Gå til innhold

Spanderer på middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på middag idag med en jeg ikke har møtt før, og lurer derfor på hvordan slikt fungerer? Vil gjerne ta meg ett par glass vin eller lignende, men er redd for å gjøre dette om det er normalt at gutten spanderer? Har helst lyst å betale for meg selv da jeg slipper å tenke på hva jeg velger fra menyen. Hva er normalt?

Anonymkode: b3427...7e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar det som en selvfølge at jeg skal betale for meg selv... med mindre han har sagt noe annet!
for eksempel:  "jeg vil spandere middag på deg" "skal vi ta noe vin til maten?" eller "fikk litt lyst på vin, er det greit?"

Anonymkode: 86e7e...437

Skrevet

Jeg foretrekker å betale for meg selv, eller bare dele regningen på midten :) om det blir drinker en annen plass synes jeg det er greit å betale annenhver runde :) 

Anonymkode: 6aa87...63c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det som en selvfølge at jeg skal betale for meg selv... med mindre han har sagt noe annet!
for eksempel:  "jeg vil spandere middag på deg" "skal vi ta noe vin til maten?" eller "fikk litt lyst på vin, er det greit?"

Ja er dette jeg også tar som en selvfølge men er så redd han skal si han vil spandere på slutten av middagen, spesielt om jeg har bestilt mye :fnise:

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er dette jeg også tar som en selvfølge men er så redd han skal si han vil spandere på slutten av middagen, spesielt om jeg har bestilt mye :fnise:

Hva med å bare si det, helt i starten? "jeg vet ikke helt med deg, men jeg foretrekker splitte regningen, hva tenker du?" Da sier du at du er veldig villig til å betale for deg selv, samtidig som du gir han muligheten til å protestere dersom han er veldig uenig! :) 
noen menn er så vant til at kvinner skal ha alt påspandert, så dem tar det som en selvfølge at dem skal betale... Andre mener ting skal være likestilt og tar det som en selvfølge at man splitter...
Jeg synes i alle fall splitting er veldig greit i starten :) da har man også rom til å si "den restauranten er egentlig litt for dyr", eller man har rom for å si "jeg er ikke så fan av pils, jeg tar meg noen glass amarone i stedet", :)

Skrevet
På 17.11.2016 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på middag idag med en jeg ikke har møtt før, og lurer derfor på hvordan slikt fungerer? Vil gjerne ta meg ett par glass vin eller lignende, men er redd for å gjøre dette om det er normalt at gutten spanderer? Har helst lyst å betale for meg selv da jeg slipper å tenke på hva jeg velger fra menyen. Hva er normalt?

Ta med lommeboka, men ha med i bakhodet at hvis han var den som inviterte så skal han betale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...