Gå til innhold

Hundeleker som tåler en trøkk, og et spm. om hundegodteri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bikkja er blitt en djevel på å ødelegge lekene sine, og jeg trenger noen tips til leker som tåler en del, men som er billige å kjøpe. Her blir det enten revet hull i og støffinga blir dratt ut over hele gulvet, eller så blir pipe-delen av leken ødelagt, eller så blir leken rett og slett bare gnagd i stykker. De siste ukene har jeg kastet minst 5-6 stk som har blitt ødelagte. Kan nevne at bikkja ikke er særlig interessert i sånne tau-ben, og får ikke ha tennisballer (blir bare liggende å gnage av "pelsen" på ballen, og det er ikke bra for tennene).

Jeg lurte også på om noen kan anbefale noen godbiter til hunden (helst en nettbutikk), jeg vil da ha sunne godbiter (uten korn og sukker, helst høy andel kjøtt og grønnsaker). Bikkja elsker å få pølsebiter, skinke, kjøttprodukter, ost, frukt, osv, men det er ganske klissete å ha denslags med i lommen, og jeg er ikke spesielt begeistret for å gå rundt med fingre som stinker av kjøttpølse, så jeg bruker bare sånt når vi trener i nærområdet, slik at det ikke er langt til nærmeste såpevask. Bikkja er selvfølgelig ganske kresen, jeg har prøvd leverbiter, og bikkja gir meg en 50/50 sjanse for om det blir spist eller spyttet ut. Mao. det må være ganske smakfullt, og aller helst komme i en pose/eske med stor mengde godbiter (gjerne uten å koste flere hundre kroner for en liten pose), for de går fort unna når vi holder på med trening.

Anonymkode: 8c137...06c

Skrevet

Hva med fleece? Man kan ganske enkelt lage leker av billige fleecepledd fra Ikea.

Skrevet

"Gresshoppepølsa" er det noe som heter, høy smakelighet og mye kjøtt. Koster ca 75 for en pakke på 4 med 500(?) g i hver. Skjærer en pølse i tynne skiver og hever i fryseren, tar opp en tynn skive til hver dag vi skal trene og smuldrer den i små biter, bruk plastpose i lomma :) 

Skrevet
35 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Hva med fleece? Man kan ganske enkelt lage leker av billige fleecepledd fra Ikea.

Min spiser opp fleece også.

Jeg har både draleker av fleece og tennisballer, men ikke framme. Tar de kun frem når vi skal leke med de, så bikkja ikke ødelegger de når han kjeder seg.

Godbiter: Dr Clauders, Natures Menu, Provit, Orijen osv. Prøv hund som hobby.

Anonymkode: effea...0b5

Skrevet

Ang. godbiter, så kan jeg anbefale en godbitveske. Så slipper du at lommene blir klissete. 

Skrevet
25 minutter siden, Tabris skrev:

Ang. godbiter, så kan jeg anbefale en godbitveske. Så slipper du at lommene blir klissete. 

Jau, men det hjelper jo ikke på klissete pølsefingre da.

Anonymkode: effea...0b5

• Liker 2
Skrevet

Har en hund selv som er utrolig flink til å ødelegge leker, men han har forsatt ikke ødelagt kong extrem. Den er kjempe fin og tåler en trøkk. Man kan putte mat inni og fryse den med deilig fyll inni. Skal litt til for å ødelegge en slik leke. Tror den jeg har koster 159 kr , men kommer helt ann på størrelsen du vil ha på den. 

Skrevet

Kong til å fylle er herlig, og de fylte lekene de produserer er visstnok også gode for destruktive lekere. Vi har noen på shelteret, og alt av Kong-merket ser ut til å vare lenger enn litt mer billige ikke-merke-leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...