AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jeg sliter litt med å få et jevnt og fint resultat når jeg legger neglelakk. Jeg har sett utallige youtube-filmer om hvordan det skal gjøres, og selv om jeg tror jeg gjør det så får jeg det ikke så godt til. Jeg klarer å unngå å grise rundt neglen, problemet er at noen områder på neglen alltid blir mørkere enn andre, ihvertfall på en del av fingrene. Jeg har mindre produkt på børsten enn de sier, men likevel synes jeg at jeg får så mye på neglen at det legger seg ujevnt. Om jeg skal prøve med enda mindre så blir det stort sett så lite produkt på børsten at resultatet ihvertfall blir strekete og ujevnt. Jeg aner virkelig ikke hva jeg gjør som er så galt, det skulle vel ikke være så vanskelig å legge neglelakk når så ufattelig mange får det så fint til Anonymkode: 894c5...b5a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Det er nok få tips jeg kan gi som ikke kommer frem i utallige youtube videoer Får alltid mørkere områder på delene av neglene på første, og noen ganger andre lag. Hvor mange lag legger du? Pass også på at neglelakken ikke er for tykk. Da er det mye vanskeligere å få et pent resultat. Men dette har du vel også blitt fortalt i videoene Anonymkode: 2eaad...249
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok få tips jeg kan gi som ikke kommer frem i utallige youtube videoer Får alltid mørkere områder på delene av neglene på første, og noen ganger andre lag. Hvor mange lag legger du? Pass også på at neglelakken ikke er for tykk. Da er det mye vanskeligere å få et pent resultat. Men dette har du vel også blitt fortalt i videoene Anonymkode: 2eaad...249 Jeg legger alltid to lag. De jeg har brukt nå er fra essie og de er vel generelt ganske tykke. Men jeg kjøpte nylig Big Apple Red fra OPI og den fikk jeg overhodet ikke til😂 den var så tyntflytende at jeg ikke hadde kontroll på den nesten uansett hvor lite jeg hadde på børsten. men for all del bare kom med alle tips du har😀 det kan jo være du har snappet opp noen ting jeg ikke har fått med meg😀 Anonymkode: 894c5...b5a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg legger alltid to lag. De jeg har brukt nå er fra essie og de er vel generelt ganske tykke. Men jeg kjøpte nylig Big Apple Red fra OPI og den fikk jeg overhodet ikke til😂 den var så tyntflytende at jeg ikke hadde kontroll på den nesten uansett hvor lite jeg hadde på børsten. men for all del bare kom med alle tips du har😀 det kan jo være du har snappet opp noen ting jeg ikke har fått med meg😀 Anonymkode: 894c5...b5a Bruker du denne metoden? Jeg synes det fungerer bra. Har god erfaring med Essie. Må noen ganger legge tre tynne lag der for å få et fint resultat. Det er også viktig å ha rene negler som du sikkert vet. Også kan det være greit å buffe de litt for å få en jevnere overflate på neglen. Anonymkode: 2eaad...249
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bruker du denne metoden? Jeg synes det fungerer bra. Har god erfaring med Essie. Må noen ganger legge tre tynne lag der for å få et fint resultat. Det er også viktig å ha rene negler som du sikkert vet. Også kan det være greit å buffe de litt for å få en jevnere overflate på neglen. Anonymkode: 2eaad...249 Bilde kom ikke med Anonymkode: 2eaad...249
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bilde kom ikke med Anonymkode: 2eaad...249 Grr.. fortsatt ikke. Men mener den metoden hvor man legger en dråpe nede på midten og drar opp, så det samme på hver side. Anonymkode: 2eaad...249
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grr.. fortsatt ikke. Men mener den metoden hvor man legger en dråpe nede på midten og drar opp, så det samme på hver side. Anonymkode: 2eaad...249 Ja jeg legger børsten ned litt over neglebåndet, dytter mot det og drar opp og så et strøk på hver side. og så jevner jeg også litt ut med noen flere strøk, de sier jo man ikke skal bruke flere strøk men jeg synes det blir litt bedre da Anonymkode: 894c5...b5a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg legger børsten ned litt over neglebåndet, dytter mot det og drar opp og så et strøk på hver side. og så jevner jeg også litt ut med noen flere strøk, de sier jo man ikke skal bruke flere strøk men jeg synes det blir litt bedre da Anonymkode: 894c5...b5a Jeg har alltid hørt at man heller skal legge flere tynne strøk istedenfor ett tykt ett. Også la det tørke godt mellom hvert strøk. Jeg synes det fungerer best og gjør at neglelakken holder seg fin lenger. Anonymkode: 2eaad...249
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid hørt at man heller skal legge flere tynne strøk istedenfor ett tykt ett. Også la det tørke godt mellom hvert strøk. Jeg synes det fungerer best og gjør at neglelakken holder seg fin lenger. Anonymkode: 2eaad...249 Jeg mente at jeg bruker børsten til å jevne ut neglelakk i det første laget jeg legger 🙂 jeg tar ikke mer produkt på. så jeg legger to tynne lag som du sier Anonymkode: 894c5...b5a
Kontormus Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 Lyse transparente farger er vanskelig og legge jevnt. Noen værre enn andre. Essie er en av de jeg ikke orker kjøpe mer fordi den er vanskelig å legge pent. Deborah Lippmann er fin, og har smal kost og passe konsistent. Men den er dyr. Det beste resultatet får en med flere tynne lag (minst to), tørke godt mellom lagene og så en overlakk oppå. Men det tar jo så lang tid....
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente at jeg bruker børsten til å jevne ut neglelakk i det første laget jeg legger 🙂 jeg tar ikke mer produkt på. så jeg legger to tynne lag som du sier Anonymkode: 894c5...b5a Det virker som du gjør alt riktig Eneste jeg da kommer på er å prøve et annet merke som @Kontormus skriver. Anonymkode: 2eaad...249
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #12 Skrevet 18. november 2016 Kom på en ting til. Bruker du underlakk? Anonymkode: 2eaad...249
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #13 Skrevet 18. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det virker som du gjør alt riktig Eneste jeg da kommer på er å prøve et annet merke som @Kontormus skriver. Anonymkode: 2eaad...249 Hahaha ja det er det som er så frustrerende! Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kom på en ting til. Bruker du underlakk? Anonymkode: 2eaad...249 Ja det gjør jeg Anonymkode: 894c5...b5a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #14 Skrevet 18. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hahaha ja det er det som er så frustrerende! Ja det gjør jeg Anonymkode: 894c5...b5a Du kan prøve å få en profesjonell manikyr også nistirre på hvordan de legger neglelakken Anonymkode: 2eaad...249
Mona123 Skrevet 18. november 2016 #15 Skrevet 18. november 2016 Jeg hører mange kommentarer fra venner og kollegaer om at jeg legger negllakk veldig pent, så noe må jeg gjøre riktig. Mitt tips er å bruke god basecoat. Jeg filer aldri over neglene, da det gjør neglene tynne og flisete. Anbefaler virkelig Nail Envy (den originale som er i flaske med grønn skrift) fra OPI som basecoat. Den jevner ut neglen og all lakk over der legger seg veldig pent. Jeg bruker alt fra 2-5 tynne lag med fargelakk, avhengig av hva slags resultat jeg vil ha. Det aller viktigste synes jeg er en god top coat. Jeg bruker hurtigtørkende lakk fra Seche Vite. Neglen er tørr på fem minutter, og du slipper å bruke masse tid på å vente på at negllakken skal tørke! Feilfritt resultat hver eneste gang!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #16 Skrevet 18. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan prøve å få en profesjonell manikyr også nistirre på hvordan de legger neglelakken Anonymkode: 2eaad...249 Ja det får jeg kanskje gjøre😁 det kan nevnes at jeg aldri har vært flink til å tegne eller male, så kanskje hendene mine bare ikke klarer å gjøre det fint uansett Anonymkode: 894c5...b5a
Kvist Skrevet 22. november 2016 #17 Skrevet 22. november 2016 Jeg syns det er lettest å få perfekt resultat om jeg bruker cuticleremover først. Jeg har en fra Sally Hansen, som jeg legger som en U i ytterkanten av neglene. Venter et minutt eller to og dytter tilbake neglebåndene og "skraper" lett vekk hudrester fra neglene. Vasker godt med såpe og neglebørste etterpå. Når neglene er tørre er de heeelt rene og fettfrie så underlakken kan gå på. Da kan den fort sitte så lenge at jeg må fjerne den fordi det blir en glippe innerst når neglene vokser. Bruker under og overlakk fra essie og lakk fra mange ulike merker
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #18 Skrevet 23. november 2016 11 timer siden, Kvist skrev: Jeg syns det er lettest å få perfekt resultat om jeg bruker cuticleremover først. Jeg har en fra Sally Hansen, som jeg legger som en U i ytterkanten av neglene. Venter et minutt eller to og dytter tilbake neglebåndene og "skraper" lett vekk hudrester fra neglene. Vasker godt med såpe og neglebørste etterpå. Når neglene er tørre er de heeelt rene og fettfrie så underlakken kan gå på. Da kan den fort sitte så lenge at jeg må fjerne den fordi det blir en glippe innerst når neglene vokser. Bruker under og overlakk fra essie og lakk fra mange ulike merker Tusen takk for tips! jeg har blitt veldig nøye på å dytte neglebåndene tilbake og det har virkelig mye å si for holdbarheten. hvor får du tak i den fra sally Hansen? 😊 Anonymkode: 894c5...b5a
Kvist Skrevet 25. november 2016 #19 Skrevet 25. november 2016 På 23.11.2016 den 9.51, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! jeg har blitt veldig nøye på å dytte neglebåndene tilbake og det har virkelig mye å si for holdbarheten. hvor får du tak i den fra sally Hansen? 😊 Anonymkode: 894c5...b5a Jeg kjøpte min i en butikk, sikkert Cubus eller Lindex eller noe sånt. Men det er veldig lenge siden, dette er drøye greier. Ser Douglas har den inne nå da, og du finner den sikkert flere steder. Jeg har denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå