AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Vil gjerne høre deres erfaringer med denne pillen! Byttet nylig fra et annet merke, pga. problemer med hud (kviser) og humør. (humørsvingninger, depresjon). Så er disse tingene jeg helst ønsker å høre andres erfaringer med, men også generelt om pillen Anonymkode: 047a2...a7e
Aamu Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Jeg sluttet etter å ha blødd kontinuerlig i 3 måneder. Vet at blødningene går over for noen etter 3 mnd, men jeg orka ikke mer.. Mange sliter med småblødninger, det er også en av de mindre sikre prevensjonspillene. Men den gir ikke særlig økt sjans for blodpropp, i det minste! 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Har gått på det i 3 år og ikke hatt mensen i det hele tatt, så funket supert for meg Anonymkode: c93c6...594
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Jeg gikk på de i nesten to år før jeg ga opp. Hadde småblødninger nesten hver mnd, pluss menslignenede blødning. Men med en mann som ikke vil ha sex når jeg blør var de i det minste et effektivt prevansjonsmiddel 😬 Anonymkode: 4d8f9...933 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Tusen takk for svar dere! Om blødning er en bivirkning, så syntes jeg nesten det er bedre enn kviser, depresjon og ikke eksisterende sexlyst som mitt forrige merke ga meg.. Håper jeg er like heldig som en av dere som ikke får mensen Anonymkode: 047a2...a7e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, Aamu skrev: Jeg sluttet etter å ha blødd kontinuerlig i 3 måneder. Vet at blødningene går over for noen etter 3 mnd, men jeg orka ikke mer.. Mange sliter med småblødninger, det er også en av de mindre sikre prevensjonspillene. Men den gir ikke særlig økt sjans for blodpropp, i det minste! For noe tull! Dette er rett og slett løgn, og skal man komme med medisinske påstander som er kontroversielle får man ihvertfall legge ved dokumentasjon. Cerazette har akkurat samme sikkerhet som vanlige p-piller. I tillegg gir den ikke økt risiko for blodpropp i det hele tatt, da den ikke inneholder østrogen. Anonymkode: 13926...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For noe tull! Dette er rett og slett løgn, og skal man komme med medisinske påstander som er kontroversielle får man ihvertfall legge ved dokumentasjon. Cerazette har akkurat samme sikkerhet som vanlige p-piller. I tillegg gir den ikke økt risiko for blodpropp i det hele tatt, da den ikke inneholder østrogen. Anonymkode: 13926...9cb Det er mange leger som fraråder pasienter som har hatt blodpropp å bruke cerazette, men det er endel gynekologer som mener at det er helt greit. Jeg måtte få jordmor til å sende et brev til sykehuset og spørre, der jeg fikk svar om at det var greit at jeg brukte det, selv om overlegene hadde frarådet det. Med andre ord er de ikke enige. At den har samme sikkerhet som f.eks microgynon eller andre ppiller er ikke sant, det er utrolig mange flere som blir gravide på cerazette. Det kan være feil bruk, men mest sannsynlig er det fordi det ikke inneholder østrogen. Anonymkode: 1f949...5d3 1
sobrello Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 Jeg har gått på denne i 4-5 år nå og får mensen sånn Ca 1 gang i året.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Jeg har gått på Cerazette i tre år, hatt blødning en gang, veldig for nøyd. Her er info fra legemiddelverket om ulike p-piller, ingen økt risiko for blodpropp som ab over her påstår. https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/p-piller/anbefalte-hormonelle-prevensjonsmidler#minipiller-og-østrogenfrie-p-piller-(inneholder-bare-progestogen) mer info finnes her http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/ny-gjennomgang-p-piller-farligere-enn-foerst-antatt/a/10153082/ Det er heller ikke flere gravide på Cerazette, men det er mange brukerfeil ute og går, bl.a at pillene tar med ujevnt intervall. Anonymkode: fb76f...17c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 Du nevner kviser. Jeg hadde veldig lite kviser i ungdomstiden, så begynte jeg på cerazette. I mange år gikk jeg på de, og fikk bare mer og mer kviser. Skjønte ikke sammenhengen, og legene sa ingenting selv om jeg stadig klagde over kvisene mine. I fjor sluttet jeg på p-piller, og har veldig lite kviser. kun rundt mensen kommer det et par. Anonymkode: 56cc8...453
Coconutz Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 Jeg gikk fra Loette til Cerazette og humørsvingningene forsvant + jeg mistet menstruasjon helt. Jeg har ikke hatt problemer med kviser så det kan jeg ikke si noe på, men ellers var Cerazette perfekt for meg! Det viktigste er å huske å ta de til samme tid hver dag; man skal visst være veldig nøye med disse. Hvis man tar de til samme tid og husker pillen hver dag er de ganske trygge! Jeg brukte de i 3-4 år og ble ikke gravid. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange leger som fraråder pasienter som har hatt blodpropp å bruke cerazette, men det er endel gynekologer som mener at det er helt greit. Jeg måtte få jordmor til å sende et brev til sykehuset og spørre, der jeg fikk svar om at det var greit at jeg brukte det, selv om overlegene hadde frarådet det. Med andre ord er de ikke enige. At den har samme sikkerhet som f.eks microgynon eller andre ppiller er ikke sant, det er utrolig mange flere som blir gravide på cerazette. Det kan være feil bruk, men mest sannsynlig er det fordi det ikke inneholder østrogen. Anonymkode: 1f949...5d3 Du må blande med den gamle minipillen. Det er ingen forskjell på sikkerhet ift graviditet når det gjelder Cerazette og vanlige p-piller. Kom med dokumentasjon hvis du skal påstå noe! All info på nettet sier at de er like trygge, fordi de har såpass gestagen at de forhindrer eggløsning. Den eldre minipillen har mindre gestagen og er mindre trygg. Men Cerazette er absolutt like trygg som vanlige p-piller så lenge de tas som de skal. Anonymkode: 13926...9cb
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #13 Skrevet 17. november 2016 Jeg merket ingenting med humør eller noe, eneste merka mer vann i kroppen med den pillen, så jeg byttet igjen da. Fra cerazette til Conludag, når jeg gikk på minipiller Anonymkode: 8f573...960
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #14 Skrevet 19. november 2016 Hei, og takk for svar alle sammen! Er glad for å høre deres erfaringer!! Men må vel nesten teste ut selv hvordan de fungerer for meg Jeg fikk mensen i går (fredag) og fikk ikke hentet de fra apoteket før i dag, pga. de var utsolgt. Lurte på om jeg burde vente med å ta drn føtste pillen til onsdag (da jeg egentlig skulle begynt på mitt neste brett med de forrige p-pillene jeg gikk på) Legen sa jeg skulle ta de den dagen jeg fikk mensen, men da hadde jeg de ikke. Så er det lurere å vente til mensen er over da? Kommer uansett ikke til å ha sex 7 dager etter onsdag, da typen er bortreist. Anonymkode: 047a2...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå