Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen snodige fenomener.

Flokkdyr. 

Egoistisk.

Merkelige venner. 

I menneskeflokken. Er der plass til bare meg, meg og meg.

Ihvertfall får jeg det inntrykket. 

Hvordan føler du det.  Når andre tenker slik om andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet
15 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Er noen snodige fenomener.

Flokkdyr. 

Egoistisk.

Merkelige venner. 

I menneskeflokken. Er der plass til bare meg, meg og meg.

Ihvertfall får jeg det inntrykket. 

Hvordan føler du det.  Når andre tenker slik om andre?

Hvordam jeg føler det når du mener at alle andre mennesker (enn deg?) er egoistiske? Føler vel egentlig ikke så mye, annet enn å tenke at du undervurderer folk.

Anonymkode: 0aab2...985

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordam jeg føler det når du mener at alle andre mennesker (enn deg?) er egoistiske? Føler vel egentlig ikke så mye, annet enn å tenke at du undervurderer folk.

Har levd over 50 år.

Og har nok sett hvordan Norge er som land.

Også hvordan menneskene er. Hadde jeg ramlet foran "dine føtter", hadde nok "DU", gått videre i full fart, uten å bry deg. Slik er Norges befolkning. det er meget FÅ mennesker, som stopper ¨hjelper noen over gaten i dag. Eller kommer til om du ser noen virkelig trenger hjelp. Folk tenker kun på seg selv.

Skrevet
52 minutter siden, visningsnamn skrev:

Mennesker er rare greier.

Det er det ikke noe tvil om.

Skrevet
26 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Har levd over 50 år.

Og har nok sett hvordan Norge er som land.

Også hvordan menneskene er. Hadde jeg ramlet foran "dine føtter", hadde nok "DU", gått videre i full fart, uten å bry deg. Slik er Norges befolkning. det er meget FÅ mennesker, som stopper ¨hjelper noen over gaten i dag. Eller kommer til om du ser noen virkelig trenger hjelp. Folk tenker kun på seg selv.

Har også levd i femti år. Og han gamle fulle mannen som falt ned av benken, han hjalp jeg. Hun som lå deitings utafor puben i sprengkulda fulgte jeg hjem. Jeg reiser meg på buss, trikk og bane for de som ser ut til å trenge setet mer enn meg. Og jeg er ikke engang en spesielt snill og uegennyttig person! Det er mange gode og omsorgsfulle mennesker, selv om omsorgen mest synlig for familie, venner, kolleger og bekjente så ser vi det også rundt oss. Jeg gir selv ikke til tiggere, eller sjelden, men mange gjør. Vi er mange som kjøper =Oslo. Bortkomne barn hjelper vi med å finne mamma, vi forklarer veien for dem som spør, holder dørene åpne for dem som har mue å bære på. 

Å jada, mye frekkhet og gnisninger blant folk også. Men det er mye godhet....jeg ser det hver eneste dag.

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også levd i femti år. Og han gamle fulle mannen som falt ned av benken, han hjalp jeg. Hun som lå deitings utafor puben i sprengkulda fulgte jeg hjem. Jeg reiser meg på buss, trikk og bane for de som ser ut til å trenge setet mer enn meg. Og jeg er ikke engang en spesielt snill og uegennyttig person! Det er mange gode og omsorgsfulle mennesker, selv om omsorgen mest synlig for familie, venner, kolleger og bekjente så ser vi det også rundt oss. Jeg gir selv ikke til tiggere, eller sjelden, men mange gjør. Vi er mange som kjøper =Oslo. Bortkomne barn hjelper vi med å finne mamma, vi forklarer veien for dem som spør, holder dørene åpne for dem som har mue å bære på. 

Å jada, mye frekkhet og gnisninger blant folk også. Men det er mye godhet....jeg ser det hver eneste dag.

Du er et enkelt menneske. En alle de som springer forbi og ikke bryr seg?

Dette er på generelt grunnlag, ikke om 1 enkelt menneske. Det regnet jeg med de fleste skjønte.

Selv hjelper jeg til hele tiden dag ut dag inn. Selv om de ikke har noe i hendene, så koster det lite å holde opp en dør. Eller hjelpe en dame eller en mann, som trenger hjelp over veien. Spør om noen har det bra.. osv.

Det står i Norges befolkning. 

Endret av Jaikkesant
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange gode og omsorgsfulle mennesker, selv om omsorgen mest synlig for familie, venner, kolleger og bekjente så ser vi det også rundt oss. Vi er mange som kjøper =Oslo. Bortkomne barn hjelper vi med å finne mamma, vi forklarer veien for dem som spør, holder dørene åpne for dem som har mue å bære på. 

Får sitere meg selv da, og ta vekk noen eksempler. Poenget var at de færreste mennesker er bare egoistiske, og om du ser deg om, vil du se at mange bryr seg. 

• Liker 3
Skrevet

Mennesker er egoister, på litt forskjellige måter og noen mer enn andre. Du også, som har så lett for å dømme andre og mener de bør være som deg fordi dine verdier er bedre enn deres,  som vil at alle rundt deg skal oppføre seg på en måte som passer deg, og som hele tiden driver og forteller menneskene her hvor ynkelige vi er i forhold til deg. Det siste gjør du fordi du har lyst, og du bryr deg lite eller ingenting om dem du kanskje sårer. Det er egoisme. 

Skrevet
1 time siden, antbug skrev:

Mennesker er egoister, på litt forskjellige måter og noen mer enn andre. Du også, som har så lett for å dømme andre og mener de bør være som deg fordi dine verdier er bedre enn deres,  som vil at alle rundt deg skal oppføre seg på en måte som passer deg, og som hele tiden driver og forteller menneskene her hvor ynkelige vi er i forhold til deg. Det siste gjør du fordi du har lyst, og du bryr deg lite eller ingenting om dem du kanskje sårer. Det er egoisme. 

Du er dømmende for du klarer ikke å lese trådens start rett. Var foresten ikke noe nytt.

Jeg ser hva jeg ser.  Og reflektere over livet. Noe jeg er stolt over å ta meg tid til.

Og enkelte her på kg må bare spy galle. Og vri seg ut av tema  

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får sitere meg selv da, og ta vekk noen eksempler. Poenget var at de færreste mennesker er bare egoistiske, og om du ser deg om, vil du se at mange bryr seg. 

Så sa jeg heller ikke alle. I start-tråden. 😊

Endret av Jaikkesant
Skrevet

Når man i dette samfunnet, eller denne flokken som du kaller det, lever som altruist noen år, da slutter man etterhvert å hjelpe folk for man blir bare utnyttet Jaikkesant. Man forbeholder den hjelpen som er igjen til sine nærmeste. 

Anonymkode: ef8cd...83d

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man i dette samfunnet, eller denne flokken som du kaller det, lever som altruist noen år, da slutter man etterhvert å hjelpe folk for man blir bare utnyttet Jaikkesant. Man forbeholder den hjelpen som er igjen til sine nærmeste. 

Man kan holde døren åpen for nestemann.  Selv om  den ikke bærer på tunge kasser. 😊

Jeg bærer ikke nag selv om jeg blir utnyttet hver dag. Det får bli opp til hvert enkelt individ hvor ego man er.

Skrevet

Jeg bærer ikke nag Jaikkesant, og ego klarer jeg aldri å bli, men man må beskytte seg selv fra ulvene. Hvis ikke blir man slukt. Å holde døra oppe for noen er høflighet. Står man til tjeneste for folk på andre plan, enten psykologisk eller ved å hjelpe med praktiske ting, så blir det aldri nok, når man først har åpnet den kanalen. Er du veldig givende, lener folk seg tilbake og bare tar. Du får ingenting igjen for det. Nå hadde du kanskje innstilt deg på å gi uten å forvente noe igjen. En slik livsfilosofi gjør deg bare utslitt. Før eller senere må man sette grenser, og ta vare på seg selv. Hvis ikke går man jo selv til grunne. Det der snill- og flinkpikesyndromet er bare tull. Det lønner seg å være pragmatisk. 

Ikke misforstå. Å være snill er bra, men man må velge sine kamper. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bærer ikke nag Jaikkesant, og ego klarer jeg aldri å bli, men man må beskytte seg selv fra ulvene. Hvis ikke blir man slukt. Å holde døra oppe for noen er høflighet. Står man til tjeneste for folk på andre plan, enten psykologisk eller ved å hjelpe med praktiske ting, så blir det aldri nok, når man først har åpnet den kanalen. Er du veldig givende, lener folk seg tilbake og bare tar. Du får ingenting igjen for det. Nå hadde du kanskje innstilt deg på å gi uten å forvente noe igjen. En slik livsfilosofi gjør deg bare utslitt. Før eller senere må man sette grenser, og ta vare på seg selv. Hvis ikke går man jo selv til grunne. Det der snill- og flinkpikesyndromet er bare tull. Det lønner seg å være pragmatisk. 

Ikke misforstå. Å være snill er bra, men man må velge sine kamper. 

Nei en god livsfilosofi med å være til hjelp og støtte gjør ikke meg utslitt. gjør ikke meg utslitt.

Det gir meg et takk for hjelpen, og av og til en klem som takk. Og det igjen gjør meg varm om hjertet. Mer trenger man heller ikke. Trenger ikke ha betalt i kroner og øre for alt her i verden. 

De kampene jeg ikke går. Er med dem som truer meg til taushet, og på livet. Der går min grense. Og har vært i slike kamper, mer en 1 gang.

Skrevet

Egoistisk er det i allefall. Fy faen...

Skrevet

Ja folk dør jo av sult i egne hjem.

Og hva sier det?

Det ante ikke jeg noe om når jeg startet tråden. 

Leste det i media i dag.

Norge på sitt beste.

Faen hvor rett jeg fikk.😣

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Mennesker er noen snodige vesener, det skal være vist.

Skrevet
2 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Mennesker er noen snodige vesener, det skal være vist.

Ja folk dør jo av sult i egne hjem.

Og hva sier det?

Det ante ikke jeg noe om når jeg startet tråden. 

Leste det i media i dag.

Norge på sitt beste.

Faen hvor rett jeg fikk.😣

Skrevet

Gruer meg til den dagen jeg ikke klarer meg  selv. Skal begynne å spare opp runde drops. Vil ikke ha det slik når jeg ikke klarer meg helt sel.

😣😣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...