Gå til innhold

Smerter bakside legg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke merket jeg en smerte bak på den ene leggen etter at jeg hadde løpt intervaller.  Avsluttet derfor økta med å gå med 3-5% stigning for å få strekt ut legg muskelen da det var det som kjentes viktig.  Jeg hadde samme smerte i leggen i ca tre dager,  før den var helt borte.  Dag nr to var værst.  Hvis jeg ikke hade gått litt var det som om muskelen min var for kort og jeg haltet egentlig fordi hælen min gle naturlig opp før steget var ferdig.  

Jeg tenkte ikke så mye over dette,  gikk turer som normalt.  Idag trente jeg intervaller igjen, men på en mye lavere intensitet,  intervallene var lenger og hastigheten mindre.  Men samme smerte kom tilbake.  Kan beskrives som om muskelen knyter seg sammen til en knute.  Noen som veit hva dette er for noe,  og hvorfor jeg har fått det og hva jeg burde gjøre videre? 

Takk! 

Anonymkode: 362b7...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som leggkramper. Jeg har det innimellom uten at jeg er helt sikker på hva som forårsaker det. For mange år siden fikk jeg beskjed om å spise B-vitamin, ølgjær og bananer. Vet ikke om det har noen effekt. 

Anonymkode: 361c8...9a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...