Gå til innhold

Vasking av tykke strømpebukser med/uten ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt i tvil i hva som er hva er for jeg har blandet alt hop her.

Spørsmålet mitt er blir de rent nok dersom jeg kjører alt på ullprogram i vaskemaskina på 30 grader og fin vask? For jeg tenkte å ta alt sammen i en haug slik at jeg er ferdig med det og sparer en del vasking.

Vil gjerne høre hvordan du vakser dette? Bruker du spesielt vaskemiddel også?

Jeg har en god del liggende som ikke vasket og nå i kveld tenker jeg skulle bare få gjort det slik at jeg begynne å bruke det igjen over helga.:-) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Milo og vasker 3 - 5 strømpebukser på ullprogram på 40 grader. Bytter strømpebukser hver dag slik at de skjelden er inngrodd i søle og skitt før de vaskes. (Lave sko/støvler og søle ute, får det altid til å sprute søle opp etter strømpebukseleggene. 

Anonymkode: e26e8...959

Skrevet

Legger du de i en vaskepose holder de mye lengre. 

Skrevet

Vasker tykke strømpebukser på ullprogram 40 grader, selvom det er bomull. 

Skrevet

Om de inneholder ull, så bruker jeg ofte milo. Men strømpebukser vasker jeg på finvask, ikke ullprogram. De tover seg ikke, og da ser jeg ikke behovet for ullprogram. En test på forbrukerinspektørene (eller noe liknende) avslørte en gang at vanslig vaskemiddel ikke skadet ullplaggene på noen måte som kunne måles i testen. Det tar veldig, veldig lang tid før eventuell skade av fibrene oppstår pga enzymer. Det som ofte ødelegger ull er toving ved vask i andre programmer enn ull. Men strømpebukser i ullmix tåler altså finvask helt fint.

Anonymkode: ce1de...18c

Skrevet

Vaskepose, Milo el. tilsvarende (Rema 1000 har sin egen "Milo" til en trivelig pris),ullprogram m/ lav hastighet på sentrifugen, heng opp  og la tørke.

:)

Anonymkode: fee98...d2e

Gjest lipgloss
Skrevet

Jeg vasker strømpebuksene mine i vaskepose på finvask :) da holder de lengre.

Skrevet

Det er ikke alltid så lurt å la kroppsnære plagg ull eller silke ligge lenge når det er skittent. Svette kan gjøre at stoffet fortere får hull om det får "virke" lenge. Miljøeffekten med å spare en vaskemaskin er mye mindre enn den negative effekten med å måtte kjøpe nytt tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...