Gå til innhold

Jeg føler meg som en dårlig mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med andremann, og derfor i dårlig form. Det viste jeg kom til å skje, antok i hvert fall, fordi jeg var veldig dårlig sist. Problemet mitt er at jeg føler meg som verdens dårligste mor for førstemann. Jeg har ekstremt lite overskudd, vil helst bare ligge i sengen hele dagen. Sove i fred på natten, ha litt tid for meg selv. Jeg er kravstor fordi jeg er kvalm og utmattet. Han er såpass liten også så å forklare er håpløst. Vi var veldig klar og er veldig klar for andremann, gleder oss masse, men samtidig skulle jeg ønske vi hadde ventet selv om det hadde gjort ting mye vanskeligere. Flere som har dårlig samvittighet for førstemann?

Anonymkode: df152...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare husk at det går over 😊 forstår at du har dårlig samvittighet men ikke mye du får gjort med formen annet enn å holde ut til det går over . far kan kompensere litt til du blir bedre, de fleste er heldigvis ikke dårlige i 9 mnd heldigvis . 

Skrevet

Hadde det akkurat sånn som deg! Klem

Skrevet

Helt vanlig 😥

Anonymkode: 542c5...517

Skrevet

Jeg holder på å forgå av dårlig samvittighet ovenfor førstemann. Samme situasjon som deg, og så har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at første nå må dele all oppmerksomhet. 

Anonymkode: 58df5...299

Skrevet

Det er på en måte godt å høre at vi er flere. Jeg har så uendelig dårlig samvittighet. Jeg vet at jeg kanskje blir bedre,  men er allerede godt inn i andre trimester,  og foreløpig er det svært liten bedring å spore. 

Skrevet

Pappaen kan vel stille opp ekstra denne perioden. På nettene osv. Dere er jo ikke alenemødre. 

Hilsen alenemor

Anonymkode: 29796...21b

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene! Jeg er gravid med nummer 3, og føler meg som verdens verste late mamma! Klarer nesten ikke reise meg fra sofaen om ettermiddagene, er helt kjørt etter jobb, og føler meg tom for energi. Men det er en overgangs-periode. Det et helt normalt å føle seg sliten når man gror et menneske.

Anonymkode: 954a3...989

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pappaen kan vel stille opp ekstra denne perioden. På nettene osv. Dere er jo ikke alenemødre. 

Hilsen alenemor

Det er jo ikke det som er poenget. Poenget er at man føler seg utilstrekkelig som mor for barnet som er vant til at mor er der, ikke at barnet går for lut og kaldt vann.

TS, jeg hadde det akkurat likt. Var utrolig kjip en periode. Nå er lillebror kommet og jeg har om mulig enda mindre tid til storesøster :( Men jeg vet jo at det er en periode.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen alenemor

Hva? Hvor skrev jeg at jeg er sliten fordi faren ikke stiller opp? Du fikk ikke med deg poenget. Faren stiller alltid opp, jeg får hvile så mye jeg vil, men den tiden mister jeg med gutten min. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke er den våkne,  blide, energiske mammaen jeg var og fordi gutten min er for liten til å forstå hvorfor mamma plutselig bare skal sove. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...