Gå til innhold

Efedrin hostesaft og speeda unger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita tulle på 2 år som HOLDER PÅ Å DRIVE MEG FRA SANS OG SAMLING (Les: med humor).

Pga forkjølelse og kraftige hosteanfall spes. om natta fikk jeg Efedrin hostesaft hos doktor. Den virker mot hoste og smaker godt, for den glir ned... men... De tre siste nettene har hun vært helt gira. Første natten trodde jeg at hun hadde vondt kanskje øreverk, men de to siste nettene har hun sunget hele sitt reportoar fra Byggmester Bob til Bæ Bæ lille lam. Tror ikke hun har vondt men det virker som hun er trøtt samtidig som hun er veldig urolig.

Idag skal vi gjøre et forsøk på å ikke gi henne hoste saft, jeg håper på en natt hvor jeg og stakkars pappa kan :sove:

Noen som har opplevd liknende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille gull ble også veldig gira av efedrin. Hedde et par netter med en jodlende blid unge, og to trøtte foreldre. Vi justerte ned dosen litt, og det hjalp. Lille gull ble seg selv igjen, hosten forsvant og vi fikk sove.

Skrevet

Åja - den kjenner jeg igjen! Efedrin er effektivt mot hoste, men mange barn reagerer. ikke så rart at tenker på at dette stoffet også blir bruk som dopingmiddel... Amerikanske flygere i Vietnam gikk på efedrin for å holde seg våkne nder tokt nattestid.

Ellers hadde cola samme virkning på våre da de var mindre. Oppspilte, ville, lysvåkne unger med vidåpne øyne klokka tre om natta. Så ut som og oppførte seg som om de gikk på speed...

Prøv å justere dosen og gi heller på dagtid.

Skrevet

Efedrin er veldig oppkvikkende, og står vistnok på dopinglisten til idrettsutøvere....

De fleste med småbarn som får det, opplever det du beskriver :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ei lita tulle på 2 år som HOLDER PÅ Å DRIVE MEG FRA SANS OG SAMLING (Les: med humor).

Pga forkjølelse og kraftige hosteanfall spes. om natta fikk jeg Efedrin hostesaft hos doktor. Den virker mot hoste og smaker godt, for den glir ned... men... De tre siste nettene har hun vært helt gira. quote]

Jeg reagerer på at du gir en hostesaft som DU har fått til barnet ditt. Det er ulovlig det :fy:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan hende hun fikk den til jenta si da! Ute etter å kverulere eller?

Skrevet

Effedrin ble mye brukt av hovedstadens dørvakter på nittitallet for at dem skulle holde seg våkne og "gira....."

Men det funker utmerker på unger også :wink:

Skrevet

Sønnen min blir bare slapp og kjempegrinete av Efedrin.

Skrevet

Hei Shira.

Ja, det der hørtes veldig kjent ut vedrørende Efidrin.

Vår sønn var på legevakta på fredag kveld. De trodde han hadde falsk krupp, og fikk denne medisinen. Etter fredag kveld har han stort sett ikke sovet mer enn 1 time om gangen. Natt til søndag var helt forferdelig. Kl. 2 om natten var mannen min og sønnen ute å trillet tur i vogn pga at han gråt og det tettet seg. Veldig festlig. De har også sittet mye på trappa. Men i går fikk han også feber, så nå har de sittet i kjeller'n. Vi sluttet å gi han denne Efidrin på lørdag kveld, etter det har han ikke fått denne medisinen. Han var skikkelig gira og stressa. Har aldri sett han sånn.

Håper dette snart går over. Foreldrene er også slitne etter mangel på søvn, pluss at vi også er litt forkjølet og slitne.

• 5 år senere...
Skrevet

Pga forkjølelse og kraftige hosteanfall spes. om natta fikk jeg Efedrin hostesaft hos doktor. Den virker mot hoste og smaker godt, for den glir ned... men... De tre siste nettene har hun vært helt gira. Første natten trodde jeg at hun hadde vondt kanskje øreverk, men de to siste nettene har hun sunget hele sitt reportoar fra Byggmester Bob til Bæ Bæ lille lam. Tror ikke hun har vondt men det virker som hun er trøtt samtidig som hun er veldig urolig.

Idag skal vi gjøre et forsøk på å ikke gi henne hoste saft, jeg håper på en natt hvor jeg og stakkars pappa kan :sove:

Noen som har opplevd liknende.

Jeps jeg fikk også efedrin hoste saft til gutten en gang, han var speeda og fikk ikke sove bare skreik, reagerte med sinne da det gikk opp for meg at efedrin er oppkvikkende og dro til legen igjen og kjefta huden full på han, da fik jeg kosolan istedet, hvilket gjore han rolig så han fikk sove.. hva er vitsen med å gi speed til syke barn? leger er altså dumme av og til:P

Skrevet

Hostesaft med efedrin - jaggu, da må du justere med litt hostesaft med kodein (morfin), den lille blir så fiiin da ;)

Skrevet

Vet ikke hvorfor denne gamle tråden ble trukket frem akkurat nå, men Folkehelseinstituttet har nå advart mot Efedrin til små barn. Vi fikk denne til en av barna i påsken, men brukte den bare en gang

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7096237

Skrevet

Hostesaft med efedrin - jaggu, da må du justere med litt hostesaft med kodein (morfin), den lille blir så fiiin da ;)

Vet ikke om du forsøker å være morsom, men det finnes jo det...

Skrevet

Vet ikke om du forsøker å være morsom, men det finnes jo det...

Jeg vet at det finnes og jeg prøvde å være morsom. Jeg ville ikke fulgt mitt eget råd om å justere efedrin virkningen med kodein heller ;)

Skrevet

husker at vi fikk det til minstemann da han var 5 mnd, og fikk for høy dose. (ungen hadde astma og bronkitt, og trengte det for å få puste) Men vi merket jo definitivt hvorfor det står på dopinglista ja. Vi måtte prøve oss frem til å få den gyldne middelvei, der ungen fikk nok til at han IKKE hostet, og faktisk fikk puste, men ikke så mye at han ikke klarte slappe av. For det var fælt da han fikk for mye, han gråt og gråt, for han var supertrøtt, men han klarte ikke å sove.

Skrevet

Vi prøvde efedrin en gang, og kommer aldri til å bruke det igjen.

Nå får barna Bisolvon (receptfritt) hvis de har slimhoste og cosylan hvis de har tørrhoste.

Skrevet

Har ei jente her også som har brukt Efedrin og hun var våken til langt på kveld ja. Jeg skjønte hvorfor når jeg en gang hadde mye hoste og den eneste medisinen vi hadde var Efedrin som hun hadde brukt. Jeg ble ikke hyper akkurat, men jeg ble våken... Satt opp til kl. 03 om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...