AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Hva tenker du dersom en person er svært overvektig spiser boller, kaker, sjokolade o.l. til lunsj? Dømmer du vedkommende? Kjør debatt. Anonymkode: 6e103...e86
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Helt likegyldig. Anonymkode: bd502...ac9
BlendaSensitive Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Om personen hadde spist dette hver dag, så hadde jeg tenkt mitt. Men mest på mangelsykdommer og kanskje en ikke en psyke som er helt på topp. Men om personen virker ellers glad og fornøyd med seg selv, hadde jeg vel tenkt "det er ikke min sak. Om personen vill ha kunnskap, finns den noen google søk unna.".
Gjest Sugemerke Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Ikke før vedkommende eventuelt klager over å være tjukk og ikke forstår hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Jeg dømmer ikke, men jeg må ærlig innrømme at jeg syntes det er motbydelig å se på. Å se på noen skade seg selv på den måten er frastøtende. Jeg syntes det er vanskelig å spise ved siden av en veldig overvektig person som spiser junk. det samme føler jeg forlvring når jeg ser skadelige undervektige på mølla... det er vondt å se folk skade seg selv... Anonymkode: 16297...830 13
Gladius Veritatis Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 Det er ein myte at ein berre kan gå nedi vekt. Alle sier at Jeppe drikker, men ingen sier hvorfor... 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dømmer ikke, men jeg må ærlig innrømme at jeg syntes det er motbydelig å se på. Å se på noen skade seg selv på den måten er frastøtende. Jeg syntes det er vanskelig å spise ved siden av en veldig overvektig person som spiser junk. det samme føler jeg forlvring når jeg ser skadelige undervektige på mølla... det er vondt å se folk skade seg selv... Anonymkode: 16297...830 Litt av et syn du har på andre må jeg si... Anonymkode: c0f3e...35c 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Litt av et syn du har på andre må jeg si... Anonymkode: c0f3e...35c Det er egentlig ikke et syn men en grunnfølelse. Det er ikke noe jeg kontrollerer, men jeg greier ikke å nyte min mat, når personen ved siden av meg dreper seg selv med samme mat... Anonymkode: 16297...830 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er egentlig ikke et syn men en grunnfølelse. Det er ikke noe jeg kontrollerer, men jeg greier ikke å nyte min mat, når personen ved siden av meg dreper seg selv med samme mat... Anonymkode: 16297...830 For da blir du som dem? Anonymkode: c0f3e...35c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For da blir du som dem? Anonymkode: c0f3e...35c Nei, det er bare vondt å se på folk ødelegge seg selv. Da greier ikke jeg å nyte min mat, da blir jeg bare uvel. Anonymkode: 16297...830 4
Gjest incognita Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er bare vondt å se på folk ødelegge seg selv. Da greier ikke jeg å nyte min mat, da blir jeg bare uvel. Anonymkode: 16297...830 Men hva om den sykelige overvektige personen ved siden av deg har gått ned 20kg de siste 3mnd og unner seg sitt første junk-måltid på aldri så lenge? Faktumet er at man skal være ytterst forsiktig med å anta noe som helst. Leser ofte her inne at folk skriver "Ja, jeg dømmer og ser ned på overvektige, med mindre de ble overvektige som følge av sykdom eller medisiner da så klart." ....men hvordan ser dere forskjell på disse menneskene ute i verden? Dere kan jo ikke det. Folk burde passe på seg selv, slutt å anta ting du ikke vet noe om. Endret 17. november 2016 av incognita
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 Ja, jeg gjør faktisk det. Ikke hele tiden, men i situasjoner som denne: rundt lunsjtider satt jeg på en benk ved siden av en overvektig fyr, som hadde en pose med 4 store solskinnsboller. Han spiste alle sammen på en gang. Jeg tenkte da "herregud, ikke rart du er feit". Jeg sier aldri noe da. Anonymkode: 0544c...4f3 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #13 Skrevet 17. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg gjør faktisk det. Ikke hele tiden, men i situasjoner som denne: rundt lunsjtider satt jeg på en benk ved siden av en overvektig fyr, som hadde en pose med 4 store solskinnsboller. Han spiste alle sammen på en gang. Jeg tenkte da "herregud, ikke rart du er feit". Jeg sier aldri noe da. Anonymkode: 0544c...4f3 Når jeg skrev overvektig mente jeg egentlig smellfeit. Anonymkode: 0544c...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #14 Skrevet 17. november 2016 17 minutter siden, Gladius Veritatis skrev: Det er ein myte at ein berre kan gå nedi vekt. Alle sier at Jeppe drikker, men ingen sier hvorfor... Jo, man kan faktisk gå ned i vekt hvis man ikke trykker i seg junk stadig vekk. Anonymkode: 0544c...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #15 Skrevet 17. november 2016 Overvektige spiser ofte i skjul, og det er sjelden at vi "blir konfrontert med" deres usunne spising. Venninnen min var 40 kg overvektig, og frontet lenge løgnen overfor oss at hun spiste normalt og hadde bare dårlig forbrenning. Jeg så henne sjeldent spise usunne ting, og helt normale, ofte mindre porsjoner enn meg. Det er først når hun har gått ned i vekt at hun har innrømmet hvor mye junk hun egentlig spiste, og at dette var et skjult overspisingsproblem. Det hjelper uansett ikke å dømme. Anonymkode: 6f533...8a7 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #16 Skrevet 17. november 2016 2 minutter siden, incognita skrev: Men hva om den sykelige overvektige personen ved siden av deg har gått ned 20kg de siste 3mnd og unner seg sitt første junk-måltid på aldri så lenge? Faktumet er at man skal være ytterst forsiktig med å anta noe som helst. Leser ofte her inne at folk skriver "Ja, jeg dømmer og ser ned på overvektige, med mindre de ble overvektige som følge av sykdom eller medisiner da så klart." ....men hvordan ser dere forskjell på disse menneskene ute i verden? Dere kan jo ikke det. Folk burde passe på seg selv, slutt å anta ting du ikke vet noe om. Men hva spiller det for rolle? Jeg ville jo aldri i verden funnet på å si noe til dem. Jeg syntes også at det å 'unne seg' sjokolade i steden for lunsj vitner om et spesielt forhold til mat. Anonymkode: 16297...830 5
Gjest incognita Skrevet 17. november 2016 #17 Skrevet 17. november 2016 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva spiller det for rolle? Jeg ville jo aldri i verden funnet på å si noe til dem. Jeg syntes også at det å 'unne seg' sjokolade i steden for lunsj vitner om et spesielt forhold til mat. Anonymkode: 16297...830 Hva tror du svært overvektige tenker da, når de leser utsagn fra slike som deg her inne? Tror du virkelig ikke at personen ved siden av deg vet selv at de er overvektige og at folk tenker sitt? Du er med på å bidra til et enormt stigma vi har her til lands. Jeg synes det er så trist. Alle mennesker er like mye verdt, uavhengig av vekt, hudfarge, sykdommer osv osv. Endret 17. november 2016 av incognita
minister-mio Skrevet 17. november 2016 #18 Skrevet 17. november 2016 dømmer ikke, har mer enn nok med meg selv
Timseh Skrevet 17. november 2016 #19 Skrevet 17. november 2016 Jeg dømmer aldri, men jeg har skikkelig lyst å hjelpe personen å gå ned i vekt. Kun fordi jeg har vært ekstremt overvektig selv og vet hvor lett det er å falle for fristelser. Husk at det ofte ligger noe skjult bak overspisingen og det har heller motsatt effekt av å få stygge blikk/kommentarer. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #20 Skrevet 17. november 2016 13 minutter siden, incognita skrev: Hva tror du svært overvektige tenker da, når de leser utsagt fra slike som deg her inne? Tror du virkelig ikke at personen ved siden av deg vet selv at de er overvektige og at folk tenker sitt? Du er med på å bidra til et enormt stigma vi har her til lands. Jeg synes det er så trist. Alle mennesker er like mye verdt, uavhengig av vekt, hudfarge, sykdommer osv osv. nei vettu hva. Jeg holder munn, sier ingenting og stirrer ikke. Det er faktisk alt jeg kan gjøre i en slik situasjon. Selvsagt er alle mennesker like mye verd, hva har det med saken å gjøre? På et direkte spørsmål om hva jeg tenker så svarer jeg ærlig, det tenker jeg ikke unnskylde meg for. Anonymkode: 16297...830 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå