Gå til innhold

Dere nygifte- angrer dere på noe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et nydelig bryllup- et særdeles rørende et for vårs del, men også mange kom å sa de var så rørt.

Så kom jeg på en ting- jeg holdt ikke tale til min kjære mann. :cry:

Jeg hadde ikke skrevet noe ned siden jeg var syk før bryllupet.(hadde tenkt å gjøre det noen dager før...)

Jeg skrev jo ensang som sa ALT, men likevel angrer jeg nå at jeg ikke reiste meg og sa noen ord. Jeg grein HELE dagen og jeg tviler vel på at jeg hadde klart å gjennomføre en tale, men likevel skulle jeg ønske jeg hadde sagt noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrer egentlig ikke på noe særlig, det ble veldig bra og jeg fikk igjen for all planleggingen. Det eneste jeg skulle ønske jeg gjorde om på, er at da min mor truet med å ikke komme, skulle jeg holdt på mitt, og hun kunne holdt seg hjemme.

Skrevet

Hva kan man angre på når man har hatt en helt perfekt bryllupsdag? Ingenting egentlig, hele dagen og kvelden gikk knirkefritt. Det eneste var at vi gikk tom for spekemat og eggerøre, men det var så mye annen mat at ingen merket det alikevel.... :blunke:

Gjest 20April2002 (gjest)
Skrevet

Jooo - jeg angrer på at jeg ikke kysset ham i påsyn av alle andre :oops:

Var nok litt stressa alikevel - ellers må jeg si at vi hadde en perfekt da. Vi benyttet oss av sjansen til å stikke oss vekk under festen og nusse litt på hverandre da :hoho:

20April2002

http://home.no.net/waraas

Skrevet

Angrer ikke på noe jeg, botsett fra at jeg kanksje skulle begynt med diverse ting litt tidligere, sånn at jeg slapp å være litt sliten.

Ellers så hadde vi en HELT PERFEKT DAG

Gjest Junibrud ikkeinnlogget
Skrevet

Hmmmm det må i så fall være at jeg under middagen satt og var litt bekymret over at vi kanskje ikke ble ferdige til oppsatt tid. Bekymret meg over at de som var invitert til kaffe kanskje måtte sitte å vente en stund før vi kom....

Skrevet

Jeg angrer skrekkelig på at jeg ikke husket på å få med meg brudebuketten :(

Etter at vi hadde vært på restauranten og spist, hatt taler mm, kjørte vi buss hjem til søsteren min hvor vi hadde hagebryllup med champagne, kaffe og kaker, trampoline til barna mm. Jeg husket ikke å få med meg brudebuketten ut fra bussen. Det synes jeg er svært leit. :( Fikk liksom ikke sett nok på buketten, og på bildene blir det liksom ikke helt det samme.

Skrevet

At vi faktisk ikke begynte tidligere!! Vi hadde jo alt klart for oss et år i forveien, men....

Vi hadde lagt planen meget klart (vi hadde begge eksamener tett inntil bryllupet), så det tengte vi. Men når først en ting gikk i kluss, så ble selvfølgelig alt forskjøvet! Vi skulle ha beregnet at noe kunne gå galt, slik at vi ikke hadde vært så stressa de siste dagene før.....

Da hadde vi nemlig fått med oss kanskje mer av denne fantastiske dagen!

:rodme: :rodme: :rodme: :rodme: *sukk*

Skrevet

Det eneste er at jeg ikke tok med talen min, fordi jeg ikke trodde på forhånd at jeg kom til å tørre å holde tale. Så når dagen først kom så lå talen min hjemme :-( Men - hadde med sang til min kjære da :)

Skrevet

1. At jeg ikke hadde forsikret meg om at noen kom til å videofilme i kirka. Tok det som en selvfølge at svigerfar skulle gjøre det, men neida.

2. At jeg ikke var innom blomsterbutikken dagen før bryllupet for å se over blomstene floristen skulle bruke i buketten. Noen av rosene var en helt annen fargetone enn den jeg hadde bestilt.

3. Kunne gjerne ha hatt en servitør til. En av de vi hadde tenkt ha kunne ikke stille opp allikevel men vi gjorde ingenting for å få en erstatter for henne. Tror ikke noen andre enn meg selv brydde seg, egentlig....

4. At vi kastet bort penger på innbydelser til folk vi trodde var våre venner. Ikke kom de i bryllupet, vi fikk ikke så mye som et gratulasjonskort engang. Fikk beskjed om at de ikke kom på bryllupsdagen, pr. SMS. I ettertid har de ikke gratulert oss med bryllupet eller beklaget at de ikke kunne komme. Til slutt spurte jeg henne rett ut hvorfor de ikke kom og fikk til svar ; DET ER VEL IKKE ALT MAN REKKER OVER... De fleste andre som ikke kom har i det minste beklaget at de ikke kunne komme og sendt oss gaver og hilsner.

Så kjære ARI BEHN; du er ikke alene om å miste venner i forbindelse med bryllupet.

Skrevet

Vi hadde en fortryllende dag.

Det er jeg som er pirkete, men jeg synes servitørene var elendige.

Fikk skikkelig nok da jeg måtte gå ut på kjøkkenet og fortelle de at det var noe som het kaffeservietter.

Vi hadde nemlig kjøpt servietter med trykk av våre navn og bryllupsdato.

De ble ganske perplekse!

Dessuten synes jeg det var litt leit at ikke jeg og min mann fikk danset mere. Vi er så glad i å danse og det var på en måte i dansen vi møttes.

Men vi kan jo ta de igjen når som helst, vi tar gjerne en dans uten musikk på kjøkkenet etter jobben vi :P

Skulle gjerne hatt mere tid til å snakke med alle som var der og se på gavebordet - men det var rett og slett ikke mulig å presse inn i programmet. Alle skulle ta bilder av meg og oss og med dem og uten dem og med mamma og med søster... Sånn ble det.

Det var vår dag og vår fest, så vi var der til 04:00 og dro deretter til Oslo Plaza og nøt første natt som ektepar! Og neste natt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg angrer absolutt ingen ting fra selve dagen, for absolutt alt var helt perfekt. Mannen min var nydelig og jeg var så lykkelig.

Men skulle det vært noe jeg ville ha gjort anderledes var det å briefe minst en av servitørene dagen før bryllupet. I mine øyne var servitørene skikkelig dårlige og de var trege og sjenket ikke i glassene når de skulle. Men jeg tror faktisk det kun var jeg som la merke til dette.

Ellers skulle vi ha fått noen andre til å filme for oss, for det kameraet som ble brukt hadde utrolig mange ulyder og dette gjør at vi knapt hører talene våre. Dessuten var han som filmet litt for glad i effekter og i å zoome, og dette ødela en del av filmingen. Heldigvis hadde vi et ekstra kamera under vielsen, kakeskjæringen og valsen. Denne filmingen er perfekt!

Skrevet

Vi hade en fantastisk dag. Vi valde att ha ett enkelt bröllop och det blev fantastiskt. Några val vi gjorde är jag extra stolt över att vi faktiskt gjorde, jag tror jag hade ångrat mig om vi valt annorlunda.

* Borgerligt i Norge

* Bara familjen på middag

* Göra bruduppsättning och makeup själv (med mamma)

* Ge svärmor fria händer med maten

* Strunta i fotograf och ta tid och många rullar film själv (mina svägerskor fotade)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig med dere andre nygifte som sier at det ikke er så mye å angre på nå i ettertid. Bryllupsdagen var også for min del helt fantastiskt og minneverdig. Men dersom jeg kunne endre på noe nå etter bryllupet måtte det være musikken til festen. Vi hadde ikke forhørt oss skikkelig og bare satset på et lokalt band (som ikke spilte svenskpop). Bandet spilte helt ok, men plagsomt høyt. og det nyttet ikke si i fra heller. Ganske irriterende når man betaler mye penger for å få de til å spille...

Men bortsett fra det er det ingenting jeg ville ha endret på...

Alt gikk helt etter planen. - Nå er jeg lykkelig nygift!!!

Silla!

Skrevet

Dette angrer vi på:

* når servitørene skulle endre bordene fra middag til kaffe dekkte de på småbord med plass til seks og seks, vi hadde sett for oss 12 og 12. Dette gjorde at alle satt litt langt fra hverandre, også delte kaffe og middagsgjestene seg i hver sine "klikker".

*jeg skulle latt være å bekymret meg for om vi ble forsinket eller ei under middagen. Vi ble ikke det, så jeg skulle hørt på moren min om å slappe av isteden for å spørre pappa om hva klokka var hvert 10 minutt .

Noe jeg er veldig fornøyd med var at vi inviterte fotografen til å være med under hele bryllupet. Hun tok MASSE flott uformelle bilder av gjestene, mange som de ikke merket, så de ble så naturlige.

Dessuten slapp jeg å tenke på om f.eks foreldrene våre fikk tatt bilde av alt som vi synes var viktig siden de også var veldig opptatt med å snakke med gjestene

Skrevet

Hei!!

Vi angrer ikke paa noe, men det er en del ting vi er VELDIG GLADE for at vi gjorde:

*hadde en fotograf som fulgte oss f.o.m. kirken til langt paa natt. Hun tok SAA mange fine bilder, mersomme bildr, koselige bilder -i det hele tatt. Har en liten favoritt: et bilde av meg og min kjaere under middagen naar vi synger sangen fra meg til han, og begge torker taarene -det bildet sier saa mye, og ingen av gjestene hadde hatt muligheten til aa ta et slikt bilde

*vi sa fra til familien at vi gjerne ville at talene skulle vaere korte (De ble jo ikke saa korte, men heller ikke langtekkelige, alle talene var supre)

*vi hadde folgende kjoreplan

-middag

-kaffe avec (i ca 40 min) (alle var saa mette at IKKE ETT kakestykke ville gaatt ned!!!)

-polynese + bryllupsvals (og etterpaa engasjerte alle borddamen!!)

-skjaering av bryllupskaken, og saa kaffe og kaker

*vi hadde en DJ, men haddde gitt henne en liste med sanger vi gjerne ville hun skulle spille der det passet -det ble supervellykket

*hadde en fantastisk toastmaster som ordnet alt, hun hadde super kontakt med kjokkenet og det tror jeg var viktig under middagen, saann at vi ikke tenkte paa noe orgaisatorisk i det hele tatt. Det var ogsaa toastmasteren som annonserte kaffe, polynesen, kakeskjering osv -og vi tenkte ikke paa noe annet enn hverandre!!!

-synd at vi ikke faar oppleve dagen igjen........

Skrevet

At vi ikke avtalte med flere at de skulle ta flere bilder.

Vi tok noen fine felles bilder, men ingen ser samme vei, det ble for mye rot rundt fotograferingen, alle sto å disktuerte og var ukonsentrerte.

En slik dag er en helt på utsiden av seg selv, og med en bryllupsreise etterpå er det mange "blanke" huller fra dagen. Anbefaler å ha flere som fotograferer hele dagen.

Har hørt at det går ann å ringe en vidregående skole med fotolinje å be om å få snakke med en lærer, og spørre om de har noen studenter som er litt kreative og spørre om å bli satt i kontakt med vedkommende.

Forsøk å ha med en person med fotokunnskap hele dagen, helt fra frisøren og helt til siste slutt.

Jeg sitter stadig å blar i våre bilder og nyter det !

Skrevet

Må si meg litt enig i det Blomst skriver. Det kunne vært kjekt og hatt noen som hadde tatt bilder (og kun konsentrert seg om det) hele dagen, men allikevel er jeg fornøyd med de bildene vi har. Vi hadde i tillegg 5 engangskameraer, så vi fikk en del bilder av gjestene også (ikke bare oss selv).

Skrevet

Vi glemte faktisk å ta bilder av oss sammen med foreldre/svigerforeldre. Det ble tatt bilder av oss sammen med min manns foreldre utenfor tinghuset, men ikke med mine foreldre. Dette fordi min mor ikke hadde tatt på seg selskapskjolen enda, hun tok seg av vår 11 mnd gamle sønn og var redd han skulle grise henne ut før festen begynte. Og når vi ankom selskapslokalet så glemte vi hele fotograferingen. Dette går jeg å ergrer meg litt over, men det er ikke noe å gjøre med.

Jeg går også å lurer på om det er tatt nok bilder. Min mann er den som er ivrigst til å ta bilder i familiene våres, og han fikk selvsagt ikke gjort det denne dagen.

Skrevet

Vi hadde et aldeles fortryllende bryllup :D

Men det er en ting jeg angrer veldig på og det var at vi ikke avtalte med 2. stk om å filme i bryllupet... :cry: Han som filmet var så opptatt av å få det helt perfekt da pappa og jeg kom inn i kirken, så han glemte å trykke på rec.!! :cry: :cry: Derfor sitter vi igjen med video fra før jeg kom inn i kirken, og når jeg har satt meg på plass.. litt kjedelig å ikke ha med inngangen, men sånn er det... har mange fine bilder av det da :D ... for fotografer hadde vi mange av...

Koz... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...