. Enig, er virkelig synd på dere gudløse som trur på fylliken Darwins fyllerør Anonymkode: aa297...ab3 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 Hvorfor er det synd på de? Jeg er selv ikke religiøs, og jeg har prøvd, men er for kritisk, med for mange spørsmål. Men har noen venner som virkelig tror, og de finner trøst og glede i troen sin, de er med i et samfunn hvor de støtter hverandre. Jeg tenker vel heller at det må være godt å tro på noe. Anonymkode: c4e64...1f8 3
fuglekvitter__ Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 1 time siden, Eugene Onegin skrev: Man kan jo ikke annet å synes synd på dem når de er blitt hjernevasket til å tro på noe som ikke finnes. Noen er det, men allikevel bør man respektere det folk tror på. Jeg ser liksom ingen grunn til å mobbe noen pga deres personlige tro.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjøre narr av? Religiøse er jo hjernevaskede....Man tror jo ikke på noe så latterlig uten å være det. Anonymkode: 8a156...499 Er alle religiøse det? Det finnes da jordnære religiøse som ikke prakker troen sin på folk slik du på en måte fremstiller det vel? Anonymkode: 0c42d...86b 1
Bærtur Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 Man sier vel sånne ting som trådstarter for å provosere. Men jeg har lyst til å gi et ordentlig svar. Jeg er det man i dag vil kalle personlig kristen. Jeg kan ikke tenke meg noe tristere enn å tro at livet er over når vi dør. At vi bare blir til ingenting og råtnende kjøtt. Å tro på Gud gir retning, et rammeverk for livet, men fremfor alt et håp om en evighet sammen med Gud. Hvor man er fri for verdens elendighet. Jeg går ikke rundt og slår mennesker med Bibelen, men det er heller ingen hemmelighet at jeg er kristen. At ikke alle deler min tro og min oppfatning av verden og hvordan den fungere aksepterer jeg. Å møte mennesker med respekt er viktig, samtidig kan man være rivende uenig om hvordan ting henger sammen. Toleranse og respekt bør gå begge veier. Å mene at alle som tror har misforstått, er hjernevasket eller rett og slett dumme, er lite konstruktivt. Hva startet big bang? Kommer det et paradigmeskifte i vitenskapen, endres de etablerte og åpenbare sannheter seg. Hvordan oppsto livet ved en tilfeldighet? Hva vet og forstår du egentlig om hvordan verden og universet ble skapt? Jeg vet ikke, jeg tror! 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 Rellion er roten til alt ondt! Død og pine! Humbug og hjernevaskeri! Anonymkode: 3a21f...92b 1
debatant Skrevet 18. november 2016 #12 Skrevet 18. november 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rellion er roten til alt ondt! Død og pine! Humbug og hjernevaskeri! Anonymkode: 3a21f...92b Så ateistiske Stalin, Hitler, Mao og Pol Pot var flotte mennesker? Endret 18. november 2016 av debatant 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #13 Skrevet 19. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Rellion er roten til alt ondt! Død og pine! Humbug og hjernevaskeri! Anonymkode: 3a21f...92b 5 timer siden, debatant skrev: Så ateistiske Stalin, Hitler, Mao og Pol Pot var flotte mennesker? Et idiotisk utsagn besvart med et enda mer idiotisk utsagn. Anonymkode: cb32e...89b 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #14 Skrevet 19. november 2016 MorFarBarn.no er en religiøs "ressurs" side som linker til videoer som snakker varmt om helbredelse av homofili. Slike mennesker er det synd på. Anonymkode: 2e665...edc 1
tussi84 Skrevet 19. november 2016 #15 Skrevet 19. november 2016 Hvorfor bry seg egentlig? Om noen tror på Gud, Allah, Jesus.. eller er humanetiker eller ateist eller hva det enn skal være.. så er det deres valg. Du trenger ikke å være verken uenig eller enig i deres tro, men du skal respektere at for noen så tror de at det finnes en Gud.. akkurat som du skal respektere at andre ikke har tro på det. Om det er hjernevaeking eller ikke kan du egentlig ikke utale deg om heller for verken heller har blitt bevist. Men jeg vil anta at du er en slik person som må se ting fysisk uansett ellers finnes det ikke? 1
debatant Skrevet 19. november 2016 #16 Skrevet 19. november 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Et idiotisk utsagn besvart med et enda mer idiotisk utsagn. Anonymkode: cb32e...89b Dumme utsagn krever dumme svar. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #17 Skrevet 21. november 2016 På 18.11.2016 den 15.53, AnonymBruker skrev: Enig, er virkelig synd på dere gudløse som trur på fylliken Darwins fyllerør Anonymkode: aa297...ab3 Man tror ikke på Darwin på samme måte som folk tror på religion. Teorien til Darwin er støttet gjennom vitenskapelig forskning - man har altså gjort forsøk og studier for å teste hans teorier. Hvis du selv ikke tror på evolusjon, så er det et tema som er veldig aktuelt i dag, nemlig multiresistente bakterier, som jo er et resultat av nettopp en evolusjonær prosess. Eller skapte Gud multiresistente bakterier for 30 år siden? Anonymkode: 81744...ac6 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #18 Skrevet 22. november 2016 vitenskap er som kjent ikke en religion, selv om kristne fanatikere gjerne dømmer hedningene slik. I det hele og store så er religiøse mennesker sinte på alle annerledestenkende fordi de vet innerst inne at de tar feil selv. Anonymkode: d8005...03c 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #19 Skrevet 22. november 2016 På 19.11.2016 den 2.26, tussi84 skrev: Hvorfor bry seg egentlig? Om noen tror på Gud, Allah, Jesus.. eller er humanetiker eller ateist eller hva det enn skal være.. så er det deres valg. Du trenger ikke å være verken uenig eller enig i deres tro, men du skal respektere at for noen så tror de at det finnes en Gud.. akkurat som du skal respektere at andre ikke har tro på det. Om det er hjernevaeking eller ikke kan du egentlig ikke utale deg om heller for verken heller har blitt bevist. Men jeg vil anta at du er en slik person som må se ting fysisk uansett ellers finnes det ikke? Akseptere heter det Respekt gjør man seg fortjent til. Å feks tro på det flyvende spaghettimonsteret gjør ikke at en fortjener respekt. Anonymkode: b706a...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #20 Skrevet 22. november 2016 På 21.11.2016 den 12.44, AnonymBruker skrev: Man tror ikke på Darwin på samme måte som folk tror på religion. Teorien til Darwin er støttet gjennom vitenskapelig forskning - man har altså gjort forsøk og studier for å teste hans teorier. Hvis du selv ikke tror på evolusjon, så er det et tema som er veldig aktuelt i dag, nemlig multiresistente bakterier, som jo er et resultat av nettopp en evolusjonær prosess. Eller skapte Gud multiresistente bakterier for 30 år siden? Anonymkode: 81744...ac6 Problemet er bare at disse "vitenskaperne" ikke klarer å forklare hvor vi kommer fra, de klarer kun på å hoste opp masse fyllerør som ikke forklarer noe som helst. Slik som alkoholikeren Darwin. Anonymkode: aa297...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå