Gå til innhold

Kan jeg bruke Babybel i saus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Lager saus, kunne tenkt meg litt ost i den for fylde. Har ikke annen ost enn Babybel (sånne små, runde). Kan det brukes tro?

Anonymkode: 14fd0...2c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

Anonymkode: 791c8...533

• Liker 2
Skrevet

Da prøver jeg. :) Takker for svar!

Skrevet

Hvordan gikk det? :) 

Skrevet
1 minutt siden, Kamferdrops skrev:

Jeg tipper det gikk som det alltid gjør når man bruker ost i saus. Hva mener du egentlig?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper det gikk som det alltid gjør når man bruker ost i saus. Hva mener du egentlig?

Om sausen ble god, haha.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kamferdrops skrev:

Så hyggelig at noen spør! :):)

Jeg raspa Babybel og helte i (egentlig ferdig) saus som småkokte. Det tok lengre tid å få den skikkelig "i ett" med sausen. 

Jeg hadde dessverre ikke tid til å koke sausen så veldig lenge (den var jo egentlig ferdig) så derfor ble det noen små gule "prikker" i sausen.

Ostesmaken var mild og ga noe fylde. Ikke helt det samme resultatet som med andre oster jeg vanligvis slenger i "i siste liten." 

Likevel en grei nødløsning vil jeg si. :) Vil anbefale å ha Babybel i sausen litt tidligere i kokeprosessen, om noen andre skulle ville prøve. Regner med det vil kunne fjerne prikkene. :) 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg lager ostesaus pleier jeg å ta osten i til slutt og la den smelte inn i den varme sausen uten å koke, da unngår man at den skiller seg :) prøv det for å slippe prikker

Anonymkode: 9db43...c19

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg lager ostesaus pleier jeg å ta osten i til slutt og la den smelte inn i den varme sausen uten å koke, da unngår man at den skiller seg :) prøv det for å slippe prikker

Anonymkode: 9db43...c19

Takk for tips, det visste jeg ikke! :) 

Jeg har småkokt sauser med andre typer oster, men har jeg bare vært heldig da kanskje?

Med "småkoke" mener jeg at den står på lav varme og putrer en gang i blant, men mulig "småkoke" er feil begrep også? Lagde saus av kraft denne gangen om det skulle ha noe å si.

Veldig takknemlig når folk orker å lære bort! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...