Gå til innhold

Er dette en diger lunsj?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste følgende til lunsj 

En ciabatta med ost og paprika

En banan

Og en pizzabolle fra rema. Fikk plutselig ulvehunger huff:( er dette 1000 kalorier?

Anonymkode: 850f4...417

Skrevet

Det er veldig vanskelig å regne ut kaloriinnhold når man ikke vet størrelse eller ingredienser av det du har spist. En middels stor banan er i allefall rundt 90 kalorier.

Anonymkode: 2b577...dab

Skrevet

Hva er ulvehunger? Er du mett nå, eller overmett? Spiste du frokost? Bare du kan avgjøre om det var en diger lunsj. Hvem bryr seg om hvor mange kalorier det var? Holder du på å legge på deg?

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke en diger lunsj. Ikke i min verden, ihvertfall. :kokk:

Ps. Jeg er slank, altså.

Skrevet
7 minutter siden, Pringle skrev:

Hva er ulvehunger? Er du mett nå, eller overmett? Spiste du frokost? Bare du kan avgjøre om det var en diger lunsj. Hvem bryr seg om hvor mange kalorier det var? Holder du på å legge på deg?

Jeg er godt mett men ikke overmett. Jeg spiste en ciabatta til frokost. Prøver å slanke meg litt

Anonymkode: 850f4...417

Skrevet

Om den er diger er jo vanskelig å si, men om du er redd for å spise for mye så anbefaler jeg å velge mat som metter mer enn pizzaboller og ciabatta, mange kalorier med tanke på hvor lite mett man blir av det. Uansett så er spist spist, så slapp av og nyt dagen. 

• Liker 3
Skrevet

Litt stor lunsj bare. Spis litt liten porsjon middag, og det går opp i opp.

Jeg spiser i grunnen alltid mer til lunsj enn middag.

Skrevet

Jeg spiste også diger lunsj i dag. To sliders (miniburgere) med masse avokado, salat og løk til. Nam. :spise:

Anonymkode: 14ed5...fa9

Skrevet

Prøver du å slanke deg, har du bommet på ingrediensende i dette måltidet. Det er også stappfullt med kalorier, uten at jeg kan gi en pekepinn på hvor mye. Det er bare ingen tvil; lyst brød, ost... Bare det er nok til å sprekke enhver kalorimengde en burde ha ila dagen for ett eneste måltid, med mindre du skal legge på deg eller om du trener ol.  Banan er også stappfullt med kalorier, men dog sunt.

Anonymkode: 3e777...a19

• Liker 5
Skrevet

Hvis du prøver å slanke deg så bør du kanskje satse på grovt brød i stedet for bakst som er laget av kun hvetemel. Meg bekjent så inneholder ciabatta og pizzabolle mye mer brød enn ting man faktisk blir mett av som proteiner og fett. Så det er vel ikke bare mengden som er problemet her.

• Liker 1
Skrevet

Den totale kalorimengden i løpet av dagen er i grunnen det som teller, så jeg er enig med Pringle her - det er bare du som kan avgjøre. Men dersom du vil ned i vekt, må du skaffe deg oversikt over kaloriinntaket ditt.

Skrevet

Tipper det ligger på rundt 800 kalorier. Ja det er mye for en lunsj.

Du burde velge annen type mat om du skal slanke deg. Mat som metter mer.

Anonymkode: 9cbdb...4fc

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er ganske mye til lunsj, men ville ikke sagt "diger". Det går nok bra når det ikke er det du spiser hver dag! :)

• Liker 1
Skrevet

Slapp av, jeg spiste en kebab til lunsj idag :) den druknet i dressing, godt var det

Anonymkode: bdb26...06c

Skrevet

Vil bare si at boller/hvetemel mat kan gi deg ulvhunger, om det er den type mat du spiser. Spis heller grov brød/knekkebrød.

Anonymkode: a3e43...847

Skrevet

Det er en stor lunsj, men ikke nødvendigvis pga. mengden, mer kaloriinnholdet. Man blir ikke særlig mett av raske karbohydrater.

Anonymkode: fd386...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...