AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Jeg er en jente på 19 år begynner å oppfatte en del signaler fra vennene mine som er en gjeng på både gutter og jenter. Når jeg tenker etter så har jeg blitt kalt både prippen, umoden, teit, veslevoksen, og annet på grunn av valg jeg har tatt. Kan vel egentlig bare starte å liste opp noen tingene som andre på min alder finner noenlunde merkelig. - Jeg orker sjelden å gå ut på fest, sjelden vil her si at jeg går ut ca. hver femte uke med venner. Sosiale sammenkomster utenom det hadde jeg ikke hatt noe imot, men jeg orker ikke å være med berusa folk hver eneste helg. - Jeg blir kjørt til fester av foreldrene mine. Dette er hovedsakelig fordi jeg bor en plass der bussen kun går én gang i timen og derfor blir det noe vanskelig å kalkulere når jeg kommer fram til festen. Vennene mine kjører sammen, men det har jeg ikke lyst til, fordi de som oftest kommer en time eller to for sent til festen (noe jeg finner respektløst for verten). Foreldrene mine har absolutt ikke noe imot å kjøre for da vet de hvor festen skal være i tilfelle det skjer noe - Jeg blir også hentet av foreldrene mine fra festen siden det ikke går buss etter midnatt til hvor jeg bor. Selv om jeg bor 30 minutter gange fra en busstrasé ønsker ikke foreldrene mine at jeg går derfra alene midt på natten. Dette har jeg forklart til kompiser av meg og de synes at frykten til foreldrene mine og meg om å bli utsatt for vold er tullete og har ikke lyst til å diskutere det engang. - Jeg har ikke lyst til å drikke alkohol. Det har skjedd at noen at "lurt" litt vel mye sprit oppi drikken min, og jeg angrer dypt på de valgene jeg begikk i beruset tilstand. Istedenfor holder jeg meg edru slik at jeg eventuelt kan ringe noen dersom det oppstår en farlig situasjon, for eksempel da en venn drakk seg til bevisstløs tilstand - Jeg har ikke lyst til å sitte på faget til folk eller kysse for gøy. Joda, kanskje litt prippen, men jeg har opplevd et par ganger for mye at noen har tatt det for langt og det har vært ubehagelig. Vennene mine har kommentert det og bemerker at jeg aldri vil miste jomfrudommen om jeg holder på slik. Da var jeg dum nok til å si at jeg tenkte å vente med sex til jeg blir gift. Jeg er ikke religiøs, og føler bare at det er det mest riktige for meg å gjøre, men nå blir dette delt med en hver ny person jeg møter mens jeg er ute på byen eller på fest noe som ikke er spesielt gøy. - Ellers prioriterer jeg utdanning, synes spillekvelder med familie er morsomt, er frivillig i dyrebeskyttelsen (som visstnok er en klisjé ) Så til spørsmålet, er jeg rett og slett erke teit? Anonymkode: facfc...dfe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Nei, du er ikke erke teit! Du er deg selv og det er det viktigste. Du skal ha det greit med deg selv. Du skal ikke være med på all slags ting som du ikke vil, bare for å "tilfredstille" vennene dine. Lev livet ditt, akkurat som du vil og har lyst til. Anonymkode: b2809...d31 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Jeg vil ikke si du er "teit" nei, alt dette er opp til deg selv. Men det er klart at om du vil vente med sex til ekteskapet, ikke drikker alkohol overhodet og stort sett vil henge med familien i en alder der de fleste er opptatt av å rive seg løs fra dem, så avviker du litt fra normen og vil kanskje få noen reaksjoner på det. Anonymkode: 9e01f...070 3
boblevann Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Spørsmålet er heller om vennene dine syns du trør dine holdninger nedover dem. Hadde selv en venn som deg, helt ok valg for min del, men ikke moraliser ovenfor meg når jeg velger å drikke meg dritings å ligge rundt. Det kan være vanskelig å se slikt selv, men det kan være en årsak. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 9 minutter siden, boblevann skrev: Spørsmålet er heller om vennene dine syns du trør dine holdninger nedover dem. Hadde selv en venn som deg, helt ok valg for min del, men ikke moraliser ovenfor meg når jeg velger å drikke meg dritings å ligge rundt. Det kan være vanskelig å se slikt selv, men det kan være en årsak. Jeg tar jo med brus eller iste når de andre tar med drikke i form av alkohol. De spør jo om jeg vil ha og prøver å helle noe oppi klasset mitt iblant, men jeg kunne jo egentlig ikke brydd meg mindre om de drikker eller ei. Likevel det er ikke gøy å være blant berusa folk hver eneste helg (noe som er forståelig?). Dersom de tok en øl eller to hadde det vært helt greit å henge med dem oftere, men det blir en del høyere promille enn som så. Om folk har sex kunne jeg heller ikke brydd meg om, men å introdusere kompiser til meg (og fortelle dem at jeg vil vente med sex) synes jeg ikke er ok. At jeg ønsker å vente er en privatsak. Ts Anonymkode: facfc...dfe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 At du ikke drikker alkohol er naturligvis helt ok, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal være med på fyllefest hvis du ikke drikker. Det er jo ikke noe gøy verken for deg eller de andre. Anonymkode: ddedd...f2c
loffen Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Nei du er ikke teit! Kanskje du kunne finne noen andre å være med på fritida som er mer lik deg selv, og ikke folk som bare vil drikke og fjase?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du ikke drikker alkohol er naturligvis helt ok, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal være med på fyllefest hvis du ikke drikker. Det er jo ikke noe gøy verken for deg eller de andre. Anonymkode: ddedd...f2c Jeg har tatt initiativ til spillekveld, hyttetur (uten drikke, siden jeg ikke vil ha ansvaret dersom det skulle skje noe), filmkveld, også videre, men det har bestandig blitt nedstemt eller endt som vorspiel. Vet ikke hva mer jeg kan foreslå, eventuelt vin og ost? Ts Anonymkode: facfc...dfe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Nei, du er langt fra teit. Du burde fortsette å være akkurat sånn du er. Ikke føl deg presset til å drikke, ha sex, gjøre ting "for moro" dersom det kun er moro for alle andre enn deg. Du høres fornuftig ut. Anonymkode: 2b7dd...d73 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt initiativ til spillekveld, hyttetur (uten drikke, siden jeg ikke vil ha ansvaret dersom det skulle skje noe), filmkveld, også videre, men det har bestandig blitt nedstemt eller endt som vorspiel. Vet ikke hva mer jeg kan foreslå, eventuelt vin og ost? Ts Anonymkode: facfc...dfe Bor du på bygda? Anonymkode: 9e01f...070
Pås Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 Tror du vet godt selv at du ikke er erketeit... Virker på meg som du hever deg litt over vennene dine, helt sikkert det de irriterer seg over!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor du på bygda? Anonymkode: 9e01f...070 Nei, bor i en av Norges største byer. Ts Anonymkode: facfc...dfe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #13 Skrevet 17. november 2016 Akkurat nå, Pås skrev: Tror du vet godt selv at du ikke er erketeit... Virker på meg som du hever deg litt over vennene dine, helt sikkert det de irriterer seg over! Hvorfor i all verden skal jeg heve meg over vennene mine? Ts Anonymkode: facfc...dfe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #14 Skrevet 17. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 19 år begynner å oppfatte en del signaler fra vennene mine som er en gjeng på både gutter og jenter. Når jeg tenker etter så har jeg blitt kalt både prippen, umoden, teit, veslevoksen, og annet på grunn av valg jeg har tatt. Kan vel egentlig bare starte å liste opp noen tingene som andre på min alder finner noenlunde merkelig. - Jeg orker sjelden å gå ut på fest, sjelden vil her si at jeg går ut ca. hver femte uke med venner. Sosiale sammenkomster utenom det hadde jeg ikke hatt noe imot, men jeg orker ikke å være med berusa folk hver eneste helg. - Jeg blir kjørt til fester av foreldrene mine. Dette er hovedsakelig fordi jeg bor en plass der bussen kun går én gang i timen og derfor blir det noe vanskelig å kalkulere når jeg kommer fram til festen. Vennene mine kjører sammen, men det har jeg ikke lyst til, fordi de som oftest kommer en time eller to for sent til festen (noe jeg finner respektløst for verten). Foreldrene mine har absolutt ikke noe imot å kjøre for da vet de hvor festen skal være i tilfelle det skjer noe - Jeg blir også hentet av foreldrene mine fra festen siden det ikke går buss etter midnatt til hvor jeg bor. Selv om jeg bor 30 minutter gange fra en busstrasé ønsker ikke foreldrene mine at jeg går derfra alene midt på natten. Dette har jeg forklart til kompiser av meg og de synes at frykten til foreldrene mine og meg om å bli utsatt for vold er tullete og har ikke lyst til å diskutere det engang. - Jeg har ikke lyst til å drikke alkohol. Det har skjedd at noen at "lurt" litt vel mye sprit oppi drikken min, og jeg angrer dypt på de valgene jeg begikk i beruset tilstand. Istedenfor holder jeg meg edru slik at jeg eventuelt kan ringe noen dersom det oppstår en farlig situasjon, for eksempel da en venn drakk seg til bevisstløs tilstand - Jeg har ikke lyst til å sitte på faget til folk eller kysse for gøy. Joda, kanskje litt prippen, men jeg har opplevd et par ganger for mye at noen har tatt det for langt og det har vært ubehagelig. Vennene mine har kommentert det og bemerker at jeg aldri vil miste jomfrudommen om jeg holder på slik. Da var jeg dum nok til å si at jeg tenkte å vente med sex til jeg blir gift. Jeg er ikke religiøs, og føler bare at det er det mest riktige for meg å gjøre, men nå blir dette delt med en hver ny person jeg møter mens jeg er ute på byen eller på fest noe som ikke er spesielt gøy. - Ellers prioriterer jeg utdanning, synes spillekvelder med familie er morsomt, er frivillig i dyrebeskyttelsen (som visstnok er en klisjé ) Så til spørsmålet, er jeg rett og slett erke teit? Anonymkode: facfc...dfe Nei, men det er visst typisk for din alder å mobbe folk som ikke gjør sånne ting. Det ene utelukker jo ikke det andre. Det hørtes litt ut som en barnlig fremstilling av deg. Anonymkode: 697e8...79c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #15 Skrevet 17. november 2016 3 minutter siden, Pås skrev: Tror du vet godt selv at du ikke er erketeit... Virker på meg som du hever deg litt over vennene dine, helt sikkert det de irriterer seg over! Ikke teit? He he. Nei altså, det er bare en liten forskjell på ønsker for livet i fra dem til meg og den andre veien. Det er ment spøkefullt, som kødd altså. Det er ikke ment slemt. Anonymkode: 697e8...79c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #16 Skrevet 17. november 2016 Nei du er ikke teit, og du vet det sikkert selv. Tvert i mot virker du moden, intelligent, reflektert og med integritet. Fortsett med det. Om 10-15 år kommer vennene dine til å tenke tilbake og bli imponert over hvor forut for din tid du var. Anonymkode: 4948e...fbb 1
Citpensacola Skrevet 17. november 2016 #17 Skrevet 17. november 2016 Du høres ikke spesielt teit ut, men det virker jo ikke akkurat som om vennene dine og du deler så mange felles interesser? Hvis de stort sett er interessert i fyll og fjas, noe du ikke er, så blir det egentlig litt rart å henge med dem på fyllefest? 1
Snappa Skrevet 24. november 2016 #18 Skrevet 24. november 2016 Du er ikke teit, du er annerledes. Vennene dine høres ut som ungdommer flest og de gjør slikt som "alle" andre gjør. Det er garantert et par av dem som ikke trives så godt med det. Hadde det litt sånn selv, men var litt stucked med den vennegjengen jeg hadde. Det var ikke så mange andre å velge i, og det krever litt å skaffe seg et nytt nettverk, noe jeg ikke var så flink til. Men, tipper du går siste året på videregående eller noe? Du vil snart møte en annen verden der ute og knytte nye kontakter. Det kan ta tid, eller du finner deg kjapt et nytt og mer stimulerende miljø for deg. Syns i grunnen det virker som om dere nå er på hver deres planet Vær deg selv, gjør det som er viktig og riktig for DEG, fjern deg fra venner som gir deg negative energier og ha et godt liv! Lykke til!
Lanista1984 Skrevet 24. november 2016 #19 Skrevet 24. november 2016 På 17.11.2016 den 15.33, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 19 år begynner å oppfatte en del signaler fra vennene mine som er en gjeng på både gutter og jenter. Når jeg tenker etter så har jeg blitt kalt både prippen, umoden, teit, veslevoksen, og annet på grunn av valg jeg har tatt. Kan vel egentlig bare starte å liste opp noen tingene som andre på min alder finner noenlunde merkelig. - Jeg orker sjelden å gå ut på fest, sjelden vil her si at jeg går ut ca. hver femte uke med venner. Sosiale sammenkomster utenom det hadde jeg ikke hatt noe imot, men jeg orker ikke å være med berusa folk hver eneste helg. - Jeg blir kjørt til fester av foreldrene mine. Dette er hovedsakelig fordi jeg bor en plass der bussen kun går én gang i timen og derfor blir det noe vanskelig å kalkulere når jeg kommer fram til festen. Vennene mine kjører sammen, men det har jeg ikke lyst til, fordi de som oftest kommer en time eller to for sent til festen (noe jeg finner respektløst for verten). Foreldrene mine har absolutt ikke noe imot å kjøre for da vet de hvor festen skal være i tilfelle det skjer noe - Jeg blir også hentet av foreldrene mine fra festen siden det ikke går buss etter midnatt til hvor jeg bor. Selv om jeg bor 30 minutter gange fra en busstrasé ønsker ikke foreldrene mine at jeg går derfra alene midt på natten. Dette har jeg forklart til kompiser av meg og de synes at frykten til foreldrene mine og meg om å bli utsatt for vold er tullete og har ikke lyst til å diskutere det engang. - Jeg har ikke lyst til å drikke alkohol. Det har skjedd at noen at "lurt" litt vel mye sprit oppi drikken min, og jeg angrer dypt på de valgene jeg begikk i beruset tilstand. Istedenfor holder jeg meg edru slik at jeg eventuelt kan ringe noen dersom det oppstår en farlig situasjon, for eksempel da en venn drakk seg til bevisstløs tilstand - Jeg har ikke lyst til å sitte på faget til folk eller kysse for gøy. Joda, kanskje litt prippen, men jeg har opplevd et par ganger for mye at noen har tatt det for langt og det har vært ubehagelig. Vennene mine har kommentert det og bemerker at jeg aldri vil miste jomfrudommen om jeg holder på slik. Da var jeg dum nok til å si at jeg tenkte å vente med sex til jeg blir gift. Jeg er ikke religiøs, og føler bare at det er det mest riktige for meg å gjøre, men nå blir dette delt med en hver ny person jeg møter mens jeg er ute på byen eller på fest noe som ikke er spesielt gøy. - Ellers prioriterer jeg utdanning, synes spillekvelder med familie er morsomt, er frivillig i dyrebeskyttelsen (som visstnok er en klisjé ) Så til spørsmålet, er jeg rett og slett erke teit? Anonymkode: facfc...dfe Det er nok drita idioter på 19. Vi trenger ikke flere. Noe sier meg at du tar en slags nerdehevn når du er 26 og har gått langt forbi mange av dem. Livet skjer ikke når du er 19. Fortsett slik du er. Jeg var ganske lik deg. Hovedsakelig på grunn av trening. Og de målene jeg hadde og nådde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå