Gå til innhold

Sykemelding og egenmelding, hva er verst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 4 operasjoner på 4 år, så har jeg like mange lange sykemeldinger. Noen på opptil 6 mnd.

Egenmeldinger har jeg maks 10 dager av i året. 1-2 dagerved forkjølelse og andre småting. Vi er IA bedrift så kan ha 24 dager egenmelding i året.

Nå skal firmaet lyse ut en del ledige stillinger og jeg sitter med veldig lang ansiennitet i forhold til de fleste andre.

Hvem trur du vil bli prioritert ved ansettelse? 

Jeg har fast stilling idag og stillinger jeg skal søke på vil gi lavere prosent stilling.

Jeg bare er så i tvil om jeg i det hele tatt skal søke fordi de vil bare hive den på bålet først som sist eller ikke.

Anonymkode: 12a76...88e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Operasjonene er jo en ting. Men 10 egenmeldingsdager i året er vanvittig mye! Du kan jo selvsagt uansett søke, men sykefraværet ditt er nok et solid drawback. 

Anonymkode: 1acef...dda

• Liker 2
Skrevet

10 egenmeldinger er jo veldig mye i løpet av et år. Er du virkelig hjemme ved forkjølelse? Selv har jeg 0-2 egenmeldinger i året og da er det oppkast eller feber i hvert fall før jeg blir hjemme.

Skrevet
11 timer siden, asterix skrev:

10 egenmeldinger er jo veldig mye i løpet av et år. Er du virkelig hjemme ved forkjølelse? Selv har jeg 0-2 egenmeldinger i året og da er det oppkast eller feber i hvert fall før jeg blir hjemme.

Er det I helsevesnet så kan man ikke gå på jobb med sterk forkjølelse. Pasienter kan bli smittet og kollegaer som igjen gir flere egenmeldinger.  Er det så vanskelig å tenke litt lenger enn sitt eget arbeid? Kjøkken og forresten, de skal og passe på og holde seg hjemme ved smitte. Da kan man faktisk for få noen dager. 

Anonymkode: 35834...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...