Gå til innhold

Tilberede nan

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tilbereder dere nan? 

Har dere den i mikroen eller koker dere vann? 

Trenger tips til dette og hvordan jeg skal oppbevare pulver. 

Vann først å så pulver eller omvendt? 

Er helt fersk i dette å syns pakke beskrivelse  var dårlig. 

Anonymkode: 0a43f...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koker opp vann, og har det på flaskene (settes i kjøleskap til de skal brukes, kokt vann holder ca. 24t), så varmer jeg det i micro til 40grader (ish, tar det på gefylen). Tar i pulver, rister.. :) Veldig kjapt og enkelt.

Du kan blande kokt kaldt vann, og kokt varmt vann til rett temp, mange som gjør det, da har de varmt vann på termos. Ei jeg kjenner har 40graders vann på termosen, og så lager hun flaskene fra den.. Er igrunn smak og behag på hva du foretrekker.. Det viktigste er at du alltid lager ny mme og ikke oppbevarer ferdig mme i kjøleskap.. (Mme er ferskvare, mange vil nok si at man kan ha det, men det er feil, og det står på pakken at man ikke skal. Veldig omdiskutert) Viktig å alltid riste etter micro pga varmebobler i vannet, og da tar man i pulver til sist, sånn at det blandes og man slipper å riste to ganger. :)

Anonymkode: cdf3e...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalde kokte vannet? Ja, det kan man.. :) Jeg gjorde det i begynnelsen når han fikk små mengder, men det tar for lang tidnå med fulle måltider syns jeg.

Anonymkode: cdf3e...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man varme det opp i et varmebad? 

Anonymkode: 0a43f...d6a

Ja, tror da det skal gå greit!

Jeg fyller alle flaskene med kokt vann på morgenen, også varmer jeg i mikroen utover dagen.

Anonymkode: 3360e...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en termos med kaldt kokt vann stående i kjøleskapet. Koker opp vann evt tar med meg kokt vann på termos (og kaldt vann på flaske) hvis jeg skal ut på tur. I tillegg har jeg en beholder med oppmålt pulver. Blander da 1/3 varmt vann og 2/3 kaldt vann, pulvere oppi tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kokt kaldt vann på flaske i kjøleskap. Hver morgen kokte jeg opp vann som jeg hadde på termos. Når jeg skulle lage flaske helte jeg kokende vann fra termos i flasken, blandet inn pulver og helte så i kaldt vann til passe drikketemperatur. Ut på tur hadde jeg med en liten flaske kaldt vann, en liten termos kokende vann og ferdigfylt pulverboks. Det samme hadde jeg med på et brett på soverommet om natten. Kjapt og greit å lage flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...