Gå til innhold

han er jomfru

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis det du skriver skulle være riktig' date=' så er det jo litt merkelig at det ikke skjedd noen oppdatering av ordboka der også menn kommer inn under jomfru-begrepet?[/quote']

Endringer i språket må ha eksistert i dagligtale en viss tid før de blir tatt med i ordboka. Vi kan jo sende en e-post til språkrådet og spørre om de har vurdert det?

Videoannonse
Annonse
Gjest nok en mann
Skrevet

i følge min norsklærer på videregående fantes det et norrønt ord for mannlige jomfruer. Dette, påstod han, var et rimelig vanlig ord i dagens språk, g komuniserte dermed ikke lenger det sammen som det engang gjorde. Men i følge ham var ordet "Pingle" et norrønt uttrykk for menn som ikke hadde hatt sex

Skrevet
i følge min norsklærer på videregående fantes det et norrønt ord for mannlige jomfruer. Dette' date=' påstod han, var et rimelig vanlig ord i dagens språk, g komuniserte dermed ikke lenger det sammen som det engang gjorde. Men i følge ham var ordet "Pingle" et norrønt uttrykk for menn som ikke hadde hatt sex[/quote']

:hoho:

Hadde jeg vært en urørt mann, tror jeg jammen det jeg hadde foretrukket 'jomfru.'

Cue intime scene:

'Før vi gjør noe mer så bør du vite at jeg er pingle' :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

"Svenn" er rette begrepet for en mann som ikke har hatt samleie. "Tapt svenndom" betyr at han har pult.

Skrevet

Da synes jeg plutselig synd på alle ved navn Svein eller Sven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...