AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Hei! jeg har kjempe lyst til å bli farmasøyt. Men utdanningen finnes ikke i Stavanger. siden jeg har små barn tenkte jeg at det ville bli kjempe vanskelig å flytte til Bergen eller Oslo. Noe sier også at det kommer til å bli vanskelig å finne jobb som farmasøyt. Derfor vurderer jeg å ta sykepleie utdanning. Er det noe alternativer eg kunne vurdere i Stavanger syns dere? Anonymkode: b9996...d13
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Vanskelig å finne jobb som farmasøyt?? Jeg har hørt helt motsatt.. Anonymkode: 3c965...b4b
Antoinette Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Ja det blir nok kjempe vanskelig å bli Farma Søyt #orddelingsfei 4
Persephone Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Å få jobb som farmasøyt er såre enkelt så lenge du har utdannelse. Du kan også bo hvor som helst det er et apotek i en avstand du kan pendle til. Utdanningen er derimot vanskelig og slitsom, og krever veldig mye arbeid.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg har kjempe lyst til å bli farmasøyt. Men utdanningen finnes ikke i Stavanger. siden jeg har små barn tenkte jeg at det ville bli kjempe vanskelig å flytte til Bergen eller Oslo. Noe sier også at det kommer til å bli vanskelig å finne jobb som farmasøyt. Derfor vurderer jeg å ta sykepleie utdanning. Er det noe alternativer eg kunne vurdere i Stavanger syns dere? Anonymkode: b9996...d13 Hvor har du hørt at det er vanskelig å finne jobb som farmasøyt? Jeg har hørt at det er ettertraktet og noe som det er behov for. Alt i alt så er det jo opp til deg. Sykepleier og farmasøyt. Utdanningene krever forskjellig. Jobbene krever forskjellig.
Gjest Mattie16 Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Hei Ts! Som tidligere sykepleier vil jeg virkelig ikke råde deg til å ta den utdannelsen, når det er farmasøyt du helst vil bli. Det er ufattelig mange grunner til det, men viktigst er det at lønnen, samt arbeidstider- og forhold, er mye bedre som farmasøyt! Det er et slit å jobbe som sykepleier i lengden, og de færreste klarer 100% i full turnus over lengre tid. Selv om farmasi-studiet er vanskeligere og lengre enn sykepleierstudiet, så vil jeg tro det er en investering som er verdt det! Anbefaler deg å ta kontakt med universitetet i Bergen. Mulig de kan være litt fleksibel med deg ift studieløp, slik at du tar det over lengre tid enn normert, og ikke må pendle hver dag!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 Er det mulig å ta reseptarutdanning i Stavanger? Anonymkode: 9494a...51a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 16 minutter siden, hvit.rose skrev: Hei Ts! Som tidligere sykepleier vil jeg virkelig ikke råde deg til å ta den utdannelsen, når det er farmasøyt du helst vil bli. Det er ufattelig mange grunner til det, men viktigst er det at lønnen, samt arbeidstider- og forhold, er mye bedre som farmasøyt! Det er et slit å jobbe som sykepleier i lengden, og de færreste klarer 100% i full turnus over lengre tid. Selv om farmasi-studiet er vanskeligere og lengre enn sykepleierstudiet, så vil jeg tro det er en investering som er verdt det! Anbefaler deg å ta kontakt med universitetet i Bergen. Mulig de kan være litt fleksibel med deg ift studieløp, slik at du tar det over lengre tid enn normert, og ikke må pendle hver dag! Nå er det veldig stor forskjell på hvilken innstilling man har til yrket og hvordan man trives og hvor man jobber. Det er f,eks ikke alle stede man jobber tredelt turnus. Jeg mener forøvrig at TS ikke bør ta sykepleien om hun vil bli farmasøyt, men du fremstiller årsaken til at du mener dette som at det er en objektiv mening. Meningen din er i grunn høyst subjektiv. Anonymkode: 40e98...221 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 5 timer siden, Antoinette skrev: Ja det blir nok kjempe vanskelig å bli Farma Søyt #orddelingsfei "Orddelingsfei"? Eller særskrivingsfeil? Anonymkode: 80a36...4a7 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 Du kan jo prøve deg som en teknikker før du kaster bort 5-6 år på en utdanning. Kanskje en 3-årig studie med reseptlinsens er enklere for deg? Anonymkode: 213d3...2af
Gjest Mattie16 Skrevet 16. november 2016 #11 Skrevet 16. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det veldig stor forskjell på hvilken innstilling man har til yrket og hvordan man trives og hvor man jobber. Det er f,eks ikke alle stede man jobber tredelt turnus. Jeg mener forøvrig at TS ikke bør ta sykepleien om hun vil bli farmasøyt, men du fremstiller årsaken til at du mener dette som at det er en objektiv mening. Meningen din er i grunn høyst subjektiv. Anonymkode: 40e98...221 Joda det er en subjektiv mening. Poenget mitt er at hvis man helst vil bli farmasøyt, så er det ikke helt nærliggende å bli sykepleier- som du også påpeker. Jeg har gått i samme fellen selv. Å være interessert i medisin og farmakologi er ikke nok for å trives som sykepleier. Snakker utifra meg selv nå, men også andre som jeg har truffet med lignende erfaring: hvis man helst vil jobbe med andre ting, så blir det ofte veldig slitsomt å jobbe som sykepleier. Å være farmasøyt er en totalt annerledes jobb.
Gjest Mattie16 Skrevet 16. november 2016 #12 Skrevet 16. november 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo prøve deg som en teknikker før du kaster bort 5-6 år på en utdanning. Kanskje en 3-årig studie med reseptlinsens er enklere for deg? Anonymkode: 213d3...2af Du mener reseptar? Den utdannelsen finnes kun i Oslo og Ts bor i Stavanger.
Gjest Mattie16 Skrevet 16. november 2016 #13 Skrevet 16. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å ta reseptarutdanning i Stavanger? Anonymkode: 9494a...51a Nei.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #14 Skrevet 17. november 2016 Kan bioingeniør eller radiolog være et alternativ? Jeg ser liksom ikke sykepleier som et alternativ, da det er et pleieyrke, noe ikke farmasøyt/reseptar er. Anonymkode: 9494a...51a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #15 Skrevet 17. november 2016 Hvis det virkelig er farmasøyt du vil bli, så er ikke sykepleier en god erstatning (jeg er spl selv, jobbene er veldig ulike). Men noen år i Bergen bør da la seg gjøre, og det er ikke så langt fra Stavanger at det ikke er mulig å pendle for å besøke folk eller få besøk. Og så kan du jo flytte hjem igjen etterpå. Sjekk i alle fall ut muligheten før du slår det fra deg og angrer resten av livet. I Bergen har SiB studentboliger for barnefamilier bl.a på Natland Studentby, og her er det flere barnehager i området. Det er matbutikk i nærheten, og kort vei til bussholdepass. Bussene som passerer tar deg rett til studiestedet, hvis du heller vil sykle tar det 10-15 til og litt lengre hjem igjen. Litt logisikkplanlegging må jo til, men umulig er det ikke Anonymkode: 42f21...ccb 1
home2016 Skrevet 23. november 2016 #16 Skrevet 23. november 2016 På 17.11.2016 den 14.44, AnonymBruker skrev: Kan bioingeniør eller radiolog være et alternativ? Jeg ser liksom ikke sykepleier som et alternativ, da det er et pleieyrke, noe ikke farmasøyt/reseptar er. Om bioingeniør eller radiolog finnes i Stavanger universitet?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #17 Skrevet 23. november 2016 3 timer siden, home2016 skrev: Om bioingeniør eller radiolog finnes i Stavanger universitet? Et kjapt googlesøk viste at disse utdanningene ikke finnes i Stavanger. Hvis du virkelig vil bli farmasøyt så ville jeg satset på det, og flyttet. Anonymkode: fe258...3d5 1
Sapree Skrevet 24. november 2016 #18 Skrevet 24. november 2016 (endret) Her er en liste over skoler som har apotektekniker utdannelse om ikke du kan flytte for å bli farmasøyt : https://utdanning.no/studiebeskrivelse/apotekteknikk kan ta lignende via nki om man ikke vil gå på vgs sammen med de unge. Endret 24. november 2016 av Sapree 1
home2016 Skrevet 24. november 2016 #19 Skrevet 24. november 2016 (endret) Tusen takk alle sammen for de gode tilbake meldingene.Jeg setter stor pris på det☺☺ Jeg er også litt usikker på om jeg kan komme inn på farmasi utdanning. jeg har rundt 5.3 i snitt. jeg har allerede fått plass på sykepleie utdanning i stavanger universitet som ble reservert te meg te høsten 2017. Derfor ble jeg usikker om jeg skal søke det samme eller endre te farmasi. Endret 25. november 2016 av home2016
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #20 Skrevet 25. november 2016 På 23.11.2016 den 14.41, home2016 skrev: Om bioingeniør eller radiolog finnes i Stavanger universitet? Medisinutdanning finnes ikke i Stavanger. En radiolog er lege med spesialisering i radiologi. Anonymkode: 698d3...20e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå