AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Hvordan funker politiet sitt register? La oss si at en hsr blitt plukket opp og kjørt på legevakten tre ganger og tatt med på glattcelle en gang (ikke arrestert, men pga full), har de dette oppført noe sted? Slik at ved en eventuell neste gang så får de opp at vedkommende feks var gjennom samme greia for feks tre uker siden? De ber jo alltid om ID, så noe sjekker de jo? Anonymkode: 9dcfb...34c
EvaLena Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Dette er registrert ja. Etterhvert blir man en "kjenning" av politiet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 8 minutter siden, EvaLena skrev: Dette er registrert ja. Etterhvert blir man en "kjenning" av politiet. Hvilke konsekvenser kan det ha da? Anonymkode: 9dcfb...34c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke konsekvenser kan det ha da? Anonymkode: 9dcfb...34c Det er enkelte land du ikke slipper inn i Anonymkode: 03dcb...513
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Snodig du ikke fikk bot når du havna i glattsella, det har jeg alltid fått. Anonymkode: 9d72c...6ea
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er enkelte land du ikke slipper inn i Anonymkode: 03dcb...513 Nei. Det havner ikke på rullebladet selv om det muligens havner i et register. Ikke en eneste lov har jeg brutt. Anonymkode: 9dcfb...34c 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snodig du ikke fikk bot når du havna i glattsella, det har jeg alltid fått. Anonymkode: 9d72c...6ea Da har du vel forstyrret ro og orden, urinert på offentlig plass, eller gjort noe annet ulovlig. Anonymkode: 06d67...146
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snodig du ikke fikk bot når du havna i glattsella, det har jeg alltid fått. Anonymkode: 9d72c...6ea Får jo ikke bot med mindre man gjør noe som ikke er lov. Jeg ble tatt med dit fordi jeg var så full og borte at jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. Ble funnet sovende ute midt på natten. Hadde vært noe annet hvis jeg oppførte meg dårlig og ikke tok til meg feks pålegg om å forlate sentrum og dra hjem. Jeg spurte dagen etterpå, og da sa de at det var gratis så lenge man ikke hadde blitt pågrepet. Anonymkode: 9dcfb...34c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får jo ikke bot med mindre man gjør noe som ikke er lov. Jeg ble tatt med dit fordi jeg var så full og borte at jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. Ble funnet sovende ute midt på natten. Hadde vært noe annet hvis jeg oppførte meg dårlig og ikke tok til meg feks pålegg om å forlate sentrum og dra hjem. Jeg spurte dagen etterpå, og da sa de at det var gratis så lenge man ikke hadde blitt pågrepet. Anonymkode: 9dcfb...34c hehe, gratis Anonymkode: e1e61...d22 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 Ble stoppet 3 ganger av politiet i høst, pga. noe bråk på byen. Etter dette har jeg blitt stoppet HVER gang de ser meg. Ikke så kult å bli stoppet på vei hjem til en ONS og politiet kan både for- og etternavnet ditt. Fikk aldri noe bot eller glattcelle, blir nå bare halv-trakassert, noe som er verre. Haha. Anonymkode: 884a3...348
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: hehe, gratis Anonymkode: e1e61...d22 Ja? Det var jo det det var. Kostet meg ikke penger. Anonymkode: 9dcfb...34c
MajorasMaske Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble stoppet 3 ganger av politiet i høst, pga. noe bråk på byen. Etter dette har jeg blitt stoppet HVER gang de ser meg. Ikke så kult å bli stoppet på vei hjem til en ONS og politiet kan både for- og etternavnet ditt. Fikk aldri noe bot eller glattcelle, blir nå bare halv-trakassert, noe som er verre. Haha. Anonymkode: 884a3...348 Mye av politiets oppgaver er å jobbe forebyggende. Det innebærer blant annet dialog med kriminelle. 1
EvaLena Skrevet 17. november 2016 #13 Skrevet 17. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble stoppet 3 ganger av politiet i høst, pga. noe bråk på byen. Etter dette har jeg blitt stoppet HVER gang de ser meg. Ikke så kult å bli stoppet på vei hjem til en ONS og politiet kan både for- og etternavnet ditt. Fikk aldri noe bot eller glattcelle, blir nå bare halv-trakassert, noe som er verre. Haha. Anonymkode: 884a3...348 Ja, du får oppføre deg bedre da skjønner du. Men, ser st du ikke tar det så nøye med å skrive "haha" til slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #14 Skrevet 17. november 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble stoppet 3 ganger av politiet i høst, pga. noe bråk på byen. Etter dette har jeg blitt stoppet HVER gang de ser meg. Ikke så kult å bli stoppet på vei hjem til en ONS og politiet kan både for- og etternavnet ditt. Fikk aldri noe bot eller glattcelle, blir nå bare halv-trakassert, noe som er verre. Haha. Anonymkode: 884a3...348 Men da har du jo oppført deg dårlig. Det har ikke jeg. Annet enn at jeg har det fryktelig vanskelig for tiden og de derfor har hjulpet meg noen ganger. Anonymkode: 9dcfb...34c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #15 Skrevet 17. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er enkelte land du ikke slipper inn i Anonymkode: 03dcb...513 For å havne på glattcelle? Hvilket land skulle det vært? Anonymkode: 8871b...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #16 Skrevet 17. november 2016 Men når de sjekker id, hvor nøye sjekker de registeret da? La oss si at jeg havner på en til smell om noen uker også sjekker de id. Vil da personen som sitter på politihuset med en gang få opp tidligere hendelser og opplyse de om det? Og hva kan evt. etter hvert skje dersom det skjer gang på gang? Sånn annet enn at de blir litt lei da. Anonymkode: 9dcfb...34c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #17 Skrevet 17. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: hehe, gratis Anonymkode: e1e61...d22 Tidligere kunne man kreve å få overnatte I kasjotten hvis intet annet var ledig/man ikke hadde råd. Kjenner noen sykepleiestudenter som benyttet seg av det. Reglen har visst nå blitt endret. Anonymkode: 7de7e...171
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #18 Skrevet 18. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tidligere kunne man kreve å få overnatte I kasjotten hvis intet annet var ledig/man ikke hadde råd. Kjenner noen sykepleiestudenter som benyttet seg av det. Reglen har visst nå blitt endret. Anonymkode: 7de7e...171 Hehe, ja. Man må jo være så beruset at politiet føler det er uforsvarlig å bare kjøre vedkommende hjem. Anonymkode: 9dcfb...34c
PerUlv Skrevet 18. november 2016 #19 Skrevet 18. november 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan funker politiet sitt register? La oss si at en hsr blitt plukket opp og kjørt på legevakten tre ganger og tatt med på glattcelle en gang (ikke arrestert, men pga full), har de dette oppført noe sted? Slik at ved en eventuell neste gang så får de opp at vedkommende feks var gjennom samme greia for feks tre uker siden? De ber jo alltid om ID, så noe sjekker de jo? Alle oppdrag blir loggført i en politilogg. Denne er søkbar, så ja. Man kan se om du har vært borti lignende tidligere. Dette har dog ingen praktisk betydning for deg. Det er ikke straffbart å være overstadig beruset, så lenge du ikke lager kvalm. Jeg ville kanskje revurdert alkoholkonsumet hvis du finner deg selv i disse situasjonene ofte. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #20 Skrevet 18. november 2016 28 minutter siden, PerUlv skrev: Alle oppdrag blir loggført i en politilogg. Denne er søkbar, så ja. Man kan se om du har vært borti lignende tidligere. Dette har dog ingen praktisk betydning for deg. Det er ikke straffbart å være overstadig beruset, så lenge du ikke lager kvalm. Jeg ville kanskje revurdert alkoholkonsumet hvis du finner deg selv i disse situasjonene ofte. Ok. Jo, er sant det, men jeg finner ikke motivasjon til det. Så i det minste greit det ikke har store konsekvenser. Skal prøve å roe ned drikkingen så klart, men ikke alltid like lett når det er eneste tiden man har det greit. Anonymkode: 9dcfb...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå