Platen Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Jeg har en venninne som har bestemt seg for å avbryte vårt vennskap. Hun skulle ha bryllup og hadde invitert sine nærmeste. Jeg som trodde jeg skulle bli invitert, ble ikke det, "grunnet økonomi". Men jeg ble invitert til utdrikningslaget, men jeg hadde ikke anledning til å komme, dessuten var det merkelig når de andre som var invitert dit også skulle i bryllupet. Nå har hun altså kuttet kontakten fordi jeg ikke kontaktet henne før/etter bryllupet for å høre hvordan dagen var, /gav mer oppmerksomhet rundt bryllupet. Hun sa at hun var skuffet fordi jeg hadde vært så lite involvert i bryllupet(som hun foressten snakket ekstremt mye om).Jeg skrev en gratulasjon på Facebook, men skrev ikke noe mer enn det. Hvordan skal jeg reagere på dette? Og burde jeg gjort noe annerledes?
Millimani Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Er det lenge siden bryllupet ? Hvordan vet du at hun har bestemt seg for å avbryte vennskapet med deg, har hun sagt det selv? 1
Gjest WeirdAlien Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Det høres ikke ut som hun prøver å kutte all kontakt med deg, men at hun er såret over at du ikke brydde deg mer om bryllupet som var en stor begivenhet i livet hennes.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 40 minutter siden, WeirdAlien skrev: Det høres ikke ut som hun prøver å kutte all kontakt med deg, men at hun er såret over at du ikke brydde deg mer om bryllupet som var en stor begivenhet i livet hennes. Det tror jeg også er tilfellet. Sånn er livet... Anonymkode: 14306...04c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Hvor god venn er hun når hun ikke inviterer en nær venninne i bryllupet? Å skylde på økonomi blir for dumt. En person fra eller til spiller faltisk ingen rolle. God nok for utdrikningslaget, men ikke selve festen. Snodig oppførsel. Om hun så velger å avslutte vennskapet, så vær så god. Sånn oppførsel hadde ikke jeg likt. Anonymkode: 4dc81...fb9 7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: En person fra eller til spiller faltisk ingen rolle. Ikke alle har det så romslig om deg, at 1000 kr i ekstrautgifter spiller ingen rolle. "Drar du den, så drar du den med", hva var lærdommen i den fortellinga? Anonymkode: bbb7d...105
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor god venn er hun når hun ikke inviterer en nær venninne i bryllupet? Å skylde på økonomi blir for dumt. En person fra eller til spiller faltisk ingen rolle. God nok for utdrikningslaget, men ikke selve festen. Snodig oppførsel. Om hun så velger å avslutte vennskapet, så vær så god. Sånn oppførsel hadde ikke jeg likt. Anonymkode: 4dc81...fb9 En fra eller til? Men hvis hun ber med Beate, må hun be Cecilie også, som er like god venninne, og selvfølgelig samboeren til Cecilie. Og hvis HUN ber Beate og Cecilie, blir det veldig rart om ikke HAN ber Fredrik og Simen, for de er jo egentlig mer sammen med dem. Og da må jo Fredrik ha med kona og Simen partneren... Er ikke rarere enn at et sted må grensen gå. Men hvis ts føler at de er så nære venner at hun gjerne kunne vært bryllupsgjest, synes jeg det er litt smålig av ts å forbigå bryllupet med en fb-hilsen, som om det var en vanlig bursdag. Jeg ville kanskje blitt med andre på en gave, om vi var en gjeng som var venninner men ikke aller nærmest, evt sendt et kort og/eller gave fra bare meg. MINST et kort med varme gratulasjoner og lykkeønskninger! Ikke furtet fordi jeg ikke ble bedt..... Anonymkode: 955bc...bd4 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis ts føler at de er så nære venner at hun gjerne kunne vært bryllupsgjest, synes jeg det er litt smålig av ts å forbigå bryllupet med en fb-hilsen, som om det var en vanlig bursdag. Heilt einig i det. Står ein så nær brudeparet (på ein eller annan måte) at ein halvvegs ventar å bli boden, sender ein ei gåve (ei litt større om ein blir invitert). Anonymkode: bbb7d...105 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 5 timer siden, linsejesus skrev: Glad jeg er mann ass. Bør du være. Helt grusomt å være dame... Anonymkode: d6a2b...544 1
Cessa74 Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 Synes egentlig du er litt dårlig venn jeg da.. Ok - kjipt at du ikke ble invitert, men når du ikke er med på utdrikningslag (som jo også er en slags privat fest for bruden og de hun vil at skal være med/dele dagen med henne) og du bare gratulerer på fb -da virker du rimelig bitter og selvopptatt- En god venninne ville svelget skuffelsen, delt hennes glede, gitt en liten oppmrksomhet på bryllupsdagen og gratulert henne/ønsket henne lykke til IRL. Så skjønner godt at hun ikke ønsker/trenger deg i nær omgangskrets videre.. Sorry, min mening - men for meg betyr mine nærmeste venner ALT -da gode venner er vanskelig å erstatte. Og kanskje - om du og hun hadde hatt en kosekveld i forkant av bryllupet med litt god mat og vin (som en erstatning for at du ikke kom i utdrikningslaget) - så hadde du kanskje også fått en mer utfyllende forklaring på hvorfor gjestelisten ble som den ble.. 2
Gjest O.G. Skrevet 19. november 2016 #12 Skrevet 19. november 2016 (endret) På 18.11.2016 den 15.39, WeirdAlien skrev: Det høres ikke ut som hun prøver å kutte all kontakt med deg, men at hun er såret over at du ikke brydde deg mer om bryllupet som var en stor begivenhet i livet hennes. Men hvorfor skal folk som ikke er invitert til bryllupet, men bare utdrikkingslaget bry seg så himla om bryllupet? Man er god nok til å bli invitert til å bruke penger på bruden, men bruden er ikke interessert i å bruke penger på kuvert til TS? Da har jo bruden git askillig besjed om hvor TS står ihht vennskap da. Nei, TS gjør best i holde seg unna denne dama som mener at folk som ikke er invitert til bryllupet skal se på det som en ære og få bruke penger på henne i utdrikkingslaget. Endret 19. november 2016 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #13 Skrevet 19. november 2016 Drama queens. Uff. Anonymkode: c4d23...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #14 Skrevet 19. november 2016 På 18.11.2016 den 16.16, linsejesus skrev: Glad jeg er mann ass. Ja. Er glad jeg ikke er hårsår. Anonymkode: c4d23...0c1
Gjest 2Bhonest Skrevet 19. november 2016 #15 Skrevet 19. november 2016 Hadde en kompis som giftet seg her i høst. Det var ikke mulig å dra på besøk til de i de siste 10 månedene. Det var bryllup ditt og bryllup datt fra hans utkårede, så jeg sa rett ut at jeg kom kun på besøk for at han skulle få en liten pause fra alt bryuppet...
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #16 Skrevet 19. november 2016 Jeg hadde nok blitt fornærmet over å ikke ha blitt invitert . Men om dere har vært og er gode venner så be henne med ut på en kafé og prat ut. Gode venner bør ikke miste kontakten så lett. Kanskje det er mer i det enn det hun sier og klager på. Ved en lang og fin samtale så får dere ut det dere har på hjertet ... Anonymkode: 421a9...e8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #17 Skrevet 19. november 2016 20 minutter siden, O.G. skrev: Men hvorfor skal folk som ikke er invitert til bryllupet, men bare utdrikkingslaget bry seg så himla om bryllupet? Man er god nok til å bli invitert til å bruke penger på bruden, men bruden er ikke interessert i å bruke penger på kuvert til TS? Da har jo bruden git askillig besjed om hvor TS står ihht vennskap da. Nei, TS gjør best i holde seg unna denne dama som mener at folk som ikke er invitert til bryllupet skal se på det som en ære og få bruke penger på henne i utdrikkingslaget. Helt enig!! 👏🏻👏🏻👍🏻 Anonymkode: a4fa2...4d8 2
Gjest O.G. Skrevet 19. november 2016 #18 Skrevet 19. november 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig!! 👏🏻👏🏻👍🏻 Anonymkode: a4fa2...4d8 Bra ja.
Gjest Trolletrine Skrevet 20. november 2016 #19 Skrevet 20. november 2016 Opplevde noe lignende selv engang. Min beste venninne spurte meg om jeg kunne servere i bryllupet hennes, mens andre, perifere venner ble invitert som gjester. Valgte da å jobbe med lønn i jobbehelgen min framfor å servere gratis i bryllupet. Ja, mulig det blir sett på som hårsårt, men vet du, er man bestevenner, så er man bestevenner. Er ganske sikker på at jeg ikke hadde skrevet noe mer enn en hilsen på fb jeg heller, TS. Bruden har på en måte satt standard, og vist tydelig hva hun mener om vennskapet deres. Jeg skjønner jo at man ikke kan invitere "alle", men sin beste venninne inviterer man i et av livets høydepunkter.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #20 Skrevet 21. november 2016 Det er vel ikke så rart å bli skuffet for å ikke bli invitert i bryllup til en god venninne? Hører stadig vekk at "alle må få bestemme selv hvem de inviterer", men da må de jo også ta høyde for at noen kan bli skuffet.. Og det er vel ikke det naturligste i verden å vise stor interesse for å høre om en fest man ikke var invitert til, heller. Det skjønner jeg godt. Anonymkode: cd9d8...1f7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå