AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 I enkelte gensere og topper jeg har ser jeg at det står "save energy - wash less wash cool" på lappene. Det står også at man ikke skal vaske den i maskin, altså at man bør håndvaske den. Lurer egentlig på hvordan man håndvasker klær, og blir det virkelig helt rent da? Så lenge det ikke er fysiske flekker på klærne kan jeg gjerne håndvaske de genserne jeg er mest "redd" for, men vet ikke egentlig helt hvordan man håndvasker skikkelig... Den ene genseren inneholder 5% ull, bør den da vaskes på ullprogram med Milo? Eller er det OK å vaske den som vanlig på 40grader i maskin? Anonymkode: 7f17f...be2
Kladd Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 I følge Kari Traa skal all ull vaskes med Milo... Har lest at manuell håndvask faktisk sliter mer på klærne enn håndvaskprogrammet til vaskemaskinen. Jeg bruker å vaske det som er merket med håndvask i maskin på "Ull/håndvask". Vasker ellers mye av klærne på 30 grader og vasker ikke klær unødvendig. Om jeg skikkelig håndvasker, så har jeg plagget i vasken sammen med milo, gnikker plagget og gnur evt. ekstra på flekker, før jeg skyller, klemmer ut vann og henger/legger det til tørk. Gjort på 5-10 min.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Vask på 30 grader. Det sparer miljøet. Klærne blir akkurat like rene. 40 grader er uansett ikke nok til å ta bakterier. Ullplagg kan du ofte lufte i stedenfor å vaske. Anonymkode: 4118c...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vask på 30 grader. Det sparer miljøet. Klærne blir akkurat like rene. 40 grader er uansett ikke nok til å ta bakterier. Ullplagg kan du ofte lufte i stedenfor å vaske. Anonymkode: 4118c...f5b Synes nå det er viktigere å få klærne rene istedet for dette miljø-tøyset som vi hele tiden blir overlesset med. En vaskemaskin bruker svært lite energi, så det er bare å bruke maskinen og vaske i vei. Hilsen en som kaster klærne istedet for å gi de bort og i tillegg kaster en masse mat. Fysj og fysj Anonymkode: bfb74...0f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå