Gå til innhold

Kjæresten vil ikke ha fler barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Jeg er snart 30 år og min kjæreste er 43. Han har to barn fra før; et på 7 og et på 9. Vi har vært sammen i 1,5 år og i starten av forholdet sa han at han forstod at barn var en del av pakken med meg .. han har sine barn 80 % da moren er inkompetent til å ha dem mer . Han synes det er veldig slitsomt og har nettopp sagt at han ikke orker flere barn likevel!   Jeg vet at jeg vil bli en god mor og har et ekstremt høyt ønske om barn.  Hva gjør jeg ? Jeg elsker denne mannen , men vil ikke gi opp egne barn for noen .. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Embk30 skrev:

Jeg elsker denne mannen , men vil ikke gi opp egne barn for noen .. 

Du skriver jo selv hva du skal gjøre!

• Liker 21
Skrevet

Han vil ikkje ha barn, du vil ha barn.. Det er bare ein ting å gjøre: finn deg ein annen som har like lyst på barn som du har, og det før dine fruktbare år er over.

• Liker 30
Skrevet
5 minutter siden, Embk30 skrev:

Hei ! Jeg er snart 30 år og min kjæreste er 43. Han har to barn fra før; et på 7 og et på 9. Vi har vært sammen i 1,5 år og i starten av forholdet sa han at han forstod at barn var en del av pakken med meg .. han har sine barn 80 % da moren er inkompetent til å ha dem mer . Han synes det er veldig slitsomt og har nettopp sagt at han ikke orker flere barn likevel!   Jeg vet at jeg vil bli en god mor og har et ekstremt høyt ønske om barn.  Hva gjør jeg ? Jeg elsker denne mannen , men vil ikke gi opp egne barn for noen .. 

Forstår han veldig godt. Han er tross alt mye eldre enn deg i tillegg og det er nok krevende med de to han allerede har. Hvis du så inderlig ønsker barn kanskje du må gå videre selv om du er glad i han og finne en som ikke har barn eller vil ha flere barn. I starten av et forhold sier man kanskje og en del ting som man angrer på i ettertid. Man svever litt på en sky, det vet vel de fleste. 

Anonymkode: b9568...e58

• Liker 6
Skrevet

Bare gå, jo før jo bedre. Det er ikke bare lett å finne ny partner, så du trenger tid. 

Ofte er hans plutselige ombestemmelse et uttrykk for at han ikke lenger ser for seg en fremtid med deg, mener han har det OK som ting er nå. 

Anonymkode: e7bd3...925

• Liker 3
Skrevet

Løsningen er jo relativt enkel når du vil ha barn og han ikke vil ha flere. Da finner du deg en mann som vil ha barn. Nok av menn der ute.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Embk30 skrev:

Jeg vet at jeg vil bli en god mor og har et ekstremt høyt ønske om barn.  Hva gjør jeg ?

For enhver kvinne er det en drøm å få barn og bli mor.

Du er i vanskelig dilemma.. du elsker ham, samtidig du ønsker barn men han er blitt leie av "baby" livet og vokst fra det. Men forklar til ham slik at han skjønner deg og å bli mor.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
22 minutter siden, Embk30 skrev:

Hva har du lyst til å gjøre? 

Skrevet

Hvilke svar tenkte du at du skulle få her inne foruten de du allerede har fått?

Du kan jo ikke få barn med en mann som ikke vil ha barn, så du må jo ut av forholdet, gå videre og få barn med en annen mann. 

Anonymkode: 80f06...447

• Liker 6
Skrevet

Du må velge mellom å være sammen med han og få barn da. Siden du ønsker barn så høyt må du rett og slett finne deg en ny mann eller gå igjennom prosessen alene. Du skal ikke tvinge/lure en mann til å få barn (regner med sistnevnte er selvsagt - men legger det til for sikkerhetskyld. ) 

• Liker 4
Skrevet

Håper han bruker dobbelt opp med kondom og ellers få snippet seg - ellers blir det nok en uforventet "uhell" når du plutselig blir gravid.  

Anonymkode: 9fe2c...b6c

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg. Men kan virkelig godt forstå din kjæreste som ikke ønsker flere barn allikevel, og det må du selvsagt respektere. Han har to barn fra før, som jo også du blir mer og mer involvert i. Jeg forstår at du har en ekstra stor oppgave med å la dem få føle kjærlighet og omsorg, da det ikke alltid er like lett hos mor. De er mye hos dere. Du har på en måte en viktig morsrolle der. 

Hvis du så gjerne vil ha dine egne som har dine gener, så må du nok bare velge å forlate mannen og barna. Forstår at det er vondt å velge vekk noen av delene, men det er ofte mange ting i livet som er vanskelige valg. Aksepter og forstå mannen. 

• Liker 3
Skrevet

Du må finne ut hva du ønsker aller, aller mest. Et liv med mannen uten egne barn (felles barn). Eller et liv med barn, sannsynligvis med en annen mann, i løpet av et uvisst tidsperspektiv. 

Anonymkode: 30909...bda

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Embk30 skrev:

Finn deg en yngre en uten barn eller maks ett. Du slo deg ned med en oppbrukt mann som gar fått alle ungene han vil ha. Move on

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes ikke det kommer som noen bombe at han ikke ønsker flere barn når han er 43 år. Han vil jo da være godt oppi 60-årene innen barna flytter ut. Dersom du vil ha flere enn et barn er han jo pensjonist før dere får huset for dere selv. 

Dump han og finn deg en annen mann. Du er fortsatt ung. 

Anonymkode: a28c4...d33

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, cmd skrev:

For enhver kvinne er det en drøm å få barn og bli mor.

Du er i vanskelig dilemma.. du elsker ham, samtidig du ønsker barn men han er blitt leie av "baby" livet og vokst fra det. Men forklar til ham slik at han skjønner deg og å bli mor.

joa, men for ganske mange er den drømmen en jævlig vond en, mer som ett absolutt mareritt! 
Det er faktisk veldig mange kvinner som absolutt ikke kan se for seg at livet som mor er noe lykkelig... 

til ts: er dette noe du synes det er greit inngå kompromiss på? Skal du tvinge han til å bli småbarnsfar igjen mot hans vilje, eller skal han tvinge deg til å være barnløs ?
Hva om han gir seg, å sier ja, synes du likevel det er en bra ting, når han mest sannsynlig fortsatt ikke vil, men sier ja for å ikke miste deg?  

Anonymkode: 7fef0...ee3

• Liker 3
Skrevet

Ser ut som forholdet er litt dødfødt,men hvis det skal fungere,mener jeg han må gi seg. Dette fordi han ikke prinsipielt er i mot barn,men har bare ikke lyst på enda et.TS har et sterkt ønske om å få barn,og det vil være ekstremt vondt å ikke få barn da - mye vondere enn det vil være for samboeren å få barn nr.3, slik jeg ser det. Samboeren har jo også sagt at han ville ha barn tidligere. 

Anonymkode: 7f2f2...a99

• Liker 1
Skrevet

Vet vel egentlig svaret - men er også godt å få en viss bekreftelse på at eneste muligheten er å gå fra han siden jeg så inderlig ønsker barn . Jeg har egentlig "prøvd" å gå fra han et par ganger , men har ikke klart det.. begynner bare å gråte av å tenke på hvor mye bra vi har .. og jeg har aldri vært i et så fint forhold tidligere..  jeg synes også at med alderen er det blitt vanskeligere å finne en mann og følelser tar lengre tid.  Jeg er ikke veldig glad i å være singel og gruer meg ekstremt til å måtte starte på nytt 

Skrevet

Ta tida til hjelp, kanskje endrer han mening etter hvert? Jeg har et vennepar hvor han hadde to fra før og han absolutt ikke ville ha flere. Etter nesten ti år ombestemte han seg, da var de eldste nesten ute av redet, og nå forguder han attpåklatten svært. Min venninne var 37 før hun ble mor til eget barn, og det er nok et svært elsket barn. Bruk energien på hans barn så lenge, og vis ham at du er godt egnet til å bli den beste mammaen ever!

Anonymkode: 3012d...1d3

Skrevet

Jeg ble sammen med en mann som hadde tre barn fra før. Jeg var hele tiden klar på at jeg ønsket meg barn (hadde ingen). Han sa, som din, at han forsto at jeg ønsket det. Jeg hadde et stort ønske om to barn, mens han allerede egentlig hadde ett mer enn han ønsket (sistemann av stebarna mine var ikke planlagt).

Det endte med at vi fikk et barn sammen. Vi har begge måttet gi og ta, for jeg har jo et barn mindre enn jeg ønsket meg. Han har to mer enn han ønsket seg, men han ville jo ikke vært noen av dem foruten NÅ.

Hadde han skiftet mening og sagt at han IKKE ville ha barn, hadde forholdet vært over. Den samtalen hadde vi tidlig i forholdet, og man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ikke endre mening, men da endrer kriteriene seg for den andre parten også. Nå vet jeg jo hvordan det er å ha barn, og jeg ville faktisk heller fått barn alene (om det ikke hadde dukket opp ny partner osv) enn å være barnløs når ønsket om barn først er der. 

Du risikerer å angre og å bli bitter om du blir i forholdet når barneønsket er såpass sterkt. Jeg er fryktelig glad i mine stebarn, og vil gjøre alt i verden for dem - men jeg ville ikke la det utelukke å gå gjennom erfaringen med å få barn selv. Og det er jeg veldig glad for i dag. Jeg er lei for å si det, men du bør nok ta en siste samtale med ham og si at det om kort tid kommer et ulitmatum - og så må du gjennomføre... Punkt en før det er selvfølgelig å ta en siste gjennomgang med seg selv ang. ønsket om barn - men uten å fire på det fordi du vet hva resultatet blir om du kommer til å at du fortsatt ønsker egne barn...

Jeg skjønner kjæresten din! Jeg er på alder med ham selv, og vårt barn er 11 år nå. Aldri i verden om jeg hadde hatt lyst til å starte med baby igjen nå! Men jeg skjønner deg enda bedre, siden jeg var der selv.... Og han har jo sagt at det var aktuelt tidligere... Tror nok du må innse at forholdet er over dersom han ikke endrer mening igjen (og man skal selvfølgelig ikke "true" barn på noen, så da blir det nok sånn...)

Lykke til med alt! Det blir garantert tøft med brudd evt, men heller det enn å sitte der med en tomhet og evt bitterhet mot ham om 10-15 år, også ryker forholdet uansett!

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...