Gå til innhold

Feber fantasier

alisia4

Anbefalte innlegg

Min sønn på 5 år hadde feber og kom løpende inn til meg en natt fordi han var redd. Han fortalte at han hadde vært "våken" og sett en skygge av en gutt som ville tenne fyr på gulvet :sjokkert:. Syntes det var skikkelig ekkelt, og ikke rart han ble redd stakkar liten.

Men ble likevel en tanke bekymret, for jeg har bare opplevd en gang at han hadde feber fantasier, men ikke av noe sånt slag. Ville egentlig ikke noe annet med innlegget enn å legge det frem for noen.

Men er man ikke ganske dårlig når man får feber fantasier, og noen andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var barnevakt for en gutt på 8 år for noen år tilbake. Han kom tuslende opp trøtt, rød og febervarm og ville ha et glass vann. Jeg gikk mot kjøkkenet for å ordne vannglasset da guttungen tørna fullstendig. Han hylte og skrek og tok tak i meg med et jerngrep som førte til blåmerke i mange dager etterpå. Han så nemlig en "He-man-figur", full size (!) som stod i døråpningen klar til å meie meg ned med sverdet sitt!!! Vann måtte vi hente på badet og jeg satt på soverommet (med døra forsvarlig låst) i to timer før gutten roa seg ned og sovna.

Det varierer fra person til person om hvor syk du er før du fantaserer. Noen får feberfantasier bare ved lav feber, noen ved høy feber og mange får jo aldri feberfantasier i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uff, feberfantasier er ganske ekle og vonde. Absolutt de verste marerrittene jeg noen gang har hatt. I tillegg så forstår man ikke alltid at det var et mareritt når man våkner og fortsetter i "marerittland". Åh, de er ekle. :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt feberfantasier selv i voksen alder, og det er skikkelig skremmende! Men jeg tror ikke jeg hadde så veldig høy feber, så gutten din var ikke nødvendigvis dødelig syk! :-) I en av mine siste vekket jeg søsteren min midt på natten (vi var begge hjemme på juleferie), og vi måtte gå på jakt etter en mann som i følge meg hadde brutt seg inn i huset... Det verste var at hun var så trett at hun ikke stilte noen spørsmål, men ble med på jakten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alisia ikke innlogget
Men jeg tror ikke jeg hadde så veldig høy feber, så gutten din var ikke nødvendigvis dødelig syk! :-)

Nei han var ikke sånn syk, tenkte bare det at han må ha hatt ganske høy feber. :sjokk: Men ekkelt var det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...