AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Vi skal snart ha vennegruppe og det er vanlig å servere et enkelt måltid siden det er rett etter skolen. En i gruppa tåler ikke gluten, så jeg må lage glutenfritt. Vi har i tilegg ganske stramt budjett denne måneden så hvis jeg slipper å kjøpe spesialprodukter i tillegg hadde det vært veldig fint. De har fått grøt i de andre gruppene, men jeg tenker det er ganske kjedelig å få hver gang. Noen gode forslag til en gjeng 7-8 åringer? Anonymkode: 237e1...36f
Gjest Kattifnatten Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Hva med hjemmelaget suppe/gryte av noe slag, lapskaus er jo billig og godt? Enda enklere er omelett, pølse og potetmos, lapper/pannekaker/vafler (kan lages med glutenfrie havregryn og banan f.eks), eggmuffins, pastasalat med glutenfri pasta, wok med ris, smoothie, fruktsalat med kesam.. Kanskje noe av dette gir deg inspirasjon? Anbefaler Ã¥ tenke enkelt, gjerne naturlig glutenfritt.Â
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Tror kanskje vi gjør det veldig lett å tar taco. Lett å lage, og det ser ut som santa maria sine produkter er glutenfrie. Og coop har glutenfrie lefser så da blir det ikke store ekstrautgiften 😄 Anonymkode: 237e1...36f
Gjest Kattifnatten Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Taco ja, det hadde jeg helt glemt, kjempegodt! Coop sine fryste glutenfrie lefser er de beste jeg vet, men de andre funker også. Ellers bruker jeg ofte å velge taco tubs (tacoskjell), for de er laget av maismel og er glutenfrie. Bare vær forsiktig med krysskontaminering (ha serveringsbestikk på alt, slik at de andre ungene ikke tar på sin tacolefse og så forsyner seg med andre ting).
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Hvordan er de fryste på smak? Er de greie for de som er vandt til vanlige lefser? Anonymkode: 237e1...36f
gobbledigook Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 Jeg har ikke smakt Coop sine, men de andre lefsene jeg har spist er mindre og tørrere enn de med gluten. Jeg foretrekker pitabrød til taco, men kan jo hende Coop sine er bedre :-)
Gjest Kattifnatten Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Smaken er god, men som alle glutenfrie lefser har de en tendens til å "revne" fortere. De er litt mindre og litt tykke, så de er grei å brette. Det eneste jeg misliker, er at de er veldig "melete". Og ikke noe gode dagen etter. Så om du tenker på å servere de lefsene til alle, så går nok det helt fint, men hjemme hos meg kjøper jeg alltid vanlige lefser til samboeren. Har aldri opplevd å bli dårlig selv om vi forsyner oss fra samme skåler (det er jo også en mulighet å legge litt av til han/hun i egen skål, hvis han/hun er veldig sensitiv). Det er ikke meningen å være vanskelig, er bare så lite som skal til. Og varm opp på den måten som er anbefalt på pakken, da blir de best
nattsvermer Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 Vi pleier å kjøpe glutenfrie wraps i grønn emballasje fra BFree. De er minst like gode som de vanlige tacolefsene, om ikke bedre. Ikke melete, de revner ikke og er store. Har sett de i de fleste større matbutikker  Anbefaler å varme de i ovnen pakket inn i folie. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Takk for tips, skal se etter de 😄 Anonymkode: 237e1...36f
MarianneE Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 22 timer siden, nattsvermer skrev: Vi pleier Ã¥ kjøpe glutenfrie wraps i grønn emballasje fra BFree. De er minst like gode som de vanlige tacolefsene, om ikke bedre. Ikke melete, de revner ikke og er store. Har sett de i de fleste større matbutikker  Anbefaler Ã¥ varme de i ovnen pakket inn i folie. Disse er absolutt Ã¥ anbefale !Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå