Gå til innhold

Hvilken bank nå som Dnb tar seg betalt for uttak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bank kan jeg bytte til som er rimeligere? Det må være en bank hvor jeg får visa kort med bilde siden jeg ikke har annen legitimasjon, samt at den må ha nettbank :)

Hvilken bank bruker du?

Anonymkode: b9f2f...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skandia skandia skandia :)

Anonymkode: f9bb4...f18

Skrevet

Tar de betalt for uttak? Noe annet de har endret på? Jeg tar jo aldri ut penger egentlig.

Skandiabanken er bra, jeg har både dem og DnB.

Du kan forøvrig bare beholde det gamle kortet ditt som legitimasjon, jeg løper rundt med et kort fra forrige bank fremdeles fordi jeg aldri klarer å dra meg til en DnB-filial og ta bilde.

Skrevet

Kjempefornøyd med storebrand bank jeg. Gikk fra dnb til dem. 1.85% på boliglånet også :) 

Skrevet
58 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Tar de betalt for uttak? Noe annet de har endret på? Jeg tar jo aldri ut penger egentlig.

Skandiabanken er bra, jeg har både dem og DnB.

Du kan forøvrig bare beholde det gamle kortet ditt som legitimasjon, jeg løper rundt med et kort fra forrige bank fremdeles fordi jeg aldri klarer å dra meg til en DnB-filial og ta bilde.

Kortet vil jo gå ut på dato og da er ikke legitimasjonen gyldig :) Men takk for tips :)

Skrevet

Da er det 2 - 1 til Skandia - Storebrand,

flere? :)

Skrevet

Er det gebyr hvis du tar ut i butikken også?

Jeg bruker igrunnen aldri kontanter.

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kortet vil jo gå ut på dato og da er ikke legitimasjonen gyldig :) Men takk for tips :)

Min bank har sluttet å bruke bilde på bankkortene, så jeg har både nye og gamle versjoner av kort og kredittkort i lommeboken. Har aldri fått noen kommentar på at de med bilde er gått ut på dato, men så har jeg aldri hatt behov for å vise legitimasjon andre steder enn på Vinmonopolet..

Edit: må legge til at bildet på bankkortene er fra da jeg var 14. Nå er jeg 32. Merker av og til at de kikker en ekstra gang, 18 år, annen hårfarge og manglende briller gjør jo det, men aldri fått kommentarer på det heller :)

Endret av applestories
Skrevet
58 minutter siden, Serafina. skrev:

ja, tror det var 10 eller 12 kr

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det var mye! Takk for svar.

Skrevet
2 timer siden, Serafina. skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, Serafina. skrev:

Oj, det var mye! Takk for svar.

Nei.

Post-i-butikk, bank-i-butikk og minibank har gebyr. Det er fortsatt gratis å ta ut i butikk.

http://e24.no/boers-og-finans/dnb/naa-krever-dnb-betalt-for-at-kundene-tar-ut-penger-i-deres-minibanker/23830808

"– Det er fortsatt gratis å ta ut penger i butikkene, det er gratis å vippse og å handle varer og tjenester med kort."

Anonymkode: 9d790...c41

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Post-i-butikk, bank-i-butikk og minibank har gebyr. Det er fortsatt gratis å ta ut i butikk.

http://e24.no/boers-og-finans/dnb/naa-krever-dnb-betalt-for-at-kundene-tar-ut-penger-i-deres-minibanker/23830808

"– Det er fortsatt gratis å ta ut penger i butikkene, det er gratis å vippse og å handle varer og tjenester med kort."

Anonymkode: 9d790...c41

Takk for oppklaring. Jeg leste før i dag at det er 1% i gebyr på beløp over kr 5000 som man vippser, så det er ikke gratis i alle tilfeller.

Skrevet

Skandia og Storebrand, som er nevnt, har vel begge i praksis gebyr på uttak, slik som DNB skal få fra nyttår? 
Nei, det nytter ikke med en enkelt gebyrfri minibank i Huttaheiti. Fins det realistiske alternativer? Jeg er kun interessert i uttak og nettbank. Lån har jeg ikke, og innskuddskonti og kredittkort for netthandel har jeg. Noen forslag? Jeg vil ut av DNB, av forskjellige grunner.

Anonymkode: 7f23f...cd2

Skrevet

Jeg byttet til Nordea - er så langt ganske fornøyd med dem, og kundeservicen.

Har hatt noen veldig negative opplevelser med DNB (ikke bare mht. uttak, men kundeservice).

Anonymkode: 7ef79...24c

Skrevet

Jeg har hatt Gjensidige i mange år, ingen gebyrer på uttak, betaling av regninger etc.

Men det siste bankkortet mitt var uten bilde. 

Anonymkode: 08e4d...3d2

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm OK, det høres riktig ut. Men jeg har brukt det gamle kortet i ca 5 år og aldri fått kommentarer, og har hentet rekommanderte brev og viser det generelt mye pga at jeg henter mye på posten og går mye på byn.  

10 timer siden, applestories skrev:

Min bank har sluttet å bruke bilde på bankkortene, så jeg har både nye og gamle versjoner av kort og kredittkort i lommeboken. Har aldri fått noen kommentar på at de med bilde er gått ut på dato, men så har jeg aldri hatt behov for å vise legitimasjon andre steder enn på Vinmonopolet..

Edit: må legge til at bildet på bankkortene er fra da jeg var 14. Nå er jeg 32. Merker av og til at de kikker en ekstra gang, 18 år, annen hårfarge og manglende briller gjør jo det, men aldri fått kommentarer på det heller :)

Haha, samme her, er også 14 på bildet :fnise:

Burde vel skaffe nytt snart ja.. :)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skandia og Storebrand, som er nevnt, har vel begge i praksis gebyr på uttak, slik som DNB skal få fra nyttår? 
Nei, det nytter ikke med en enkelt gebyrfri minibank i Huttaheiti. Fins det realistiske alternativer? Jeg er kun interessert i uttak og nettbank. Lån har jeg ikke, og innskuddskonti og kredittkort for netthandel har jeg. Noen forslag? Jeg vil ut av DNB, av forskjellige grunner.

Anonymkode: 7f23f...cd2

Kan ikke svare for annet enn storebrand...  har sett svært lite gebyrer om noe blitt trukket fra min konto. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bank kan jeg bytte til som er rimeligere? Det må være en bank hvor jeg får visa kort med bilde siden jeg ikke har annen legitimasjon, samt at den må ha nettbank :)

Hvilken bank bruker du?

Hvor mange ganger har du tatt ut penger i Norge det siste året da?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...