Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tenker jeg skal flytte til Trondheim om ett års tid med kjæresten min. Han skal studere og jeg skal jobbe. Hvordan er det å bli kjent i selve trondheim og andre mennesker, når man ikke skal studere? Og noen som har anbefalinger på hvor i byen det er fint å bosette seg? 

Anonymkode: 71ee2...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen skal du være :)

Det går vel helt fint å bli kjent med folk uten å studere, de som jobber har da venner de også :) Vil fraråde å dra aaalt for langt sør/vest med tanke på beliggenhet, men det er bare min egen smak. Selv om havstein/byåsen/bymarka (vest) er veldig fint og nærme marka, så er det høøøyt oppe og slitsomt å sykle dit, men det går jo en og annen buss, da. 

Og så med sør mener jeg Heimdalområdet og Tiller, selv om det er fint å være nærme City Syd osv også. 

Jeg ville bodd på Elgeseter/Øya/Ila/Lerkendal/Nardo for nærhet til sentrum og sånn, eller kanskje nærmere Strindheim/Lademoen også. Generelt ikke bo så langt unna innherredsveien, der går så å si alt av busser veldig ofte. Spørs jo bare på om dere har  bil, om du er glad i å gå til jobb eller kan kjøre, om du vil ta tog kan du jo bo lengre unna men det blir jo langt for han som skal studere?

Får dere ikke studentbolig, da? For man må ikke studere begge to for å få det. Da kan jeg anbefale Lerkendal eller Berg hvis dere vil bo nærme byen og omegn, samt Moholt/Voll/Steinan studentby hvis det går greit å bo litt lenger unna. Tror kanskje Voll er privat, så blir dyrt, men Moholt er kjempefint og billig, det er Steinan også... 

Det er jo mange som vil anbefale Singsaker, men det er et strøk preget av store, dyre hus, og det er ikke så veldig nærme kollektivtrafikken egentlig, og er myyyye bakker. Kan bli slitsomt på vinteren spesielt med bil og enveiskjøring og drit. 

Hvis han skal gå på Gløs kan dere bo nesten hvor som helst, det er veldig enkelt å komme seg dit. Hvis han skal på Dragvoll eller Rotvoll så er det litt annerledes, da. 

Anonymkode: a243c...29c

Skrevet

Jeg synes sørsida av Trondheim er perfekt jeg. Her har man alt man trenger i nærheten, uten å bo midt i bykaoset. Det går ofte busser inn til byen, og det tar ikke lang tid. Man har jo forskjellige preferanser selvfølgelig. 

Hvilken aldersgruppe er dere i? Tror det vil gå fint å finne seg venner her. :) 

Anonymkode: 69ead...390

Skrevet

Når dere er unge og frie og sosiale, ville jeg bodd nært der ting skjer, i sentrum. Bakklandet, Møllenberg, Ila,f.eks. Det kommer alltids en tid da man etablerer seg og trenger mer plass, ro, hageflekk etc. Men den tiden er kanskje ikke nå?

Jeg bodde på Møllenberg da jeg studerte, og var MEGET fornøyd med det. Nå har jeg fått barn og måtte ha hage, og havnet på Nardo. Det er også helt i orden, gangavstand til byen, men jeg er glad for at jeg fikk noen år i sentrum først.

Anonymkode: fb4ac...62f

Skrevet

som personen over sier, mange studenter trives på møllenberg/sosidenområdet. jeg anbefaler deg også å bo i nærheten av sentrum :) hvis ikke er lade/ringve veldig fint, da har du ladestien rett ved som jeg mener er trondheims fineste turområde :) og somo flere nevner, så anbefaler jeg ikke tiller/heimdal/kolstad/saupstadområdet, altså trondheim vest :) hold deg på østsia av sentrum :P 

Anonymkode: e07a1...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...