AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Jeg er nå inne i min 4 praksisperiode og jeg mistrives noe voldsomt. Har tidligere hørt at ingen liker alle praksisperiodene. Det er greit det tenker jeg. Problemet mitt er heller det at jeg misliker 3 av mine 4 praksiser. Kjenner at jeg snart ikke orker mer. Har klaget til skolen angående litne relevans og mangel på praksisveileder. Jeg får ikke lært det jeg skal. Ingenting skjer. Burde jeg slutte i protest? Jeg elsket vitkelig den ene praksisen og det er det jeg vil jobbe med. Samtidig så splittes jeg. Jeg gruer meg hver dag til å gå i praksis. I helgene tenker jeg bare på praksis og jeg ser ikke på sykepleie som et nobelt yrke lenger. Jeg ser på sykepleiere som feiginger som ikke tør å kjempe for bedre arbeidsforhold. Jeg kommer til å være flau når jeg sier at jeg er sykepleier. Jeg er interessert i å hjelpe mennesker. Sykepleiere som ikke kjemper for bedre forhold vil jeg si er en fare for pasienter. Jeg vil lære mens jeg er i praksis, ikke være listefyll. Som sagt så gleder jeg meg virkelig til å komme i en super jobb, men all denne vonde praksisen gjør noe med meg. Det er helt klart noe av det verste jeg har opplevd i livet mitt.Hvordan holde ut? Anonymkode: 411c9...f90
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Det er synd du ikke trives i praksis, det hjelper ikke på motivasjonen. Har selv vært uheldig med en praksis, og det var tøffe 8 uker og komme seg gjennom. Går du på skole i Oslo? Hvis du virkelig vil bli sykepleier, manner du deg opp og kveler deg gjennom dette! Syns det er svært uheldig av deg å mene at sykepleiere ikke kjemper for bedre arbeidsforhold? Hva legger du i det? Hvis du skal være flau over å kalle deg sykepleier når du er ferdig, syns jeg du skal slutte. Selv jobbe gjeng på en super sengepost på sykehus med de beste kollegaene.. Anonymkode: 7437c...3b2 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Jeg skulle så gjerne skrevet mye, men kjenner jeg får litt aversjoner mot hele deg når du ser ned på de ansatte der du er i praksis. Hva vet du om hvilke kamper de har kjempet eller hvilke diskusjoner som foregår? Tro meg du vet svært lite, som student får du ikke all info og forstår ikke alt som skjer. Jeg er en av de som har jobbet mye for å forbedre ting på arbeidsplassen, det vet da studentene ingenting om. De er der noen få uker og tror de eier verden og vet alt. Du virker jo også å være en slik. Ja det er vanlig å mislike en praksis, men når du misliker de fleste praksiser bør du gjerne gå i deg selv fremfor å lete etter feil hos andre. Anonymkode: e9bfe...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Nok en student som vet bedre enn de som jobber i yrket.. Anonymkode: 04e0d...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er synd du ikke trives i praksis, det hjelper ikke på motivasjonen. Har selv vært uheldig med en praksis, og det var tøffe 8 uker og komme seg gjennom. Går du på skole i Oslo? Hvis du virkelig vil bli sykepleier, manner du deg opp og kveler deg gjennom dette! Syns det er svært uheldig av deg å mene at sykepleiere ikke kjemper for bedre arbeidsforhold? Hva legger du i det? Hvis du skal være flau over å kalle deg sykepleier når du er ferdig, syns jeg du skal slutte. Selv jobbe gjeng på en super sengepost på sykehus med de beste kollegaene.. Anonymkode: 7437c...3b2 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle så gjerne skrevet mye, men kjenner jeg får litt aversjoner mot hele deg når du ser ned på de ansatte der du er i praksis. Hva vet du om hvilke kamper de har kjempet eller hvilke diskusjoner som foregår? Tro meg du vet svært lite, som student får du ikke all info og forstår ikke alt som skjer. Jeg er en av de som har jobbet mye for å forbedre ting på arbeidsplassen, det vet da studentene ingenting om. De er der noen få uker og tror de eier verden og vet alt. Du virker jo også å være en slik. Ja det er vanlig å mislike en praksis, men når du misliker de fleste praksiser bør du gjerne gå i deg selv fremfor å lete etter feil hos andre. Anonymkode: e9bfe...7c5 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nok en student som vet bedre enn de som jobber i yrket.. Anonymkode: 04e0d...d7e Det er så forutsigbart at en tråd som dette utvikler seg på denne måten. Det har blitt ganske trøttende. Anonymkode: 45552...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå