Gå til innhold

Katten og kunstig juletre! Anyone?!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei dere!

Har et problem dere må hjelpe meg å fikse! :) Vi har fått et kunstig juletre. Har prøvd å sette det opp nå, for å se hvordan pusejenta reagerer. I går kveld reagerte hun ikke i det hele tatt, men i dag tygger hun på de nederste greinene. Jeg er ikke bekymret for treet i seg selv, men at hun kanskje får i seg små kunstige "barnåler" som er laget av plast tror jeg. Er det noe jeg kan gjøre?

Kan man f.eks kjøpe en spray eller noe som jeg kan spraye nederst på treet slik at hun avstøter en viss lukt?

Alle tips mottas med stor takk!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, hva skjedde med mellomrommet her? :) Jøsses!

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Det var et ork det første året, husker jeg... da var de fortsatt ganske små. hun ene elsket å ligge i treet (da hun fortsatt var liten nok til det).. flere ganger rev de det ned. året etter tok jeg det ikke fram fordi jeg ikke var så mye hjemme den perioden, ville ikke at de skulle bli vant til å gjøre hva de ville med treet ettersom det kan slå tilbake på meg i årevis etterpå, haha. tok det fram i år for ca en uke siden, og har vært tydelig på at de ikke skal bite på det eller klatre i det. det har gått helt fint så langt. har vært borte fra dem en natt nå, så er spent på om det fortsatt står når jeg kommer hjem 😊 Uansett, om katten din er ganske ung blir det nok lettere neste år. bare vær streng på å ikke la henne spise på det ol .  det finnes spray som skal få katter til å holde seg unna, men det kan ha motsatt effekt også, og få katten til å bli enda mer interessert. hør evt i dyrebutikk om hjelpemidler til dette 😊

Endret av Blod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...