AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Min sønn er veldig sløvete og glemmer lett ting og mister alt mulig. Det er pga fokuset er alltid på noe helt annet. Jeg har rett og slett blitt lei pga hvis jeg sender ham på trening så kommer han uten ball eller flaske, eller refleksvest. Alt fokuset går på spill og telefon med venner. Hvis jeg spør hvor tingene er så sier han at han fant de ikke. Det er litt lettere med skoleting fordi de vanligvis ligger i skapet og i hyllen så det forsvinner ikke. Leksen har han sluttet å glemme etter et par ganger han måtte gå tilbake til skolen for å hente den. I dag ble jeg sur pga han ville ta med ball på skolen ( helt NY), men han fant den ikke. Han trodde at han kanskje glemte den på siste treningen. Da sa jeg at nå vi ferdig med den tlf som tar alt oppmerksomheten og jeg tar den helt til jeg ser at han begynner å ta vare på ting. Jeg vet at jeg overreagerte, men jeg er så lei. han bryr seg ikke hvis han mister noe, det virker sånn. Samboer har også en sønn som er helt lik, men han kjøper nye ting hver gang det er noe som forsvinner. Please gi meg noen tips. det setter jeg stor pris på. Anonymkode: 0cd3f...004
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Hvor gammel er han? Anonymkode: 2c032...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Broren min er fremdeles slik og han er 16 nå. Mamma de har sikkert brukt like mye penger på han som de har gjort med meg og mine to andre søsken til sammen Det kan nok læres, men for noen er det bare håpløst. Hvorfor broren min ikke klarer det vet jeg ikke, men han klarer ikke å ha så mye hodet. Om det har noe med ADD å gjøre, vet jeg ikke, men mamma har vært helt matt flere ganger. Jeg hadde også blitt gal. Men er det noe han ikke mister så er det Iphonen og de 2 han har hatt har det ikke vært en eneste ripe i en gang fordi han tar så fint vare på de Så han kan hvis han vil. Problemet er vel betydningen. Kjøper mamma en jakke til 2000.- så er den borte etter ett par uker, da bryr ikke broren min seg om mamma kjøper en ny til 500,- Forsvinner Iphonen så må han jo spare selv så mulig derfor. Anonymkode: 71243...7ed 1
Bachata Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...,- Forsvinner Iphonen så må han jo spare selv så mulig derfor. Anonymkode: 71243...7ed Jeg lurer litt på om ikke svaret ligger her? Min voksne samboer er nemlig også slik. han kan finne på å ødelegge eller miste alt mulig, og det er først ting han faktisk har måttet spare til og virkelig ønsker seg at han tar skikkelig vare på det. Til min sønn på 4 er jeg veldig klar på det: mister eller ødelegges det, så er det borte! Jeg tror det har litt med at de ikke trenger ta vare på det, blir det borte kjøpes det bare nytt. Det virker da som om hjernen skrur av på de tingene. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er han? Anonymkode: 2c032...b2b han er 11 år ts Anonymkode: 0cd3f...004
Sugerøret Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Han må rett og slett lære å ta ansvar.Du skal ikke komme løpendes med vester eller flasker. Mister han noe,ja da må han spare opp penger til å kjøpe nytt. 1
Hactar Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 På 18.11.2016 den 9.02, AnonymBruker skrev: Jeg har rett og slett blitt lei pga hvis jeg sender ham på trening så kommer han uten ball eller flaske, eller refleksvest. Alt fokuset går på spill og telefon med venner. Hvis jeg spør hvor tingene er så sier han at han fant de ikke. Send ham tilbake for å lete? Hver gang? 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Send han tilbake for å lete og/eller la han betale for nye ting Du overreagertw heller ikke ved å ta telefonen Anonymkode: 768b7...3e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå