Gå til innhold

Valp gjør plutselig fra seg inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, min valp på 14 uker har plutselig begynt å gjøre fra seg (dvs bæsjer, aldri tiss) Alt er som det pleier, vi går ofte tur. Han gjør alltid fra seg på første turen om morgenen, det gjør han fortsatt. Men utover dagen finner jeg nesten daglig noe inne. Dette har vart i 5-7 dager. Sprayer der han har gjort fra seg. Sjelden samme sted. Virker som han prøver å gjemme d..

Tips til hva jeg gjør videre?

Anonymkode: 2a799...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ut oftere, og vær ute til den har gjort fra seg. Hvor ofte får den mat? Kanskje kan det være på tide å gå ned til tre måltider.

Skrevet

14 UKER?? Den er jo bare babyen enda. Du må gå ut med den oftere, type hver time. Småunger klarer ikke knipe igjen slik som voksne gjør.

Anonymkode: 8704d...496

• Liker 6
Skrevet

Den er jo bare en baby. Du kan ikke forvente at den skal være husren allerede. Gå ut oftere, selv om valpen ikke viser tegn på at den må ut. Ut hver gang den har spist, lekt, sovet. 

Anonymkode: 6f5b3...cc7

• Liker 5
Skrevet

Du må ikke ta for gitt at valpen har blitt tidlig stueren/flink å gå til døra... det gjorde jeg, og vi måtte starte helt fra scratch igjen... hvis valpen ikke har gjort i fra seg på 1 time eller halvannen så må du ta den med ut.

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi er ute hver time!  Innimellom oftere. Han har vært stueren hele tiden frem til nå, derfor jeg lurer. Har tenkt at det kanskje er kaldt og han derfor plutselig har begynt å gjøre det inne etter vi har vært ute. De tre siste dagene har det gått fint, som tidligere👍🏼

Skrevet
På 17. november 2016 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Den er jo bare en baby. Du kan ikke forvente at den skal være husren allerede. Gå ut oftere, selv om valpen ikke viser tegn på at den må ut. Ut hver gang den har spist, lekt, sovet. 

Anonymkode: 6f5b3...cc7

Den har vært det frem til nå. (Altså i 5 uker) Derfor jeg lurer. Vi er ute hver time, ofte mer. Lar han få god tid.

Skrevet
På 17. november 2016 den 17.30, AnonymBruker skrev:

14 UKER?? Den er jo bare babyen enda. Du må gå ut med den oftere, type hver time. Småunger klarer ikke knipe igjen slik som voksne gjør.

Anonymkode: 8704d...496

Vi er ute hver time, innimellom mer! Har tenkt det kan være en annen grunn, som kulde/snø el. Han var helt stueren i 5 uker, når vi gikk ut hver time. (Om vi var trege, da er det selvfølgelig å forvente uhell, ikke det som er problemet)

Skrevet

Det er vel bare å være tålmodig om dere går ut svært ofte- gi ros/godbit for å gjøre fra seg ute osv. Vår tok det flere mnd å få helt stuerein, så det kommer til slutt ;) var også da perioder hun var flinkere enn andre, falt litt tilbake, og til slutt varte den gode "perioden" for godt. :) 

Anonymkode: 5dd35...d23

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å være tålmodig om dere går ut svært ofte- gi ros/godbit for å gjøre fra seg ute osv. Vår tok det flere mnd å få helt stuerein, så det kommer til slutt ;) var også da perioder hun var flinkere enn andre, falt litt tilbake, og til slutt varte den gode "perioden" for godt. :) 

Anonymkode: 5dd35...d23

Takk for svar. Begynte faktisk å gi godbiter først nå i helgen, hver gang han bæsjer ute (tisse gjør han aldri inne, så gir ikke godbit da) Vi har vært veldig heldig, fikk han så og si stueren👍🏼 det gjelder alle valpene i kullet. Sove hele natten gjør han også, men må rett ut med en gang han våkner, selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...