Gå til innhold

Hvor mye er det mulig å gå ned på 2 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at mange kommer til å syns dette er teit Osv, men håper på å få noen serjøse svar. Jeg skal til syden om 15 dager og vil gå ned så mye som mulig før dette. Jeg har egentlig hatt lang tid på å gå ned men jeg har skeiet ut så mye og bare gått opp igjen og nå har jeg plutselig bare 15 dager på meg før vi reiser til syden. Jeg begynte å slanke meg for ca 3 mnd siden og har gått ned fra 68 kg til 63 kg. Jeg er 168 cm i høyde,  Men vil ennå ned hvertfal 10 kilo, vil ligge på mellom 50-55 kg. jada jeg vet 63(det jeg veier nå) er normalvekt, men alle bærer vekt forskjellig og jeg ser ganske så lubben ut, får kommentarer på det også så det er ikke noe jeg innbiller meg.

Jeg vet at det er mulig å gå ned hvertfal 3-4 kg på en uke, for det har jeg gjort før helt uten trening, men hvis jeg er i mye aktivitet og for eksempel bare spiser grønnsaker og drikker vann frem til jeg drar, så ville jeg jo tro det går ann å gå ned enda litt mer en 3 kg i uka? Er det noen som har erfaring på hvor mye det faktisk er mulig å gå ned på 2 uker når man ligger på normalvekt fra før av og ikke har så høy forbrenning? Jeg vil gå ned så mye som mulig fordi jeg skal være 2 uker i syden og da kommer jeg antageligvis til å gå opp en del kg😂 Vil gjerne høre hvis noen har noen erfaringer med hvor mye man kan klare å gå ned på ca 2 uker eller vet noe om dette! Takk på forhånd :)  

Anonymkode: ed59f...b97

Skrevet

Dette hørtes virkelig ut som en god idé...

Om du vil være sur, utslitt, syk, skuffa og se jævlig ut på ferien.

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, Kattekvinne skrev:

Dette hørtes virkelig ut som en god idé...

Om du vil være sur, utslitt, syk, skuffa og se jævlig ut på ferien.

Man blir vel absolutt ikke syk av å ikke spise kjøtt eller godis i bare 14 dager?  Er jo mange som lever sånn til vanelig 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir vel absolutt ikke syk av å ikke spise kjøtt eller godis i bare 14 dager?  Er jo mange som lever sånn til vanelig 

Stor forskjell på å kutte ut snop og brus,  og dette som TS planlegger -  kutt grønnsaker og vann, kombinert med mye trening. 

Du kommer til å gå ned, deretter legge på deg slt igjen. Er det virkelig verdt det?  Reis til Syden,  kos deg på ferie, ta heller ordentlig tak når du er tilbake -  spis ordentlig mat, ØK hverdagsmosjonen,  og begyn med styrketrening - det vil være med på å forme kroppen din og gre deg strammere 

Om du absolutt MÅ på diett ville jeg søkt opp PSFM-dietten da den er den "sunneste" (=minst farlige?) av ekstremdiettene som finnes. Iallfall et langt bedre valg enn å leve på grønnsaker 

• Liker 2
Skrevet

Du kommer ikke til å kunne se noen påtagelig endring i vekt/utseende på to uker, uansett hva du gjør. Du kan klare å bli skikkelig syk på den tida, ihvertfall nok til at du vil få problemer med å nyte ferien, men jeg tror du allerede er i et usunt miljø når du får kommentarer på vekt og du ønsker å bli undervektig. Har ingen konkrete råd, du gjør uansett hva du vil med din egen kropp.

• Liker 8
Skrevet
6 timer siden, Pringle skrev:

Du kommer ikke til å kunne se noen påtagelig endring i vekt/utseende på to uker, uansett hva du gjør. Du kan klare å bli skikkelig syk på den tida, ihvertfall nok til at du vil få problemer med å nyte ferien, men jeg tror du allerede er i et usunt miljø når du får kommentarer på vekt og du ønsker å bli undervektig. Har ingen konkrete råd, du gjør uansett hva du vil med din egen kropp.

Usunt miljø ja.. 🤔 Det er mest familien min som kommenterer på vekta mi😅 Ingen veninner som gjør det.. Og jeg syns det er bedre at de sier ifra enn at de ikke sier noe. Grunnen til at de kommenterer det er fordi jeg var slank før, men har lagt på meg mye de siste åra. Men det at man ikke kan se noe særlig forskjell på kroppen på 2 uker tror jeg ikke noe på. Selvfølgelig man kan jo ikke bli veldig tynn på 2 uker, det vet jeg, men man kan klare å stramme opp en del og det er det jeg vil, dessuten har jeg holdt på lengre en 2 uker, vil bare gasse på litt de siste 2 ukene nå😅 -TS

Skrevet

Jeg kan forklare deg hvordan du går ned 3 kg. på en uke, men vil jeg det? Absolutt ikke! Det er rett og slett en særdeles dårlig idè. Det er også en dårlig idè å prøve og ende opp som undervektig. Hvis familien din mener at du bør være undervektig for å være "bra nok" i deres øyne, så ber du dem ganske enkelt holde kjeft. Du er helt sikkert fin som du er.

Samtidig er det ingen grunn til å gå opp mange kilo i løpet av 14 dager. Sol, varme og mye fritid gir muligheter for f.eks. å svømme eller gå lange turer. Ofte serveres det jo mye frukt og grønt også (Som smaker mye bedre enn her hjemme), så da er det bare å hive innpå.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Usunt miljø ja.. 🤔 Det er mest familien min som kommenterer på vekta mi😅 Ingen veninner som gjør det.. Og jeg syns det er bedre at de sier ifra enn at de ikke sier noe. Grunnen til at de kommenterer det er fordi jeg var slank før, men har lagt på meg mye de siste åra. Men det at man ikke kan se noe særlig forskjell på kroppen på 2 uker tror jeg ikke noe på. Selvfølgelig man kan jo ikke bli veldig tynn på 2 uker, det vet jeg, men man kan klare å stramme opp en del og det er det jeg vil, dessuten har jeg holdt på lengre en 2 uker, vil bare gasse på litt de siste 2 ukene nå😅 -TS

Det virker som du egentlig har bestemt deg, så jeg forstår ikke hvorfor du ber om råd her. Vi er flere som sier at det er en dårlig idé å leve på grønnsaker og vann i to uker. Du kommer kanskje til å miste en del vann, du risikerer også å miste muskelmasse. Jeg syns det høres ut som en jævlig dårlig idé, faktisk idioti. Du kan heller begynne å danne gode vaner som du kan fortsette med når du kommer hjem; sunt kosthold i riktige mengder og styrketrening. 

• Liker 1
Skrevet

Det du mister i såfall er vannvekt og muskelmasse. IKKE fett.

For det andre, så streber du etter undervekt.

For det tredje: Det JEG tror du trenger er trening. Rett mat med masse proteiner, grønnsaker og litt fett, samt skikkelig styrketrening. 

Muskler strammer opp, tar mindre plass enn fett og der med er vekten høyere, men visuellt ser du mer fit ut. 

Noen bilder om vekt vs muskler. Felles er at alle veier mer på etterbildene:

http://i0.wp.com/paleozonenutrition.com/wp-content/uploads/2012/01/fat-vs-muscle.jpg?resize=369%2C576

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ef/06/2a/ef062a5830851fea91e00820dfd54f19.jpg

• Liker 2
Skrevet

Prøv psmf. Da vil du gå ned i vekt. 

Anonymkode: a6389...03b

• Liker 2
Skrevet

Du er 168 cm og vil veie 53-54 kilo? Har du null muskulatur eller noe sånt? Trener du aldri? Fordi jeg kan ikke se for meg at det er sunt å veie så lite når man er 168 med mindre man aldri trener og dermed ikke har muskelmasse. Altså, jeg er 8 cm lavere enn deg og veier 53 kilo og jeg er TYNN altså. 

Anonymkode: 6075d...02e

• Liker 4
Skrevet

Du bør fint klare å gå ned rundt 1 kg på en sunn måte i løpet av 2 uker.

Anonymkode: 8fca6...8aa

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet at mange kommer til å syns dette er teit Osv, men håper på å få noen serjøse svar. Jeg skal til syden om 15 dager og vil gå ned så mye som mulig før dette. Jeg har egentlig hatt lang tid på å gå ned men jeg har skeiet ut så mye og bare gått opp igjen og nå har jeg plutselig bare 15 dager på meg før vi reiser til syden. Jeg begynte å slanke meg for ca 3 mnd siden og har gått ned fra 68 kg til 63 kg. Jeg er 168 cm i høyde,  Men vil ennå ned hvertfal 10 kilo, vil ligge på mellom 50-55 kg. jada jeg vet 63(det jeg veier nå) er normalvekt, men alle bærer vekt forskjellig og jeg ser ganske så lubben ut, får kommentarer på det også så det er ikke noe jeg innbiller meg.

Jeg vet at det er mulig å gå ned hvertfal 3-4 kg på en uke, for det har jeg gjort før helt uten trening, men hvis jeg er i mye aktivitet og for eksempel bare spiser grønnsaker og drikker vann frem til jeg drar, så ville jeg jo tro det går ann å gå ned enda litt mer en 3 kg i uka? Er det noen som har erfaring på hvor mye det faktisk er mulig å gå ned på 2 uker når man ligger på normalvekt fra før av og ikke har så høy forbrenning? Jeg vil gå ned så mye som mulig fordi jeg skal være 2 uker i syden og da kommer jeg antageligvis til å gå opp en del kg😂 Vil gjerne høre hvis noen har noen erfaringer med hvor mye man kan klare å gå ned på ca 2 uker eller vet noe om dette! Takk på forhånd :)  

"Får kommentarer på det", hva slags folk er det du omgir deg med?? Mange anbefaler maks en kg i uka, så to kg er nok godt innenfor det som er mulig, men du kan sikkert gå ned mer også. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, drue skrev:

Det virker som du egentlig har bestemt deg, så jeg forstår ikke hvorfor du ber om råd her. Vi er flere som sier at det er en dårlig idé å leve på grønnsaker og vann i to uker. Du kommer kanskje til å miste en del vann, du risikerer også å miste muskelmasse. Jeg syns det høres ut som en jævlig dårlig idé, faktisk idioti. Du kan heller begynne å danne gode vaner som du kan fortsette med når du kommer hjem; sunt kosthold i riktige mengder og styrketrening. 

Jeg har bestemt meg ja, spørr jo ikke "syns dere dette er en god ide?" Men det er vist eneste jeg ser ut til å få svar på. Spørsmålet mitt var bare om noen har erfaringer på hvor mye man kan klare å gå ned på et par uker. Planen er jo netopp det du sier her, å danne gode vaner, trene og spise sunt når jeg kommer hjem men jeg vil fortsatt gå ned litt fort før jeg skal til syden.  -Ts 

Skrevet
1 time siden, sol87 skrev:

"Får kommentarer på det", hva slags folk er det du omgir deg med?? Mange anbefaler maks en kg i uka, så to kg er nok godt innenfor det som er mulig, men du kan sikkert gå ned mer også. 

Takk for svar☺️ Jeg får høre det litt fra familien og jeg fikk høre for litt siden at det går rykter blandt de jeg gikk på ungdomsskole med at jeg har "blitt feit"😳  Også får jeg stadig kommentarer på at jeg burde begynne å trene..- TS 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er 168 cm og vil veie 53-54 kilo? Har du null muskulatur eller noe sånt? Trener du aldri? Fordi jeg kan ikke se for meg at det er sunt å veie så lite når man er 168 med mindre man aldri trener og dermed ikke har muskelmasse. Altså, jeg er 8 cm lavere enn deg og veier 53 kilo og jeg er TYNN altså. 

Anonymkode: 6075d...02e

Grunnen til at jeg vil veie ca det er fordi jeg er ganske lubben nå, og da tenker jeg at jeg sikkert må ned til den vekta for å se normal ut. Vil ikke se ut som et skjelett hvis du fikk inntrykk av det😅 Og nei jeg trener aldri så har omtrent bare fett på kroppen. Og alle bærer vekt forskjellig så to personer som veier det samme kan se helt forskjellige ut, selvom de er like høye også, Har dessuten helt flate pupper og da kan du se for deg hvor dumt det ser ut å ha masse former ellers på kroppen, jeg kler det ihvertfal ikke, man ser på en måte veldig godt at det bare er fett..  Jeg har en veninne som veier 52 kg naturlig, hun spiser som en mann og hun spiser godteri heletiden, men legger ikke på seg, (hun trener heller aldri og har aldri trent) og hun ser helt normal ut, hun har litt mage  men hun er ikke tykk og hun er heller absolutt ikke for tynn, altså hun ser ikke undervektig ut, selvom 52 egentlig er undervekt og hun er like høy som meg -TS

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar☺️ Jeg får høre det litt fra familien og jeg fikk høre for litt siden at det går rykter blandt de jeg gikk på ungdomsskole med at jeg har "blitt feit"😳  Også får jeg stadig kommentarer på at jeg burde begynne å trene..- TS 

Hva slags familie er dette som kaller deg feit?

Anonymkode: 72b40...b24

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Det du mister i såfall er vannvekt og muskelmasse. IKKE fett.

For det andre, så streber du etter undervekt.

For det tredje: Det JEG tror du trenger er trening. Rett mat med masse proteiner, grønnsaker og litt fett, samt skikkelig styrketrening. 

Muskler strammer opp, tar mindre plass enn fett og der med er vekten høyere, men visuellt ser du mer fit ut. 

Noen bilder om vekt vs muskler. Felles er at alle veier mer på etterbildene:

http://i0.wp.com/paleozonenutrition.com/wp-content/uploads/2012/01/fat-vs-muscle.jpg?resize=369%2C576

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ef/06/2a/ef062a5830851fea91e00820dfd54f19.jpg

Jeg har ikke muskler i det heletatt omtrent og jeg har dårlig forbrenning så går fort opp i vekt. Forrigang jeg var i syden gikk jeg opp 2 kg på 2 uker selvom jeg prøvde å bevege meg ganske mye, og nå som jeg har vært på suppedietter/ måltidserstatterr og div så VET jeg med 100% sikkerhet at jeg kommer til å gå opp i vekt mens jeg er der.  Og jeg er klar over alt dette med muskler Osv, men dette er ikke en langsiktig plan! Jeg vil bare se litt finere ut før jeg skal til syden og når jeg kommer hjem skal jeg trene og spise sunt. Og jeg tror ikke jeg ville sett undervektig ut med en vekt på 53-54, jeg ser jo på kroppen min at jeg ikke hadde hatt vondt av å gått ned 10 kg. Men hvis jeg ser fin ut når jeg har gått ned til for eksempel 57-58 så er det jo bare å holde den vekta og slutte å slanke meg😁 jeg har bare ca 53-54 som mål fordi jeg ikke tror at det vil være noe særlig forskjell før jeg når den vekta, iforhold til hvordan jeg ser ut nå -TS

Skrevet

Du kommer ikke til å bli mett av bare grønnsaker. Jeg foreslår at du kjøper picnic skinke og nøtteblanding og spiser litt av disse også. Og da tenker jeg ikke på nøtteblanding som inneholder søtsaker. 

Når du gir kroppen for lite mat kommer den til å tviholde på det lille du har gitt den og da går du ikke ned. 

Jeg har gått ned 2,5 på 12 dager. Da har jeg spist litt sjokolade også. Man trenger det. Jeg fant ut at jeg hadde gått opp og ville gå ned til min trivselvekt. Fordi jeg selv ønsket det. Ikke fordi andre kommet med bemerkninger. 

Anonymkode: 72b40...b24

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke muskler i det heletatt omtrent og jeg har dårlig forbrenning så går fort opp i vekt. Forrigang jeg var i syden gikk jeg opp 2 kg på 2 uker selvom jeg prøvde å bevege meg ganske mye, og nå som jeg har vært på suppedietter/ måltidserstatterr og div så VET jeg med 100% sikkerhet at jeg kommer til å gå opp i vekt mens jeg er der.  Og jeg er klar over alt dette med muskler Osv, men dette er ikke en langsiktig plan! Jeg vil bare se litt finere ut før jeg skal til syden og når jeg kommer hjem skal jeg trene og spise sunt. Og jeg tror ikke jeg ville sett undervektig ut med en vekt på 53-54, jeg ser jo på kroppen min at jeg ikke hadde hatt vondt av å gått ned 10 kg. Men hvis jeg ser fin ut når jeg har gått ned til for eksempel 57-58 så er det jo bare å holde den vekta og slutte å slanke meg😁 jeg har bare ca 53-54 som mål fordi jeg ikke tror at det vil være noe særlig forskjell før jeg når den vekta, iforhold til hvordan jeg ser ut nå -TS

Suppedietter og måltidserstatter??? Er du helt på bærtur jente? Hvor gammel er du forresten?

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...