AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Det kan ikke jeg! Må ta med meg ytterjakken frem og tilbake, hver dag. Dvs jeg kan ikke levere barnet i barnehagen og la ytterjakken henge der hvis jeg skal på jobb, eller har andre ærender og ikke skal rett hjem. Jeg må hjem med jakken først. Hvorfor? Fordi jeg har 1 parkdress, 1 vinterdress, og regntøy hengende i barnehagen. Av yttertøy. Skiftende vær og så videre. Henger jeg ytterjakken i barnehagen, bruker de den som klær ute i lekegården, så den er sort av skitt og møkk når jeg skal hente barnet. Selv om det henger yttertøy som er ment for den slags bruk. Slitsomt! Ingen av ytterjakkene er kjøpt inn mtp barnehagebruk, siden jeg foretrekker hele dresser! Har masse dresser. Det irriterer meg. Flere som opplever det? Anonymkode: 60170...9ee
GammelKaktus Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Kan du ikke bare ha en ytterjakke som er til bruk i barnehagen da? Barna kler jo på seg selv og de velger de jo det som henger der. Eventuelt gi barnehagepersonalet beskjed om at jakken ikke skal brukes men det synes jeg blir litt tullete. Jakken som min sønn bruker til og fra barnehagen slenger jeg i veska når jeg har levert han og tar opp igjen når jeg henter, ikke noe problem. 4
Sariou Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Dette er for meg en absurd problemstilling. Sikkert fordi jeg ikke er særlig opptatt av å pynte barnet mitt til hverdags. Men da han gikk i barnehage, kledde de på ham dress når de skulle ut, så det var ikke noe problem. 20
Sushi Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Legg jakka i barnehagesekken så lenge da. 8
Fru Uperfekt Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan ikke jeg! Må ta med meg ytterjakken frem og tilbake, hver dag. Dvs jeg kan ikke levere barnet i barnehagen og la ytterjakken henge der hvis jeg skal på jobb, eller har andre ærender og ikke skal rett hjem. Jeg må hjem med jakken først. Hvorfor? Fordi jeg har 1 parkdress, 1 vinterdress, og regntøy hengende i barnehagen. Av yttertøy. Skiftende vær og så videre. Henger jeg ytterjakken i barnehagen, bruker de den som klær ute i lekegården, så den er sort av skitt og møkk når jeg skal hente barnet. Selv om det henger yttertøy som er ment for den slags bruk. Slitsomt! Ingen av ytterjakkene er kjøpt inn mtp barnehagebruk, siden jeg foretrekker hele dresser! Har masse dresser. Det irriterer meg. Flere som opplever det? Anonymkode: 60170...9ee Om det er ett problem for deg så kan du enten ta det opp med personellet eller legge det f.eks i bh sekken. 1
Gjest Sugemerke Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 Jeg hadde faktisk forventet at de brukte dressen og ikke jakka. Hva med å gi en enkel beskjed om det?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Jeg går utfra at de ikke har anledning til å sortere klær og ha masse instrukser på hvilke barn som kan bruke hvilke plagg hvor og når. Så jeg sender ikke med tøy jeg ikke vil skal kunne brukes. Anonymkode: 86789...66d 22
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 5883d...1fd
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Ta på en jakke barnet kan bruke ute da?
ss82 Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 Hos oss kan jakka henge der, barna tar på dress når de skal ut (i hvert fall på denne tiden av året). Kanskje du kan legge den i sekken eller kurv/hylle så den ikke er så lett tilgjengelig? Og gi beskjed til barnet og personalet at barnet skal ha på dress ute? 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 Hvorfor må du hjem med jakken først før du går ærend? Er det slik at du har jakken, pappa henter og barnet har ikke jakke hjemme fordi du ikke er kommet hjem igjen?? Jeg mener at alt som henger i BHG skal kunne brukes i BHG. Hvis barnet en dag kan slippe dress på grunn av været så må det være mye deiligere for barnet å bare ha jakke selv om det også sliter mer på buksene da, men hallo.. Er det totalt krise finnes det masse klær på finn.no som barnet kan ta seg uten i uten at mamma skal være redd for tøyet. Anonymkode: 0f614...2e3 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 Ja, jeg kan henge jakka i garderoben. Personalet tar på barnet det tøyet det trenger, om det er dress, regnklær, jakke, cherrox eller joggesko. Men jeg tar også på barnet en jakke det kan bruke hvis det trengs. Anonymkode: 23396...08b 3
Vera Vinge Skrevet 17. november 2016 #13 Skrevet 17. november 2016 (endret) Man kan jo nesten ikke ha med klær som ikke kan brukes, da. Selv om jeg stusset veldig da de lot sønnen min spise suppe i en tykk ullgenser som 1-åring, uten smekke, kunne jeg jo ikke klage på det, selv om det var litt merkelig. Men, rent praktisk sett, virker det rart at de velger jakke framfor dress. Hvertfall hvis det ikke er noen utebukse der. Det virker jo helt merkelig å slippe ut barn til å leke i kun jakke nå på denne tiden av året. Men det er vel bare å putte jakka i barnehagesekk eller -pose? Endret 17. november 2016 av Vera Vinge
Mollie Skrevet 17. november 2016 #14 Skrevet 17. november 2016 Det er faktisk ikke verre enn at du gir beskjed til personalet om at jakka ikke skal brukes ute i barnehagen. Det opplever vi innimellom. Og det er helt greit, da brukes ikke jakka under uteleken. Dette problemet handler om manglende kommunikasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #15 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Kan du ikke bare ha en ytterjakke som er til bruk i barnehagen da? Barna kler jo på seg selv og de velger de jo det som henger der. Eventuelt gi barnehagepersonalet beskjed om at jakken ikke skal brukes men det synes jeg blir litt tullete. Jakken som min sønn bruker til og fra barnehagen slenger jeg i veska når jeg har levert han og tar opp igjen når jeg henter, ikke noe problem. Det trengs ikke ytterjakke i barnehagen - det er et av poengene mine. Jeg ønsker ikke at barnet bruker jakke i barnehagen, for dette barnet er overalt og blir lett våt hvis det er todelt sett. Derfor har jeg brukt tilsammen 2000 kroner på ytterdresser som er vanntette. Jeg ønsker at de brukes. Ikke jakka, som er lys i fargen og blir ødelagt hvis det kommer sand på den. Hadde det vært snakk om en tynn, tynn fleecejakke, null problem. Men en tykk dunjakke i størrelse 116 er ikke bare å stappe i veska, for å si det sånn Anonymkode: 60170...9ee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #16 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, Sariou skrev: Dette er for meg en absurd problemstilling. Sikkert fordi jeg ikke er særlig opptatt av å pynte barnet mitt til hverdags. Men da han gikk i barnehage, kledde de på ham dress når de skulle ut, så det var ikke noe problem. Det er ikke rart at det er absurd for deg, når barnehagen kledde på det du ønsket at de skulle kle barnet i. Anonymkode: 60170...9ee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #17 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, Sushi skrev: Legg jakka i barnehagesekken så lenge da. Det er ikke plass. Det er ikke en liten jakke. Hvor små tror dere barn er egentlig? Det er 0 grader og iskaldt - det er vinterjakke som gjelder her. Ikke tynn sommerjakke. Anonymkode: 60170...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #18 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Om det er ett problem for deg så kan du enten ta det opp med personellet eller legge det f.eks i bh sekken. Jeg kan ta det opp, selvsagt, men det irriterer meg at det ikke går an å henge noe der til hjemreisen også. Tenk om man f.eks skal på butikken rett etter henting, ikke kult å komme i grønnsvart, sølete jakke som var fin på morgenen. Jeg tar med jakkene hjem, men er da avhengig av at jeg ikke skal noe rett etter levering i barnehagen. Dvs jeg må beregne ekstra tid. Anonymkode: 60170...9ee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #19 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, Sugemerke skrev: Jeg hadde faktisk forventet at de brukte dressen og ikke jakka. Hva med å gi en enkel beskjed om det? Ja.. Anonymkode: 60170...9ee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #20 Skrevet 17. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går utfra at de ikke har anledning til å sortere klær og ha masse instrukser på hvilke barn som kan bruke hvilke plagg hvor og når. Så jeg sender ikke med tøy jeg ikke vil skal kunne brukes. Anonymkode: 86789...66d Nei, det er jo det jeg gjør også. De har null oversikt, f.eks har jeg sett de har brukt barns vinterdresser når det er 10 varmegrader og pøsregn - istedet for regntøyet som pent henger på plassen sin..... Ikke alle kjøper helt vanntette vinterdresser heller. Tenker det må være slitsomt for foreldrene, når de faktisk har hengt opp regntøy der. Anonymkode: 60170...9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå