AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Tingen jeg bestilte kom ikke innen den estimerte tiden, så jeg sendte sendte melding til selger om at den ikke var kommet og at jeg gjerne ville ha pengene tilbake. Dagen etter dukket tingen opp i postkassen min, så da sendte jeg melding om at jeg hadde fått den og alt var ok. Men nå, noen dager etter, fikk jeg beskjed fra Paypal om at jeg har fått beløpet refundert likevel. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg kan jo ikke sende tingen tilbake, det blir alt for dyrt. Burde jeg be dem ta tilbake det refunderte beløpet?? Jeg har jo allerede sagt fra til dem om at jeg har fått tingen. Og, skal jeg gi dem feedback? Da må jeg jo i såfall si at jeg fikk refundert beløpet men at tingen kom likevel?... Hilsen Noob Anonymkode: 9057c...ed8
Minya Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Ja, nå har du jo fått tingen din, så da må du kontakte selgeren på nytt og si at du vil gjerne gjøre opp for deg. Når du gir feedback kan du kommentere at leveringstiden var noe lenger enn antatt. Ting du bestiller fra utlandet, særlig om totalbeløpet kommer over tollgrensa, kan ta så mye som tre uker ekstra tid, ikke bare fordi det skal innom det norske tollvesenet, men også fordi det ofte stopper opp når pakken når norsk postvesen. Forstå det den som kan. (Forvent en ekstra regning i posten på et latterlig høyt beløp hvis tingen du bestilte pluss frakt kostet mer enn 350 kroner.) 2
Akay Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Ikke selger sin feil. Seriøs selger så send pengene tilbake til ham på paypal og gi ham god score. 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Takk for svar, men hvordan sender jeg pengene tilbake til selger nå uten å kjøpe tingen på nytt? Har jo allerede sagt fra om at jeg har mottatt tingen, men det har ikke selger svart på. Anonymkode: 9057c...ed8
Akay Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men hvordan sender jeg pengene tilbake til selger nå uten å kjøpe tingen på nytt? Har jo allerede sagt fra om at jeg har mottatt tingen, men det har ikke selger svart på. Anonymkode: 9057c...ed8 Du logger inn på paypal så ser du hvilken epostadresse du har fått penger fra. Deretter så sender du penger tilbake til den adressen:)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 2 minutter siden, Akay skrev: Du logger inn på paypal så ser du hvilken epostadresse du har fått penger fra. Deretter så sender du penger tilbake til den adressen:) Ok, det får jeg ikke til. Har ikke appen, men logget inn på paypals nettside. Får bare opp kinesiske tegn på "seller information". Tror jeg skal prøve å skrive ny melding til selger i stedet kanskje.. Anonymkode: 9057c...ed8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Send en ny melding til selgeren. Legg inn en god karakter på selgeren som tross alt ryddet raskt opp. Det er ikke selgerens feil at postgangen tok så lang tid dersom selgeren var rask med å sende varen (pleier å få mail om at varene er sendt). Anonymkode: a3b41...897
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 nå føler jeg meg helt dust som ikke får det til, men altså.. Jeg får hverken til å sende ny melding til selgeren eller å finne ut hvilken epostadresse selgeren har. Tingen jeg kjøpte vises ikke i historikken min på My Ebay lenger, så jeg kan ikke trykke på "message seller". Epostadressen til selgeren står ikke i betalingsinfoen på transaksjonen i PayPal, "PayPal-navnet" til selgeren. Noen som skjønner hva jeg mener og kan hjelpe? Anonymkode: 9057c...ed8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Kontakt ebay, og forklar situasjonen. Anonymkode: 4380f...ff7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 Ok, nå fant jeg ut hvordan jeg kan kontakte selgeren via Resolution center. Men det var ikke åpenbart! Har spurt om selger kan forklare hvordan jeg skal gå fram for å betale tilbake. Anonymkode: 9057c...ed8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå