Gå til innhold

Stor og stolt av det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser en del damer som skriver "stor og stolt av det" eller " er en bbw, liker du ikke det så piss off"

Hva mener dere egentlig med det? at dere er fornøyd med å være feit og overhodet ikke har tenkt å slanke dere?

Anonymkode: be0fc...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. :biggrin:

Anonymkode: 03d51...4ad

• Liker 4
Skrevet (endret)

.. 

Endret av annebanane
  • Liker 2
Skrevet

Jeg syns ordet stolt blir veldig feil i den sammenhengen. Hvis man sier man har godtatt seg selv,liker seg selv for den man er osv, så er det helt greit. Men stolt over å ha oppnådd en helsefarlig og unaturlig vekt? Nei,kjøper ikke helt at de som er overvektigen er stolte over kroppen sin.

Anonymkode: 90bec...bb0

• Liker 12
Skrevet

Det kan jo virke som om det er dét de sikter til, hvis de sier/skriver: "stor og stolt av det". 

Er du fornøyd med deg selv som person? Flott! Har du god helse? Flott! God helse skal man være stolt av.

God helse kommer i alle former og fasonger, det er tykke mennesker som spiser sunt og trener hver dag, som er mye sunnere enn "tynninger" som spiser potetgull hver kveld og bare ligger på sofaen, men som aldri legger på seg. 

Men er man feit, i dårlig form og har dårlig helse..? Ikke vær stolt av det, det er ikke noe å være stolt av. Det er trist.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ordet stolt blir veldig feil i den sammenhengen. Hvis man sier man har godtatt seg selv,liker seg selv for den man er osv, så er det helt greit. Men stolt over å ha oppnådd en helsefarlig og unaturlig vekt? Nei,kjøper ikke helt at de som er overvektigen er stolte over kroppen sin.

Anonymkode: 90bec...bb0

Hvorfor?

Fordet du ikke ville vært det?

Hva folk er stolte over kan være så mangt, og det er bare bra at folk er stolte og fornøyde med kroppene sine uansett om de er liten eller stor.

• Liker 1
Skrevet

Man må gjerne være stor og tilfreds med seg selv. Men å være stolt, som om det er en bragd de har oppnådd, den kjøper jeg ikke. Har de gått hardt inn og kjempet for å få i seg all den ekstra maten? I så fall, gratulerer, vær stolt. Men jeg tviler på at det skjedde gjennom hard jobbing.

Anonymkode: a0647...a41

• Liker 4
Skrevet

Å være stor kan også bety at man er utenfor idealet i motebladene, men ikke feit. Husk at mange kvinner er ikke skapt til å være syltynne! Hvis de slanker seg så mye at de blir det, lever de et sykelig liv. Så ja, det er OK å si at man ikke er skapt helt A4, men er fornøyd og stolt av seg selv. Man kan være høyere/bredere enn samfunnsidealet, men likevel flott. Skjønnhetsidealet kan ikke være så smalt.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, ViljaH skrev:

Å være stor kan også bety at man er utenfor idealet i motebladene, men ikke feit. Husk at mange kvinner er ikke skapt til å være syltynne! Hvis de slanker seg så mye at de blir det, lever de et sykelig liv. Så ja, det er OK å si at man ikke er skapt helt A4, men er fornøyd og stolt av seg selv. Man kan være høyere/bredere enn samfunnsidealet, men likevel flott. Skjønnhetsidealet kan ikke være så smalt.

Jeg er enig i poenget ditt, men jeg kan ikke huske å noen gang ha sett en normalvektig-men-ikke-idealslank kvinne beskrevet seg selv som "stor og stolt". Normalvekt er et vidt spekter og man klarer fint å holde seg innenfor der, uten å være i nærheten av å se ut som en modell. De jeg har sett beskrive seg selv som BBW eller "stor og stolt" er aldri innenfor normalvekt.

Anonymkode: a0647...a41

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Veldig merkelig å være stolt av en kropp i forfall, spesielt når ingenting imponerende er blitt gjort for å oppnå resultatet. Hva er du stolt av? Sittet på sofaen og spist potetgull? :klo:
Tror jeg skal opprette profil og skrive "stygge tenner og stolt". Hva er jeg stolt av? Jo, jeg er stolt av å ikke ha pusset tennene mine! :ler:

Skrevet

Rart når store damer eks skriver "ta meg for den jeg er!"

Du ER ikke 30kg ekstra med fett vel?!

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å svare, men noen kvinner ER bare store og har vært det hele livet. Hoftene ER så brede, de HAR kraftige lår rumpe og legger. Midjen og magen kan fortsatt være normal. Da er de betydelig større enn den vanlige kvinnen, enda mer enn modeller. Og det er da greit? De er nok høyere på BMI-skalaen enn ønskelig, men feit er jo først og fremst når overskudd setter seg rundt midje, overarmer, kinn og hals osv. Tenker jeg. 

Jeg har møtt noen modeller i mitt liv, og de ser faktisk pussige ut, så høye og samtidig så tynne. Jeg med normal høyde og vekt (fint fordelt) så stutt-tjukk ut 😅

• 2 uker senere...
Skrevet
På 16.11.2016 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Ser en del damer som skriver "stor og stolt av det" eller " er en bbw, liker du ikke det så piss off"

Hva mener dere egentlig med det? at dere er fornøyd med å være feit og overhodet ikke har tenkt å slanke dere?

Synes det er kjempebra at store/feite damer kan være fornøyd med kroppen din jeg. Og etter min mening er tykke former,valker osv noe å være stolt av også ! Nydelig og feminint med sånne kropper synes jeg :)

Skrevet
På 16.11.2016 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Blir som når kvinner opp i alderen 30-45 skulle skrive " jente" og ikke kvinne/dame på sosiale medier og datingssider. Stor sannsynlighet for at dette er et ego-boost, og ikke nødvendigvis stolthet disse tjukke damene presenterer. 
Personlig har jeg fått lite gran mage(skal bort), og kjenner det som helt for jævlig i veien hvis jeg f.eks. skulle sitte på en benk og knyte skoa. Tenk hvor hvordan hverdagen til en bbw kan være. Men selvfølgelig, er de stolt av det, you go girls. Just don't die too early cause of it:arwen:

Anonymkode: 08419...1ea

Skrevet

Tviler på at det er særlig mange overvektige eller dvaske mennesker som er særlig stolt av at de er det. Det er nok først og fremst en måte å kommunisere at man ikke har planer om å endre på det, og for en del handler det nok mye om å overbevise seg selv om at det er noe man er fornøyd med. 

Skrevet

I møte med menn som meg,som finner store damer ekstra feminine og tiltrekkende har de iallefall grunn til å være stolte. I og med at de har noe ved seg som blir "sett opp til" :)

Skrevet

Nå har jeg aldri skrevet dette på en dating side. Men jeg er lett overvektig, har vel bmi på 26-27. Men jeg er fornøyd med kroppen min. Jeg trener og spiser sunt. Men er glad i mat, har fått påvist lav forbrenning. Så på den vekten jeg er nå, kan jeg ha det bra, spise meg mett daglig, og kose meg iblant. Har og gått ned til å ha bmi på 22 noen ganger og, men føler jeg da må leve på salat, og er ofte sulten. Og jeg er i bedre form, enn de fleste av mine slanke venninner.

Anonymkode: 9b45c...e50

Skrevet
På 29.11.2016 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg aldri skrevet dette på en dating side. Men jeg er lett overvektig, har vel bmi på 26-27. Men jeg er fornøyd med kroppen min. Jeg trener og spiser sunt. Men er glad i mat, har fått påvist lav forbrenning. Så på den vekten jeg er nå, kan jeg ha det bra, spise meg mett daglig, og kose meg iblant. Har og gått ned til å ha bmi på 22 noen ganger og, men føler jeg da må leve på salat, og er ofte sulten. Og jeg er i bedre form, enn de fleste av mine slanke venninner.

Anonymkode: 9b45c...e50

Høres ikke særlig stor ut du da,litt smålubben muligens :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...