Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Lurer på hvor det er lett å finne jobb per i dag? noen som vet og har tips?mistet jobben min får 6 uker siden og sitter hjemme og søker og søker  jobb  uten hel.

Jobbet tidligere som postbud, har en del erfaring innen lagerjobb, postbud og litt bygg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer veldig an på hvor du bor, utdannelse, erfaring, hvor fleksibel du er (kan du flytte . e.l.) Nå kom det en nyhet for litt siden om at posten skal si opp mange ansatte, så det er vel ikke noe å satse på. Har du truckørerbevis? Eller førerkort for lastebil? Hva ser du for deg å jobbe med? Søker du på mye?

Skrevet
5 minutter siden, Tvist skrev:

Kommer veldig an på hvor du bor, utdannelse, erfaring, hvor fleksibel du er (kan du flytte . e.l.) Nå kom det en nyhet for litt siden om at posten skal si opp mange ansatte, så det er vel ikke noe å satse på. Har du truckørerbevis? Eller førerkort for lastebil? Hva ser du for deg å jobbe med? Søker du på mye?

Har ikke truckørbevis eller forerkort til lastebil, men har vekterkurs trinn 1 som jeg tok i fjor. søker minst 1 jobb i uken,

Skrevet

Vekterkurs er til hjelp, følg med på sidene til securitas o.l.

Skrevet

Du har førerkort klasse B? Hva med drosjesjåfør? Mye tillegg å hente der:)

Anonymkode: 1386f...69d

Skrevet

Vet ikke hvor du bot i landet, men hvis det fins et vikarbyrå der du bor, så meld din interesse. Regner med du er registrert spm arbeidssøker hos NAV, og har lagt inn cv-en din der også?  Ellers, følg med på alt av utlysninger i aviser og hos NAV, spre ordet i nettverket ditt om at du er intr i jobb, lever interessesøknad hos aktuelle bedrifter selv om de ikke har utlyst ledig stilling. 

Budfirma? Vaktselskap? Flyplass? 

Skrevet

Å søke 1 jobb i uken var ikke stort! Du burde ha som mål å søke på minst 2-3 jobber daglig. Prøv gjennom Securitas e.l. for eksempel, med tanke på at du har vekterkurs. Registrer søknaden din på nav og søk der, på kommunens sider og gjennom Finn. Du kan også gå inn på nettsidene til forskjellige bedrifter og se under ledig stilling. Vet om mange som har slitt med å få jobb, spesielt i år, så du bør søke på så mye som mulig for å øke sjansene dine. 

Anonymkode: c129c...b30

• 2 måneder senere...
Skrevet

flere som vet?? ingen napp på jobb enda. 

Skrevet

Jeg vet ikke om ordningen fortsatt gjelder, men for noen år siden tilbød de i hvert fall busslappen gratis til de som ønsket å jobbe som bussjåfør. Jeg husker det hang informasjon om dette i bussene i Bergen.

http://www.nationen.no/tunmedia/far-gratis-bussertifikat/

Lykke til, håper det dukker opp noe!

Anonymkode: 0d830...f4b

Skrevet

Jeg ville anbefalt å ta en utdannelse. Det blir færre jobber som ikke krever utdannelse i fremtiden og flere søkere på de jobbene.  Søk også på mye mer enn det du gjør

Skrevet

Det er veldig vanskelig å få jobb i dag uten høyere utdannelse / fagbrev. Mange av de som søker på de samme jobbene som deg har ofte fagbrev og stiller dermed sterkere. 

Det har begynt å bli satt høyere krav om utdannelse på mange jobber og da blir det færre stillinger tilgjengelig for ufaglærte. På mange av stillingene konkurrerer du jo dermed som regel med mange med langt mer erfaring og kompetanse.

Det er ikke umulig, men veldig vanskelig :( 

Det aller beste er å snakke med folk du kjenner! Å komme seg inn gjennom kontakter er ofte lettere!

Anonymkode: 56b6f...d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...