Gå til innhold

Økt hvilepuls v oppstart levaxin

Petunia2

Anbefalte innlegg

Har en supergrei lege som lar meg teste ut levaxin pga mange symptomer på lavt stoffskifte, selv om blodprøvene er normale (ikke oppe til diskusjon her nå ; ) ).

Startet m 25 mg, og skal gå på det i 6 uker, og så ta ny blodprøve. Opplever økt hvilepuls, spesielt v inntak av koffein, noe jeg ikke reagerte på tidligere. Hadde hvilepuls på 64 før levaxinstart, nå har jeg 76-84. Kommer det over 80 kjenner jeg det som "puls i hodet". Opplever også mye luft i magen. Noe mer irritabel. Ingen bedring på formen ennå. Brukt i 3 uker.

Jeg er utålmodig. Er det for tidlig å forvente bedring? Vil symptomene roe seg? Er bekymra for at det er overdosering jeg opplever og at levaxin var feil for meg likevel.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En "supergrei" lege som gir deg for høyt stoffskifte, for det er nemlig de symptomene du beskriver.

Anonymkode: 43f00...8ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha diskusjon ang det, fordi ingen her inne veit bakgrunnen for hvorfor vi tester dette. Ellers takk for synspunkt.

Veit mange opplever disse symptomene ved oppstart, også når det er riktig å gi levaxin.

Ønsker seriøse svar fra noen som har egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tegn på at Levaxinen stresser kroppen din. Litt tidlig å si når oppstart var for kun 3 uker siden. Ikke så mye annet å gjøre enn å avvente å se hva blodprøver viser om 3 uker og hvordan du føler deg da. Pulsen er på ingen måte alarmerende høy, men det kan påvirke deg i retning av å føle deg stresset og hissig som du selv er inne på. Bedring etter 3 uker på liten dose Levaxin er ikke å forvente.

Anonymkode: a92e2...0d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk deg selv når du har insistert på levaxin på NORMALE blodprøver.

Da reagerer man med å bli uvel og syk av dem fordi stoffskiftet kommer ut av lage. Synd legen bøyde unna for deg. Dette kunne legen forutsett. Det du trenger er å slutte å ta Levaxin fordi du ikke trenger det. Men lykke til med å leke lege for deg selv, finne opp og medisinere sykdommer du ikke har. 

Anonymkode: 0e2a8...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å kutte ut Levaxin, hvis jeg opplevde at kroppen ble urolig/stresset. Da dette er en bivirkning hvis man får for mye Levaxin. Har gått på Levaxin i ca 2 uker, har ikke merket noen forskjell enda. Har til tider vært like trøtt/energiløs/tiltaksløs o.l ( når jeg er på bunnivå ) som før jeg fikk dem.

Jeg hadde dog prøver som ikke var helt fine, men som viste en liten ubalanse i stoffskiftet.

Anonymkode: 0ac50...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst svar fra en med erfaring: 

Du har nå symptomer på høyt stoffskifte. Levaxin virker umiddelbart, stoffskiftet henger gjerne litt etter, det vil si at symptomene du opplever sannsynligvis vil tilta snarere enn å avta. 

På sikt kan dette skade hjertet ditt og indre organer. Det øker også fare for benskjørhet, i tillegg til psykiske problemer som ustabilt humør, irritasjon og angst. 

Hva var verdiene dine på stoffskifteprøvene? Har du målt ft3, ft4, tras/tsi, TSH, anti-tpo? Har du sjekket alt av mineraler og vitaminer?

Anonymkode: f0b5a...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...