Gå til innhold

Hvorfor er mennesker så kompliserte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagens spørsmål. 

Er f.eks jeg irritert på noen, da mener jeg at det får bli opp til den personen å ta første steg (kontakt).

Og dette er noe jeg stadig vekk hører om, at når en person, det seg være en kjæreste eller venn, er sur/ sint/ oppgitt osv på kjæresten eller vennen, da mener de alltid at det er motparten som skal ta første initiativ. 

Interessant, synes jeg. Hvorfor er det slik? Hvorfor og hva gjør at mennesker tenker slik? ( og dermed bidrar til å gjøre ting mer komplisert enn det strengt tatt trenger å være). 

Har du gjort noe liknende mot din venn eller partner? Hvorfor? Og hvorfor blir relasjoner mellom mennesker mer komplisert, jo mer man kjenner hverandre? 

Noen tanker?

Anonymkode: f1a0d...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man blitt irritert på noen har man vel blitt såret av den andre. Kanskje har det oppstått en skjevhet i relasjonen som man føler den andre har forårsaket. Man ønsker muligens derfor at den andre tar kontakt igjen for å be om unnskyldning og rette opp denne skjevheten som den har forårsaket.

Mye av det ligger vel i det at man ikke vil gå på kompromiss med sin egen stolthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2016 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Dagens spørsmål. 

Er f.eks jeg irritert på noen, da mener jeg at det får bli opp til den personen å ta første steg (kontakt).

Og dette er noe jeg stadig vekk hører om, at når en person, det seg være en kjæreste eller venn, er sur/ sint/ oppgitt osv på kjæresten eller vennen, da mener de alltid at det er motparten som skal ta første initiativ. 

Interessant, synes jeg. Hvorfor er det slik? Hvorfor og hva gjør at mennesker tenker slik? ( og dermed bidrar til å gjøre ting mer komplisert enn det strengt tatt trenger å være). 

Har du gjort noe liknende mot din venn eller partner? Hvorfor? Og hvorfor blir relasjoner mellom mennesker mer komplisert, jo mer man kjenner hverandre? 

Noen tanker?

Anonymkode: f1a0d...460

Komplisert? Jeg hadde sett det som mer forvirrende om den fornærmede part hadde oppsøkt kontakt.

Anonymkode: c1625...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...