AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Eller gjør de ikke det på grunn av dårlig forbrenning og at de tar opp mer av maten og lagrer som fett i stedet for at det går ut? Hva tenker dere? Hva med folk som trener mye? Lager de mye bæsj? Håper at vi kan holde en saklig diskusjon da dette er viktig for meg når jeg skal begyne å date. Vil liksom ikke ha en mann som forpester badet liksom og han må bæsje minst mulig men ha må ikke være undervektig. Anonymkode: a0cf8...411
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Tja, hvor mer man spiser hvor mer avfallstoffer blir det jo, så sånn sett har de nok mer avføring. Folk som trener veldig mye spiser gjerne også veldig mye, derfor bæsjer de også mer. Men kommer jo også an på hva man spiser, kroppen bruker jo alt den kan fra maten, og det kommer ut er mye avfallstoffer og diverse, ikke selve maten. Anonymkode: 68b5f...41f 1
Honnikorn Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Virkelig? DET er viktig liksom?.. Jah, altså. Inntaket styrer uttaket så og si. Så eter'n mye så driter'n mye. 8
MajorasMaske Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Bæsjproduksjon er regulert av inntak og opptak. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, hvor mer man spiser hvor mer avfallstoffer blir det jo, så sånn sett har de nok mer avføring. Folk som trener veldig mye spiser gjerne også veldig mye, derfor bæsjer de også mer. Men kommer jo også an på hva man spiser, kroppen bruker jo alt den kan fra maten, og det kommer ut er mye avfallstoffer og diverse, ikke selve maten. Anonymkode: 68b5f...41f Ok men da er det vel kanskje best å finne en slank mann? Anonymkode: a0cf8...411
Pringle Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Kvalitet framfor kvantitet! Du kan ikke være sikker på at avføringen lukter mindre (heslig) bare fordi det er mindre (mengde). Mitt (uvitenskapelige) inntrykk er at hvert menneske har sin spesielle (bæsje)lukt som bare er minimalt påvirket av hva de spiser. Noen er også sånn at de kan planlegge (og dermed også avtale med andre) dobesøk, mens andre må på do NÅ, og ofte. Bare i tilfelle du ikke hadde tenkt på akkurat dette. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 Min erfaring er at kostholdet påvirker bæsjen. Ikke bare mengden, men hva du spiser. Mengde: Jo mer du spiser, jo mer bæsjer du (forutsatt at du spiser det samme). Jo mer fiber du spiser, jo mer bæsjer du. Fiber tar vi jo ikke opp. Så jo mer næringstett du spiser, jo mindre bæsjer du. Lukt: For min del merker jeg at bæsjen lukter mer når jeg spiser mye karbohydrater. Jeg fiser nesten ikke når jeg spiser lavkarbo. Enkelte matvarer som for eksempel kål gjør at fisen og bæsjen lukter verre. Og til din informasjon, så blir fettet til vann og CO2. Man bæsjer ikke ut fettet man forbrenner. Det vil altså si at når man går ned i vekt så bæsjer man ikke mer. Det kan hende at man tisser mer, men ikke bæsjer. Anonymkode: 0df55...f4e 2
Gjest Daryl Dixon Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 Dem som eter mye driter mye. De som eter lite driter lite.
Thyra Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 Folk har ulik forbrenning. Selv om overvektige i snitt spiser mer enn normalvektige og undervektige, så er det mange eksempler på det motsatte. Det er vel dessuten slik at det er kalorimengden som påvirker vekten, ikke matmengden. Men det er matpengden som påvirker hvor mye avføring det blir. En person som har blitt overvektig pga for høyt kaloriinntak spiser ikke nødvendigvis mye mat, det kan være snakk om feil mat. Og det er ikke noen sammenheng mello mengde og lukt. Hvis du ønsker en mann som ikke forpester badet, foreslår jeg en oppblåsbar mann fra kondomeriet... 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 Jeg spiser lite, men har IBS så har ofte løs avf. Av og til lurer jeg på hvordan så lite mat kan gi så mye avføring, men det er jo fordi at løs avføring er mye mer vannholdig. 10 timer siden, MajorasMaske skrev: Bæsjproduksjon er regulert av inntak og opptak. Alle mennesker har samme opptak av mat (hvis man ikke har sykdom som gir lavere opptak av f.eks næring eller fett) Anonymkode: af0bf...155 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #11 Skrevet 19. november 2016 De som er tykke/overvektige spiser for mye og bæsjer for lite. Simple as that Anonymkode: 5ca3b...6f7
sweety pie Skrevet 19. november 2016 #12 Skrevet 19. november 2016 ...når man tror man har lest alt 😂 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #13 Skrevet 19. november 2016 Nei, det er derfor de er tykke. Bæsjen blir igjen i magen deres. Anonymkode: b89c7...178 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #14 Skrevet 19. november 2016 Du får spørre mannfolka du vil date om hvor mye avføring de produserer i døgnet Og sjekk hva de spiser. Spiser de mye rødt kjøtt så lukter det lik. Spiser de mye kål, så lukter det kål Anonymkode: 9e2b7...848 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #15 Skrevet 20. november 2016 Ja, dess mer man spiser, dess mer går man på toalettet. I perioder hvor jeg spiser mer, bæsjer jeg også mer/noe oftere. Jeg er slank. Anonymkode: a4dc0...cd8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #16 Skrevet 20. november 2016 På 18.11.2016 den 19.47, Thyra skrev: Folk har ulik forbrenning. Selv om overvektige i snitt spiser mer enn normalvektige og undervektige, så er det mange eksempler på det motsatte. Det er vel dessuten slik at det er kalorimengden som påvirker vekten, ikke matmengden. Men det er matpengden som påvirker hvor mye avføring det blir. En person som har blitt overvektig pga for høyt kaloriinntak spiser ikke nødvendigvis mye mat, det kan være snakk om feil mat. Og det er ikke noen sammenheng mello mengde og lukt. Hvis du ønsker en mann som ikke forpester badet, foreslår jeg en oppblåsbar mann fra kondomeriet... Skjønner. En overvektig kan leve på sjokolade uten å produsere så mye bæsj, mens en tynn person kan spise større mengder kalorifattig mat slik at det blir mer bæsj. Må bare passe på at min fremtidige kjæreste kun spiser matvarer som tar liten plass men som er fulle av kalorier. Anonymkode: a0cf8...411
Leifr Skrevet 21. november 2016 #17 Skrevet 21. november 2016 På 18.11.2016 den 19.32, Daryl Dixon skrev: Dem som eter mye driter mye. De som eter lite driter lite. Nødvendigvis, per loven om bevaring av masse. Det er en rimelig liten del av den massen man spiser som evt. kan bindes opp som fettvev eller annet i kroppen; resten må ut igjen -- noe i form av karbon man puster ut, resten som avføring.
Million Skrevet 21. november 2016 #18 Skrevet 21. november 2016 På 18.11.2016 den 15.31, AnonymBruker skrev: Ok men da er det vel kanskje best å finne en slank mann? Anonymkode: a0cf8...411 Det er mengden man spiser som avgjør mengden "avfall" som skal ut igjen, altså bæsj. En slank mann kan fint spise store mengder hvis han bare forbruker energien (så han ikke legger på seg). Men seriøst.... dette er nødt til å være tulletråd? Du kan ikke for alvor gå rundt og spekulere over mengden bæsj folk har? 1
Raven Emerald Skrevet 22. november 2016 #19 Skrevet 22. november 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #20 Skrevet 22. november 2016 På 18.11.2016 den 15.31, AnonymBruker skrev: Ok men da er det vel kanskje best å finne en slank mann? Anonymkode: a0cf8...411 Hva, hvorfor det? Velger du virkelig mann etter hvor mye han bæsjer? Jeg driter (hehe) hvert fall i om mannen min bæsjer en stor eller liten bæsj når han sitter på do... Anonymkode: 68b5f...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå