AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Hei, jeg kom til Norge i 2008 eller 2009 (husker ikke helt). Jeg ble spurt om å oppgi navn osv. men passet mitt er helt feil. Både navn og alder. I mitt land så er ikke passet så veldig viktig som I Norge, så jeg har ikke tenkt noe særlig over det. Helt til nå, der en norsk person fortalte meg hvor strengt det er i Norge, og ha riktige opplysninger. Jeg kunne ikke norsk på den tiden jeg kom til Norge, og visste helt ærlig ikke hva jeg drev med, eller hva som ble spurt om. Etternavnet mitt er egentlig en del av fornavnet mitt (så teknisk sett har jeg ikke noe etternavn). Navnet mitt ble også skrevet feil, og jeg er ett år yngre i passet enn i virkeligheten. Jeg tørr ikke gå til politiet, fordi jeg vet ikke hva som kommer til å skje vis jeg gjør dette. Er det noen som vet hva som skjer om jeg gjør det? Jeg ønsker å ha riktig opplysninger, og vil veldig gjerne endre, men tørr ikke! Værsåsnill og hjelp meg! Anonymkode: b6f56...fc3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 (Du skriver bra norsk!) Anonymkode: 5380b...462
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Jeg ville gått til politiet nå, det er bedre å komme å si det selv enn at det blir oppdaget når du skal ha nytt pass eller om du reiser utenlands. Du bør ta med deg noen som kan bekrefte hvem du er. Jeg vet ikke hvor strengt det er der du bor, eller hvordan de er med innvandrere, men jeg fikk nytt pass selv om jeg ikke hadde ett eneste papir som viste hvem jeg var. Passet hadde jeg idiotisk nok kastet fordi det var utgått, og lommeboka mi hadde jeg mistet, så jeg hadde plutselig ikke noe identifikasjon. Har du ingen andre papirer som viser hvem du er? Anonymkode: 17246...28a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Men vent på andre svar i denne tråden. Du vil få mange "jeg tror" svar, men før eller senere dukker det opp noen som har virkelig greie på det. Det er min erfaring med dette forumet. Anonymkode: 17246...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå