Gå til innhold

Et moteshow...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg tilstede på Designdagen 2004, hvor også Oslo Fashion Week hadde et lite innslag med moteshow. Etter dette showet tenkte jeg at en får være glad den som ikke er så opptatt av fashion....

Dette var en begredelig samling av syklig tynne jenter som plasket rundt på altfor høye heler (bokstavelig talt, altså -de dumpet føttene nedi catwalk'en med helene først: plask, plask), med altfor tomme blikk og uttrykksløse ansikt og klær som ikke bare var direkte stygge men i tillegg ufattelig upraktiske.

JA til MER smil, MER former, MER eleganse og MASSE mer femininitet/mykhet!

Nelle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sånne moteshow alltid upraktiske klær? Og så er det opptil kleskjedene og lage sine egne versjoner for folk flest? Eller er det kanskje bare disse nedover i Europa som jobber sånn....

At unge jenter idag ikke kan gå på høye hæler ser vi endel tragiske eksempler på daglig ja. De klamper avgårde som elefanter. De får sikkert vondt i ryggen etter noe timer på de hælene også...

Jenter uten hæltrening: Ta et kurs i pen gange. Kjolen blir ikke lekker dersom dere ikke kan gå på skoene deres.

Gjest John Doe
Skrevet

Noen av disse moteshowene er helt bak mål. Hva er det noen prøver å gjøre? Se hvem som klarer å kle en utsultet jente inn i de rareste klær og ting? Og dette bruker de en hel masse penger på, og kaller dette kultur

og storindustri. Jeg kaller det for rare folk som bruker alt for mye penger på tull og dritt. Selvsagt finnes de de som lager "normale" klær også..men synes det er dumt de bruker slike glansbilder som modeller for dem. Det er ikke attraktivt i det hele tatt.

Jeg sier..normale folk, for normale klær. Men alt denne modell-greiene, er en industri jeg gjerne kunne vært foruten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...