Gjest Eir Skrevet 26. november 2004 #21 Skrevet 26. november 2004 Du har sett Boondock Saints!!!! Nei, det har jeg ikke? (Jeg er bare en vanlig språknerd...)
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #22 Skrevet 26. november 2004 Heldigvis er det ikke antall partnere som gjør en person god i senga Da jeg møtte mannen min var han jomfru, og vi var begge tjue år. Jeg hadde hatt sex med ti stk før han, og han altså ingen. Det visste jeg ikke første gang jeg lå med ham, og han fant fram. Han var ikke mer fomlete enn de fleste er første gang man har sex med en ny person. Iallefall føler jeg at sex med noen første gang er ofte litt "nølende", og at det blir bedre etterhvert som man blir kjent med hva den andre liker osv. Vi er forresten gift nå, og nå er vi 28. Han har ikke hatt andre enn meg, og han sier at han ikke føler at han må prøve noen andre. Hvis han en gang er utro, så tror jeg ikke det er for å få opp antallet han har ligget med. Fungerer sexen så vet man det, fungerer det ikke da er man usikker på om det trengs flere referanser, tror jeg
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 26. november 2004 #23 Skrevet 26. november 2004 Personlig hadde jeg ikke orket å ha sex med en jomfru, men det er jo min sak...og smak
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 26. november 2004 #24 Skrevet 26. november 2004 Her ville jeg trådd litt varsomt. At en gut på den alderen er jomfru tyder mest sannsynlig på en av følgende: - Han har aldri hatt sjansen eller - Han skal spare seg til den rette Er det sistnevnte så risikerer du å ikke få sex på en stund hvis han ikke er helt overbevist. Er det førstnevnte så vil han nok en eller annen gang i løpet av livet bli nysgjerrig på hvordan andre er. Det kan være veldig gøy å kjøre bil når du nettopp har fått lappen, uansett om det er en lada eller mercedes, men idet du får tilbud om å prøvekjøre en Ferrarri, så kan jeg love deg at det ikke er like lett å stå imot, uansett hva du kjører fra før av. Signerer denne!!!!
Gjest Dang Skrevet 26. november 2004 #25 Skrevet 26. november 2004 Personlig hadde jeg ikke orket å ha sex med en jomfru, men det er jo min sak...og smak Tror nok ikke det er noe problem for deg Cat*. tror ikke de er uten etter jenter som deg heller. De er nok ute etter jenter som ikke har vært rundt kvartalet så mange ganger som deg.
Icy Skrevet 26. november 2004 #26 Skrevet 26. november 2004 Signerer denne!!!! Helt enig her. Har man kun hatt en sex-partner vil mann på ett eller annet tidspunkt føle seg fristet til å se om gresset er grønnere på den andre siden uansett hvor god sexen er. For en som kun har hatt en har ingenting å sammenligne det med.
Gjest nok en mann Skrevet 27. november 2004 #27 Skrevet 27. november 2004 Helt enig her. Har man kun hatt en sex-partner vil mann på ett eller annet tidspunkt føle seg fristet til å se om gresset er grønnere på den andre siden uansett hvor god sexen er. For en som kun har hatt en har ingenting å sammenligne det med. Ikke enig med dere. Var selv jomfru helt til jeg var godt og vel 26 år. dette slett ikke fordi jeg ikke hadde muligheten, avslo flere tilbud både med en, to og flere jenter. Heller ikke var hovedtanken at jeg skulle spare meg til "den rette". Jeg var rett og slett ikke klar selv. Det var ikke noe med jentene jeg kunne være med, det hele gikk på mitt eget forhold til min egen kropp og seksualitet. Og så er det poenget med prøvekjøring av ladaer og eller ferrarier. Tror vel kanskje at selv om det ble en del fomling de første gangene (Ladaen) så lærer man etterhvert og man blir gradvis bedre. Spesiellt om man er i stand til å komunisere litt om sexen og ikke bare bedrive den. Da vil man oppgraderes etterhvert til en sikkelig fin ferrarri. Dette støttes av diverse undersøkelser som sier at den beste sexen er den man finner i et stabilt forhold, hvor man har lært hverandre å kjenne. Det er irrelevant om noen ser ut som en ferrari om sexen føles som en lada. Og når den minst erfarne parten har kommet på et ferrarinivå seksuellt, så er dette noe begge to har oppnådd sammen. Og fristelsen til å gå over til en ny partner som gjerne ser ut som en ferrari, men gjerne er utstyrt med en Ladamotor er ikke overveldende for meg i alle fall. (fortiden ligger jeg og min partner på Mercedesnivå, veldig trygt, godt og komfortabelt, men vi er gardvis på vei mot mer spenstige saker etterhvert som vi blir tryggere på hverandre) Til trådstarter: du kan jo rett og slett spørre ham hvorfor han fremdeles er jomfru. Går jo ut fra at du liker ham, så en formulering som at "du må jo bare ha fått noen tilbud tidligere... eller: dette kan vi jo sikkert gjøre noe med om du skulle være interessert i det... vil sikkert hjelpe... At du i en alder av 23 har hatt 11 tidligere partnere er neppe et problem. Han er mest sannsynligvis klar over at du har erfaring, og skulle han spørre ville jeg svart helt ærlig. Ikke noe galt i å være seksuellt aktiv tidligere enn i 23 års alderen. Og jeg vil også minne på noe som ble nevnt tidligere i tråden, du har muligeheten til å lære ham opp til å gjøre ting nøyaktig slik du liker det best, dette blir dermed fort den måten han vanligvis gjør ting på, han tror jo at det er slik det gjøres, og du vil gjerne ende opp med skikkelig deilig sex dersom du bare er litt tålmodig og klarer å komunisere med ham når og hvis han er interessert i å gjøre noe med jomfrudommen sin. - bare noen tanker fra en sent debuterende mann (P.S. det var ikke jeg som begynte med bilmetaforikken...)
Gjest gjest1 Skrevet 27. november 2004 #28 Skrevet 27. november 2004 Sorry..jeg glemte å fylle inn brukernavn..beklager. Ikke ute etter å dømme noen..men er ikke dette et veldig stort antall. Håper du ikke bli sur, hvis jeg spør hvor mange du var sammen med av disse? Nei, jeg blir ikke sur. Siden jeg ikke har noe imot det antallet, og mannen min ikke bryr seg, så spiller det da ingen rolle for meg om du skulle synes det var et høyt tall? Men jeg lurer jo på hvorfor du vil vite det, når du ikke er ute etter å dømme noen? Er det bedre å ha hatt 19 kjærester enn 19 elskere? For øvrig hadde jeg 1 langvarig forhold, 5 kortere kjæresteforhold, 2 elskere, X antall 'begynnende' forhold (forhold som av ulike grunner ikke kom forbi det stadiet der man sier til andre man er kjærester), X antall 'venne-knull' og 1 egentlig ONS. (De fleste venne-knullene kan regnes som ONS, men det var folk jeg kjente både før og etter, mens det ene ONS var en mann jeg hverken så før eller etter.) Men som sagt, hva så? Det plager ikke meg, det plager ikke han jeg er gift med - men plager det deg at noen du ikke kjenner har lagt med 20 mennesker, så er det kanskje noe du bør jobbe med?
Gjest randabergmann23 Skrevet 28. november 2004 #29 Skrevet 28. november 2004 alt i alt tror jeg ikke dette er ett forhold som vil vare, gå gjennom hele livet og hatt sex med bare 1 jente kan umulig være menneskelig.. Jeg er selv 22 år, og har ligget med atskillig flere enn 1 jente, og tanken på å slå meg til ro med den første jeg hadde sex med hadde jeg aldri klart..
Gjest gutt23** Skrevet 28. november 2004 #30 Skrevet 28. november 2004 Bra folk er forskjellig da. Jeg har aldri hatt sex, men går jeg først inn i et forhold, så er jeg ganske sikker på at dette en er fin og god jente, jeg gjerne kunne sett meg sammen med om flere år. Jeg hadde aldri blitt sammen med en jente, jeg ikke kunne tenke meg å "bli alvorlig med". Så den første damen jeg blir sammen med..om jeg trives med henne og alt er bra, vil jeg ikke forlate henne bare fordi hun er min første og fordi gresset er kanskje er grønnere på andre siden. Det er da mange som treffer kjærlighet og gifter seg med sin første. Jeg er ikke en som hopper inn i noe slik, og kommer nok til å kjenne min "kjære" før vil blir sammen.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 29. november 2004 #31 Skrevet 29. november 2004 for det vet du mye om...jomfru du eller?
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #32 Skrevet 29. november 2004 Det hender at ord bytter betydning, i takt med at språket utvikler seg. "Jomfru" betyr egentlig ung, ugift kvinne, og har ingenting med fysikk å gjøre. Sakset denne definisjonen på jomfru i Bokmålsordboka: "kvinne som ikke har hatt samleie hun var ugift, men ikke j- / j- Maria Jesu mor" Da blir det ganske feil å kalle en mann for jomfru, ikke sant?
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2004 #33 Skrevet 29. november 2004 Sakset denne definisjonen på jomfru i Bokmålsordboka: "kvinne som ikke har hatt samleie hun var ugift, men ikke j- / j- Maria Jesu mor" Da blir det ganske feil å kalle en mann for jomfru, ikke sant? Slett ikke. Grunnen til at ordbøker oppdateres jevnlig er jo nettopp det at språket er i utvikling. Nye ord kommer til og gamle ord får ny betydning. Og det er vel kanskje det som skjer her? Jomfru betyr ikke lenger bare ugifte, urørte kvinner, men omfatter også menn.
maverick Skrevet 29. november 2004 #34 Skrevet 29. november 2004 Slett ikke. Grunnen til at ordbøker oppdateres jevnlig er jo nettopp det at språket er i utvikling. Nye ord kommer til og gamle ord får ny betydning. Og det er vel kanskje det som skjer her? Jomfru betyr ikke lenger bare ugifte, urørte kvinner, men omfatter også menn. Hvis det du skriver skulle være riktig, så er det jo litt merkelig at det ikke skjedd noen oppdatering av ordboka der også menn kommer inn under jomfru-begrepet? Som mann villle jeg hatt meg frabedt å bli kalt jomfru, hvis jeg ikke hadde hatt samleie.
Gjest digresjon Skrevet 29. november 2004 #35 Skrevet 29. november 2004 Som mann villle jeg hatt meg frabedt å bli kalt jomfru, hvis jeg ikke hadde hatt samleie. Hva ville du blitt kalt i stedet? Og synes du det ligger noen meningsforskjell i det å være seksuelt uerfaren mann framfor ditto kvinne? Er det feks flauere å være uerfaren mann enn kvinne i samme alder? Er vant til å omtale menn som ikke har hatt sex som jomfru, jeg, og har også hørt gutter/menn bruke ordet slik. Ville trolig ikke skrevet det i en edisinsk avhandling om emnet, men...
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #36 Skrevet 29. november 2004 Skjønner meg ikke på menn som syns det er OK å bli omtalt med et feminint og kvinnefysiologisk begrep. Å bli kalt jomfru, er det samme som å bli kalt ei kjerring. Få menn liker nok det...
Gjest John Doe Skrevet 29. november 2004 #37 Skrevet 29. november 2004 Om det var et utrykk som var tiltenkt jenter før, så har dette orden fått en ny mening nå. Jeg kaller gutter og jenter for jomfru. Når så mange bruker dette ordet om hverandre, jenter som gutter, så får det etterhvert en ny mening.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. november 2004 #38 Skrevet 29. november 2004 Man bruker vel ordet jomfru når noe skjer for første gang. En ny båt drar på jomfrutur, altså den første båtturen.
Gjest Ninakanin Skrevet 29. november 2004 #39 Skrevet 29. november 2004 Kjæresten min hadde ikke vært med noen andre seksuelt før han var det med meg, og da var han 19 (pluss et halvt ). I begynnelsen var det veldig..merkelig, fordi han var så usikker og hadde ikke helt kontroll på saker og ting. Men etter et par runder i høyet så kom han seg betraktelig! Man får jo selvsagt muligheten til å lære dem opp slik man vil som andre har vært borti, men det er en bakside av medaljen. Det er veldig vanskelig å lære dem å være selvstendige og ta kontroll, vise at de kan styre showet fra begynnelse til slutt en gang i mellom. Nå har vi vært sammen i flere år, og jeg har enda til gode å oppleve at han forfører meg, har kontrollen i forspillet, kontrollen under selve sexen, og etterpå. Så det savner jeg veldig. Styrke og sikkerhet i det han gjør. Men han elsker meg jo over alt på jord og er nydelig å ha sex med altså!! Tror heller ikke at han kommer til å ligge med andre jenter bare for å ha ligget med dem. Når de velger å holde seg for god til å ligge med den første jenta de møter, har de ofte en sånn personlighet at sex ikke er noe man gjør med hver som helst!
Gjest John Doe Skrevet 29. november 2004 #40 Skrevet 29. november 2004 Ninakanin: Tror ikke det du beskriver her, har noe med når han debuterte, eller at du har lært han opp. Tror heller det har noe med hvilken person han er. Mener du et en person som debuterer lenge etter deg, som har blitt "lært opp", ikke kan ta "kontroll" over det hele? Nei..tror det hele kommer ned til personligheten hans og hans vilje til å ta kontroll over ting. Du styrer kanskje mest hjemme også, mens han er av den "late" typen som gjerne tar i mot ordre fra deg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå