Gjest Eir Skrevet 29. november 2004 #41 Skrevet 29. november 2004 Hvis det du skriver skulle være riktig' date=' så er det jo litt merkelig at det ikke skjedd noen oppdatering av ordboka der også menn kommer inn under jomfru-begrepet?[/quote'] Endringer i språket må ha eksistert i dagligtale en viss tid før de blir tatt med i ordboka. Vi kan jo sende en e-post til språkrådet og spørre om de har vurdert det?
Gjest nok en mann Skrevet 30. november 2004 #42 Skrevet 30. november 2004 i følge min norsklærer på videregående fantes det et norrønt ord for mannlige jomfruer. Dette, påstod han, var et rimelig vanlig ord i dagens språk, g komuniserte dermed ikke lenger det sammen som det engang gjorde. Men i følge ham var ordet "Pingle" et norrønt uttrykk for menn som ikke hadde hatt sex
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #43 Skrevet 30. november 2004 i følge min norsklærer på videregående fantes det et norrønt ord for mannlige jomfruer. Dette' date=' påstod han, var et rimelig vanlig ord i dagens språk, g komuniserte dermed ikke lenger det sammen som det engang gjorde. Men i følge ham var ordet "Pingle" et norrønt uttrykk for menn som ikke hadde hatt sex[/quote'] Hadde jeg vært en urørt mann, tror jeg jammen det jeg hadde foretrukket 'jomfru.' Cue intime scene: 'Før vi gjør noe mer så bør du vite at jeg er pingle'
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #44 Skrevet 30. november 2004 "Svenn" er rette begrepet for en mann som ikke har hatt samleie. "Tapt svenndom" betyr at han har pult.
Vercetti Skrevet 30. november 2004 #45 Skrevet 30. november 2004 Da synes jeg plutselig synd på alle ved navn Svein eller Sven.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå