Gjest Bolledeig Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Vi gifter oss til neste år i Oslo, og ser på to ulike alternativer. Alternativ 1) Gifte seg i tinghuset, og restaurant etterpå eller stående buffet hjemme. Fordeler: Effektivt. En del fleksibilitet på tidspunkt osv. Mindre føringer på lokalet hvis vi går og spiser ute. Hvis vi lager noe hjemme kan vi slippe mye billigere med mat og drikke. Ulemper: Ukedag. Kan være vanskelig å få fri for noen blant venner/familie. Å lage mat til venner/familie med allergier osv legger en del føringer på hva slags mat jeg kan ha hjemme. Alternativ 2) Finne et lite lokale i Oslo, og ta det med vigsler og nærmeste familie. Da kjøre alt i "samme lokale" Fordeler: Koselig å ta alt i en "smell". Får en fin seremoni sammen med nærmeste familie et annet sted enn Tinghuset. Som kan være koselig dersom stedet er koselig, eller helt bare tull dersom lokalet ikke er så fint. Muligheter til å tilpasse vielsen noe mer for eksempel med musikk eller liknende. Tidspunktet vi ser for oss er i lavsesong for alt som heter fest og moro, så det vil ikke bli noe problem å få booket oss inn et sted. Ulemper: Legger større føringer på lokalet. Blir dyrere. Og jeg vet ikke helt hvor det skal være. Jeg ser etter: 1) Innspill på min pro og contra-liste, gjerne med flere punkter 2) Forslag til steder i Oslo som passer til alternativ 2. Mat er viktigere enn miljø, men orker ikke noe kjempeindustrielt sted med betongvegger og bilder fra operasjonssaler på veggen heller. På forhånd tusen takk Bolla
Dumle Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 (endret) Oslo militære samfund kanskje? Vet de har litt ulike tilbud for bryllup, avhengig av størrelse og antall gjester. Synes det er et veldig pent lokale. Edit: Med tanke på antallet du nevner, så er det kanskje litt stort. Endret 16. november 2016 av Dumle
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 1 time siden, Bolledeig skrev: Vi gifter oss til neste år i Oslo, og ser på to ulike alternativer. Alternativ 1) Gifte seg i tinghuset, og restaurant etterpå eller stående buffet hjemme. Fordeler: Effektivt. En del fleksibilitet på tidspunkt osv. Mindre føringer på lokalet hvis vi går og spiser ute. Hvis vi lager noe hjemme kan vi slippe mye billigere med mat og drikke. Ulemper: Ukedag. Kan være vanskelig å få fri for noen blant venner/familie. Å lage mat til venner/familie med allergier osv legger en del føringer på hva slags mat jeg kan ha hjemme. Alternativ 2) Finne et lite lokale i Oslo, og ta det med vigsler og nærmeste familie. Da kjøre alt i "samme lokale" Fordeler: Koselig å ta alt i en "smell". Får en fin seremoni sammen med nærmeste familie et annet sted enn Tinghuset. Som kan være koselig dersom stedet er koselig, eller helt bare tull dersom lokalet ikke er så fint. Muligheter til å tilpasse vielsen noe mer for eksempel med musikk eller liknende. Tidspunktet vi ser for oss er i lavsesong for alt som heter fest og moro, så det vil ikke bli noe problem å få booket oss inn et sted. Ulemper: Legger større føringer på lokalet. Blir dyrere. Og jeg vet ikke helt hvor det skal være. Jeg ser etter: 1) Innspill på min pro og contra-liste, gjerne med flere punkter 2) Forslag til steder i Oslo som passer til alternativ 2. Mat er viktigere enn miljø, men orker ikke noe kjempeindustrielt sted med betongvegger og bilder fra operasjonssaler på veggen heller. På forhånd tusen takk Bolla Mener du lokale som også har servering eller bruke catering? Årvoll gård har lokaler og kjøkken, men står ikke for maten. Hva med å leie inn en kokk? http://leiekokkhjem.no/ Hvis dere skal ha det hjemme kan du også leie inn kokk eller bruke catering og vigsler kan vel stille like godt opp hjemme som i et lokale slik at dere unngår bryllup på en ukedag? Ville forsøkt å gjøre det billig. Anonymkode: 5f1c1...b47
pinglan Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Er jo flere gode gårder der ute for eksempel? Hva med årvoll eller bjørnsgård? https://eventum.no/bryllupslokaler/oslo/?amenities[0]=offers-catering&capacity[from]=20&lat[from]=59.522471299476&lat[to]=60.46059579291192&lon[from]=9.817521938671916&lon[to]=11.264970669140666
Gjest pingodingo Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Hva med lysthus på Bogstad gård? Et stort rom på Grefsenkollen? Månefisken, som ligger rett ved Akerselva? En restaurant dere har gode minner fra? Ullevål Hageby seniorsenter (uvisst om de leier ut, men du kan jo høre med de). Mange muligheter 😊
Serafina. Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Er det ikke Unitarforbundet det heter, der man kan få nøytral vigsler som kan komme dit dere ønsker, innen rimelighetens grenser. Sjekk ut det slik at dere kan ha alt i helgen eventuelt. Jeg har vært i et bryllup på din størrelse på Østmarksetra. Det var veldig fint. Det er jo restaurant, men veldig god mat og flotte lokaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå