Gå til innhold

bo i hybel uten soverom? bostøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor i hybel som får bostøtte?

Jeg snakker da om hybel/leilighet med egen inngang, kjøkken, bad. Du bor alene. 
Men du har ikke tradisjonelt soverom? Altså må sove på stuen/sovesofa eller sovealkove? 

Får du bostøtte?
Jeg vurderer det sterkt, på grunn av økonomi. 

Hvordan er det å bo slik? Uten "ekte" soverom? Hva er best, sovealkove eller å sove i oppholdsrommet? 

Anonymkode: 99570...9f5

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Man kan få bostøtte til slikt, ja. Men du får ikke bostøtte om du har råd til å ikke få det.

Skrevet

Alle kan få bostøtte så lenge de innfrir kravene.... Hvis du bor alene, så har det ingenting å si om det er soverom eller ei, så lenge boligen kan godkjennes som boenhet. Mottok selv bostøtte for noen år siden da jeg bodde på en ett-roms. Vil på det sterkeste anbefale en sovealkove om det lar seg gjøre, for jeg kjente det ble veldig kvelende  å skulle sove, spise og oppholde meg i samme rom hele tiden når jeg var hjemme... 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, altflyter skrev:

Alle kan få bostøtte så lenge de innfrir kravene.... Hvis du bor alene, så har det ingenting å si om det er soverom eller ei, så lenge boligen kan godkjennes som boenhet. Mottok selv bostøtte for noen år siden da jeg bodde på en ett-roms. Vil på det sterkeste anbefale en sovealkove om det lar seg gjøre, for jeg kjente det ble veldig kvelende  å skulle sove, spise og oppholde meg i samme rom hele tiden når jeg var hjemme... 

Ok takk for utfyldene svar. Ser for meg at sovealkove er lettere å leve med. Spesielt med tanke på at jeg er mye/mest hjemme. Er også bekymret for hybelkjøkken, fordi jeg er bortskjemt og har et stort og flott kjøkken nå. Større en foreldrene mine. Men til gjengjeld så er stue og bad lite :P 
Men det er nok en vane sak. 

ts

Anonymkode: 99570...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...