AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Hei. Lager saus, kunne tenkt meg litt ost i den for fylde. Har ikke annen ost enn Babybel (sånne små, runde). Kan det brukes tro? Anonymkode: 14fd0...2c7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Da prøver jeg. Takker for svar! Anonymkode: 14fd0...2c7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 1 minutt siden, Kamferdrops skrev: Hvordan gikk det? Jeg tipper det gikk som det alltid gjør når man bruker ost i saus. Hva mener du egentlig? Anonymkode: 791c8...533 2
Kamferdrops Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tipper det gikk som det alltid gjør når man bruker ost i saus. Hva mener du egentlig? Anonymkode: 791c8...533 Om sausen ble god, haha. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 1 time siden, Kamferdrops skrev: Hvordan gikk det? Så hyggelig at noen spør! Jeg raspa Babybel og helte i (egentlig ferdig) saus som småkokte. Det tok lengre tid å få den skikkelig "i ett" med sausen. Jeg hadde dessverre ikke tid til å koke sausen så veldig lenge (den var jo egentlig ferdig) så derfor ble det noen små gule "prikker" i sausen. Ostesmaken var mild og ga noe fylde. Ikke helt det samme resultatet som med andre oster jeg vanligvis slenger i "i siste liten." Likevel en grei nødløsning vil jeg si. Vil anbefale å ha Babybel i sausen litt tidligere i kokeprosessen, om noen andre skulle ville prøve. Regner med det vil kunne fjerne prikkene. Anonymkode: 14fd0...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 Når jeg lager ostesaus pleier jeg å ta osten i til slutt og la den smelte inn i den varme sausen uten å koke, da unngår man at den skiller seg prøv det for å slippe prikker Anonymkode: 9db43...c19 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg lager ostesaus pleier jeg å ta osten i til slutt og la den smelte inn i den varme sausen uten å koke, da unngår man at den skiller seg prøv det for å slippe prikker Anonymkode: 9db43...c19 Takk for tips, det visste jeg ikke! Jeg har småkokt sauser med andre typer oster, men har jeg bare vært heldig da kanskje? Med "småkoke" mener jeg at den står på lav varme og putrer en gang i blant, men mulig "småkoke" er feil begrep også? Lagde saus av kraft denne gangen om det skulle ha noe å si. Veldig takknemlig når folk orker å lære bort! Anonymkode: 14fd0...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå