AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Hei, håper noen der ute tar seg tid til å svare meg på dette😊 Jeg vi ble gravid i 2010, vi var dessverre ikke klar for den utfordringen og valgte og ta abort. Det viste seg i senere tid at jeg slet utrolig mye med dette. Vi har nå prøvd i snart 1 år og ikke lykkes, har vært hos gynekolog for å få hjelp der jeg fikk vite at jeg hadde problemer med å bli gravid pga jeg ikke har eggløsning hver måned . Slutten av oktober fikk jeg mensen men de 3 siste dagene har jeg hatt en merkelig følelse. Akkurat som bobler, mensensmerter og litt ubehag. Har hatt symptomer på influensa og er trøtt og sliten etter en dag. Snakket så med en venninne av meg som sa at det hørtes ut som evt. livmorsbetennelse eller forstadier til celle forandring. Og at jeg burde kontakte lege snarest, skal det i dag. Hun fikk meg også til å tenke på graviditet utenfor livmoren men får ikke sove om nettene etter denne samtalen og tenker på det konstant. Vi har veldig lyst på barn men har ingen forhåpninger rundt dette enda! Har merket at jeg har fått mye slim i halsen og mer utflod. selvfølgelig hadde vi blitt utrolig glad om vi var gravid men etter alt som har blitt sagt er jeg veldig bekymret og vil ikke nevne dette enda for samboeren min da jeg ikke vil såre han. Noen som har opplevd dette før? Og hva tenker dere rundt dette? Jeg er bare forvirret og vil ikke at det skal bli mere stress og det at jeg tenker mye på dette gjør meg mer deprimert. Tar imot allenge svar og håper noen tar seg tid til å svare😊 Hilsen en litt forvirret dame❤ Anonymkode: 2c7ba...a02
Illy Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Jeg tenker at symptomene du beskriver kan være graviditetssymptomer, og de kan være mer tilfeldige, uten at det er noe farlig. Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til å få forhåpninger, det er slitsomt å prøve lenge og bli skuffet når mensen kommer. Det høres ikke godt å ut å være så bekymret. Hvis siste mens var helt i slutten av oktober, er det kanskje litt tidlig å få graviditetssymptomer enda? Det du beskriver kan også ligne på de symptomene jeg får rundt eggløsning. I hvertfall hvis den ekstra utfloden er tynn og "slimete". Noen kjenner ingenting til eggløsning, men jeg pleier noen ganger å få menslignende smerter som kan være ganske vonde. Livmorhalsbetennelse har lite symptomer, men du kan få mye utflod av det. Det kommer som regel av seksuelt overførbare sykdommer. Hvis du ikke har hatt ubeskyttet sex med andre enn partneren din, er det ikke så sannsynlig at du har fått dette nå. Evt. celleforandringer vil du ikke kunne kjenne. Derfor er det viktig å ta celleprøve hvert 3. år fra du er 25, så det kan oppdages. Men det er ikke noe du trenger å være redd for, sånn akutt Har du prøvd å ta en graviditetstest? Og bruker du eggløsningstester? Hvis det fortsetter å gjøre vondt, og graviditetstesten er negativ, ville jeg gått til legen. Han/hun kan undersøke dette ordentlig, så du kan få et godt svar og slippe å bekymre deg. Graviditet utenfor livmoren kan bli veldig farlig. Jeg er ikke lege, og kan ikke si det sikkert, men jeg tror ikke du trenger å være redd for det foreløpig, fordi du ikke kan ha kommet så langt i en evt. graviditet enda. Utenfor livmoren blir det farlig etter hvert som fosteret vokser, så det er viktig å oppdage det tidlig. Masse lykke til med dette, og videre med prøvingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå