Gå til innhold

Er katten min hos naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver vinter er hun ute i fler timer og når hun kommer hjem er hun ikke kald i det hele tatt og ikke sulten. Merker stor forskjell i varmen/kulden i pelsen når hun kommer inn. 1 time ute, kald. 5 timer ute, varm. Hun har ikke noe sted å søke ly ute nå fordi hun har ringeklokke, så hvorfor er hun nesten varm i pelsen? Hun har halsbånd og med mindre man er blind og uten følelser i hendene så klarer man vel å forstå at hun har et hjem?

jeg er jo redd for å miste pusen min :(

Anonymkode: 1e422...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker også at katten min ikke er så veldig kald selv om den har vært ute en stund, men jeg vet hun har noen gjemmesteder rundt omkring (bruker heller ikke huset som er tilegnet henne :P). Tror rett og slett bare at hun finner seg plasser som er lune utendørs. 

Skrevet

En katt gjør som den vil. La den være fri og bestemme over sitt eget liv!

Skrevet

Her hender det at pusene blir sluppet inn hos naboer, både sommer og vinter. Ser ikke noen problemer med det, så lenge de er snille med de.

Katter kan finne på å flytte, men det er kun hvis de ikke føler at de har det bra der de er. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Katter kan finne på å flytte, men det er kun hvis de ikke føler at de har det bra der de er. 

De kan finne på å flytte uansett, trenger ikke ha noe med det å gjøre.

Anonymkode: c7cee...a95

• Liker 1
Skrevet

Okei, satser på at hun bare har gått i dekning utenfor andres hus:) 

Mulig andre syns det er greit at katta får ha flere hjem men jeg syns ikke det. Og det bør andre respektere.

ts

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde spurt naboen jeg.  Om de sier ja, men ikke har noen som helst planer om å "ta over" katten, men bare gjør det fordi de syns det er koselig - syns du det gjor noe? Jeg tenker at det ikke da ikke vært så farlig - da har han bare ett sted til å få kos :) 

ellers kan du sette GPS på pusen Og se hvor han løper :) 

Skrevet

Om du ikke vil at katten skal inn i andres hus, har du mulighet for å kanskje feste en lapp i halsbåndet? Der du informerer de som eventuelt slepper inn katta om at du setter pris på at de lar henne være ute.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver vinter er hun ute i fler timer og når hun kommer hjem er hun ikke kald i det hele tatt og ikke sulten. Merker stor forskjell i varmen/kulden i pelsen når hun kommer inn. 1 time ute, kald. 5 timer ute, varm. Hun har ikke noe sted å søke ly ute nå fordi hun har ringeklokke, så hvorfor er hun nesten varm i pelsen? Hun har halsbånd og med mindre man er blind og uten følelser i hendene så klarer man vel å forstå at hun har et hjem?

jeg er jo redd for å miste pusen min :(

Sett på den en gps sender, da kan du spore katten din :) 

Anonymkode: d44d7...447

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hun kan ikke ha funnet seg en guttepus da?

Men uansett hør med naboen.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så sjarmerende ! Stalker meg.

Driter I kunnskap og med lett hjerte ser på stakkars lidende katter, men tid til å bli provosert over meg har du!

Kom ikke å si at katter har det flott og trygt I Norge.   Jeg vet det fins bra eiere der ute og noen FÅ steder katter trygt kan vandre rundt men gudene vet hvor mange som lider der ute ,takket være bonsk , urgammel "kunnskap "   

bra fokus ! Ferdig .

Anonymkode: c78a8...f77

Jeg har kattedør. Kattene går ut og inn så mye de vil. Til alle døgnets tider.

Anonymkode: b17a8...d47

Skrevet

Jeg trodde det var normalt med utekatter jeg. Har aldri hørt noen steder at katter har det bedre inne enn ute, vi overtok en katt som hadde vært innekatt, tok litt tid men etterhvert så var den ute sommer som vinter. Katter hører til ute ikke inne.

Anonymkode: f9899...186

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var normalt med utekatter jeg. Har aldri hørt noen steder at katter har det bedre inne enn ute, vi overtok en katt som hadde vært innekatt, tok litt tid men etterhvert så var den ute sommer som vinter. Katter hører til ute ikke inne.

Anonymkode: f9899...186

enig. katter er dyr som trenger mer frihet enn en hund, skal vi gå med katten i et bånd hele livet dens så vil den aldri få bruke sine instinkter som de har (klatre, løpe, fange mus osv). man kan tro det man vil men man klarer ikke å lage et slik miljø i en kattegård med mindre den er 50 kvm eller mer. 

Anonymkode: 82943...700

Skrevet
4 timer siden, strawberry skrev:

Merker også at katten min ikke er så veldig kald selv om den har vært ute en stund, men jeg vet hun har noen gjemmesteder rundt omkring (bruker heller ikke huset som er tilegnet henne :P). Tror rett og slett bare at hun finner seg plasser som er lune utendørs. 

Den ene pelsdotten vår har funnet seg et overheng av noe buskas som tydeligvis både er relativt tørt og lunt midt på vinteren. Jeg ser han ligger der når jeg går ut for å rope ham inn, og han er sånn passe god og varm i pelsen når jeg klapper ham når han kommer luntende.

Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt, samt svar til dette

Nordvesta, mod.

• Liker 1
Skrevet

Har du katten din ute er det alltid en risiko for at den er hos naboen.

Anonymkode: 53282...f23

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...