AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Har hørt at når man først har fått hemoroider så blir man egentlig aldri kvitt det, er det sant? Helt siden september nå har jeg hatt rift i endetarmsåpningen, og nå plutselig er det en vond liten kul som ser ut som blemme rett ved endetarmsåpningen... Det svir og det klør. Det blør også. Har kjøpt sheriproct på apoteket nå så bruker det, men jeg kan bare bruke det 2 ganger om dagen og det er egentlig ikke nok... Jeg trodde egentlig riftene begynte å bli bedre, men nei der tok jeg feil... Avføringen min er kjempe rar. Etter i sommer har jeg slitt sykt mye med forstoppelse. Avføringen min ser jo ut som kaninlort nå, kommer ut i små kuler... Og det hjelper ikke at jeg drikker mye vann og beveger meg mye, avføringen er hard uansett. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan spise for å få løsere mage? Aldri vært slik som dette før! Leste noen kjerringråd på nett om å smøre grønnsåpe (?!?), aloe vera, potet eller honning i baken, men høres jo helt sprøtt ut... Syns dette er så ufattelig flaut og må bare beklage for dette ekle emnet, men trenger tips. Anonymkode: 50b44...de2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Prøv svisker eller rosiner i maten; rumpa kan du smøre med en ren og god olje - jordnøttolje er helt supert og styrker huden, forbygger mange hudplager. Anonymkode: 343e1...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Kan legge til at hemoroiden egentlig ikke er det som plager meg. Det er riften. Den klør og den svir. Etter dobesøk (nr2) så blør den alt ettersom hvordan avføringen var... ^Tusen takk for svar AB, det skal prøves Anonymkode: 50b44...de2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan legge til at hemoroiden egentlig ikke er det som plager meg. Det er riften. Den klør og den svir. Etter dobesøk (nr2) så blør den alt ettersom hvordan avføringen var... ^Tusen takk for svar AB, det skal prøves Anonymkode: 50b44...de2 Jeg tror jeg har samme problem som deg. Men rift, hva er det fornoe? En hemoroide? Anonymkode: 3ccc0...7ee
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg har samme problem som deg. Men rift, hva er det fornoe? En hemoroide? Anonymkode: 3ccc0...7ee Med rift så mener jeg bokstavelig talt rift. Tror det kalles Analfissur... Det er liksom et kutt i endetarmsåpningen. Tenk når du kutter deg på fingern så du kan åpne såret og se inniunder, det er nesten slik det er. Anonymkode: 50b44...de2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med rift så mener jeg bokstavelig talt rift. Tror det kalles Analfissur... Det er liksom et kutt i endetarmsåpningen. Tenk når du kutter deg på fingern så du kan åpne såret og se inniunder, det er nesten slik det er. Anonymkode: 50b44...de2 Oja nei ikke sånn her. Men var det hemoroider du hadde? Er den myk i konsistensen? Anonymkode: 3ccc0...7ee
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 Hei! Jeg trodde jeg fikk rift etter fødsel for seks år siden. Jeg kviet meg veldig for å gå på do, noe som gjorde vondt verre. Når man ikke vil på do fungerer endetarmsmuskelen på en annen måte - den låser seg på en måte. Og etter hvert får man også forstoppelse. Jeg gikk til lege og ble henvist til spesialist, som så at det rett innenfor endetarmsåpningen var en hemoroide. Jeg hadde ingen rift, men en hemoroide som ved hard avføring var vondt og blødde. Jeg har det ennå, seks år senere. Men da jeg fikk vite at det ikke var en rift så var jeg ikke så redd for å gå på do lengre så det går greit nå. Jeg råder deg til å gå til lege for å få det sjekket opp, men det kan altså være bare enda en hemoroide. Lite å gjøre med det, annet enn å drikke Lactulose til tarmen har normalisert seg. Lykke til! Anonymkode: 59405...c2c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oja nei ikke sånn her. Men var det hemoroider du hadde? Er den myk i konsistensen? Anonymkode: 3ccc0...7ee Ja, den er myk, men tør ikke ta for mye på den hehe 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg trodde jeg fikk rift etter fødsel for seks år siden. Jeg kviet meg veldig for å gå på do, noe som gjorde vondt verre. Når man ikke vil på do fungerer endetarmsmuskelen på en annen måte - den låser seg på en måte. Og etter hvert får man også forstoppelse. Jeg gikk til lege og ble henvist til spesialist, som så at det rett innenfor endetarmsåpningen var en hemoroide. Jeg hadde ingen rift, men en hemoroide som ved hard avføring var vondt og blødde. Jeg har det ennå, seks år senere. Men da jeg fikk vite at det ikke var en rift så var jeg ikke så redd for å gå på do lengre så det går greit nå. Jeg råder deg til å gå til lege for å få det sjekket opp, men det kan altså være bare enda en hemoroide. Lite å gjøre med det, annet enn å drikke Lactulose til tarmen har normalisert seg. Lykke til! Anonymkode: 59405...c2c Tusen takk for svar. Det kan godt hende du har rett i at det er enda en hemoroide på innsiden. Jeg hadde faktisk to rifter, men den ene riften er borte nå. Derfor jeg tenkte på rift. Det er litt skummelt at du fortsatt har den etter 6år. Gjør det ikke vondt? Får du aldri problemer med den? Anonymkode: 50b44...de2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, den er myk, men tør ikke ta for mye på den hehe Tusen takk for svar. Det kan godt hende du har rett i at det er enda en hemoroide på innsiden. Jeg hadde faktisk to rifter, men den ene riften er borte nå. Derfor jeg tenkte på rift. Det er litt skummelt at du fortsatt har den etter 6år. Gjør det ikke vondt? Får du aldri problemer med den? Anonymkode: 50b44...de2 Angående den hemoroiden din. Er det en synlig kul utenfor lissom? Eller bare noe mykt vev du kjenner? Og ved berøring, så begynner det å klø? Anonymkode: 3ccc0...7ee
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående den hemoroiden din. Er det en synlig kul utenfor lissom? Eller bare noe mykt vev du kjenner? Og ved berøring, så begynner det å klø? Anonymkode: 3ccc0...7ee Det er en synlig kul ja. Minner litt om en blemme. Den blør ikke i det hele tatt, men den gjør utrolig vondt å ta på. Mistenker det gjør vondt fordi den er rett ved riften/kuttet, og det gjorde vondt der før hemoroiden viste seg også... Anonymkode: 50b44...de2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #11 Skrevet 16. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en synlig kul ja. Minner litt om en blemme. Den blør ikke i det hele tatt, men den gjør utrolig vondt å ta på. Mistenker det gjør vondt fordi den er rett ved riften/kuttet, og det gjorde vondt der før hemoroiden viste seg også... Anonymkode: 50b44...de2 Rart. Hvorfor er det sånn at når jeg tar på min så begynner det å klø? Anonymkode: 3ccc0...7ee
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #12 Skrevet 16. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart. Hvorfor er det sånn at når jeg tar på min så begynner det å klø? Anonymkode: 3ccc0...7ee Ingen anelse...Kanskje en av os har hemoroide og den andre ikke? Burde dra til legen begge to egentlig, men jeg vil ikke blotte rumpa liksom... Anonymkode: 50b44...de2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #13 Skrevet 16. november 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen anelse...Kanskje en av os har hemoroide og den andre ikke? Burde dra til legen begge to egentlig, men jeg vil ikke blotte rumpa liksom... Anonymkode: 50b44...de2 Hva ellers er det jeg kan ha hatt? Vorte? Anonymkode: 3ccc0...7ee
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #14 Skrevet 16. november 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ellers er det jeg kan ha hatt? Vorte? Anonymkode: 3ccc0...7ee Vet ikke jeg er bare 17 og ikke lege😂 Anonymkode: 50b44...de2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #15 Skrevet 16. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke jeg er bare 17 og ikke lege😂 Anonymkode: 50b44...de2 Men prøv å klem på den hemoroiden. Hva kjenner du da? En ballong som svir? Anonymkode: 3ccc0...7ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå