Gå til innhold

Feil postnummer, hva skjer nå??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilsendt et brev med SIM-kort til min folkeregistrerte adresse, som faren min videresendte til hybeladressen min igår. Det er veldig viktig at jeg får dette brevet innen tirsdag, da abonnementet mitt endres da. 

Men: Faren min greide å skrive feil postnummer, da han glemte at hybeladressen min skiftet postnummer i fjor høst.

Hva skjer med brev som har feil postnummer? Litt krise hvis jeg ikke mottar det. Noen som vet?? 

Anonymkode: 78c35...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det pleier å gå bra så lenge stedsnavn er riktig :) Brukte feil postnummer på brev til min bestemor i mange måneder da jeg var yngre, og de kom alltid frem :) 

Anonymkode: 73893...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilsendt et brev med SIM-kort til min folkeregistrerte adresse, som faren min videresendte til hybeladressen min igår. Det er veldig viktig at jeg får dette brevet innen tirsdag, da abonnementet mitt endres da. 

Men: Faren min greide å skrive feil postnummer, da han glemte at hybeladressen min skiftet postnummer i fjor høst.

Hva skjer med brev som har feil postnummer? Litt krise hvis jeg ikke mottar det. Noen som vet?? 

Du kan ikke lengre videresende post. Posten har opphørt med denne praksisen. Du må betale på nytt og skrive ny adresse på konvolutten, er dette gjort? 

Feil postnummer pleier postens systemer noen ganger å finne ut av, andre ganger går posten i retur til avsender, hvem nå det måtte være her. Andre ganger havner det hos postens ettersøkstjeneste. 

Anonymkode: 248b5...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden dette er en ganske ny endring og en feil som garantert blir gjort av ganske mange vil jeg tro brevet kommer frem likevel, men muligens en dag eller to forsinket. Men om Posten bestemmer seg for å være vrange kan de sende brevet i retur til faren din, med beskjed om at adressen er feil. 

Anonymkode: a0fa7...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall blir brevet forsinket en dag eller to. Jeg har sendt brev uten postnummer, det kommer fortsatt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

Ja, faren min skrev på ny adresse på brevet, og sendte det på vanlig måte. Alt er riktig, bortsett fra postnummeret. Så det vil enten komme frem, eller bli sendt i retur til faren min? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...